Luomuun siirtyminen?

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

pontus
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 107
Liittynyt: 03 Tammi 2006, 09:30
Paikkakunta: kuopio

Luomuun siirtyminen?

Lukematon viesti Kirjoittaja pontus »

Nyt kun nuo lannoitteiden hinnat ovat pilvissä niin on alkanut yhä enemmän kiinnostaa tuo luomutuotantoon siirtyminen. Tilallani on emolehmätuotantoa ja ajatuksena että alkuun vain pellot olisivat luomussa, myöhemmin ehkä eläimetkin. Mutta mitä asioita pitää ottaa huomioon ja mikä voi mennä mönkään? Miksi kannattaisi siirtyä luomuun jos kannattaa? Mielipiteita luomutuottajilta ja muiltakin toivotaan!
rgsleo
Luokka: >500hv
Viestit: 676
Liittynyt: 17 Kesä 2006, 16:57
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Luomuun siirtyminen?

Lukematon viesti Kirjoittaja rgsleo »

"Järkevän maanviljelijän on tutkittava, ovatko hänen viljelymenetelmänsä sopusoinnissa luonnonlakien kanssa vai ovatko ne jossain suhteessa vahingollisia luonnolle. Hänen täytyy aina pitää mielessä, että käytännön maanviljelyn ainoa tavoite ei saa olla yksin suurimmat sadot, vaan suurimpien satojen on perustuttava ikuiseen kestävyyteen ja kiertoon" (Liebig, ref. Wortmann 1977).
Vastaa Viestiin