Kylvöt 2008
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Kylvöt 2008
14.5 viimiset kylvöt. Viimeyönä tuli eka hieman kastelevakin sade tässä kuussa. Vielä kun tulisi hieman lämpöä.
Re: Kylvöt 2008
Kylvöt ei oo nyt edistyneet ollenkaan. Kaikki liete ajettu ja mullattu, loppuaika on mennyt kiviä ja hakoja kerätessä. Aamulla oli tarkoitus lähteä tekemään kylvömuokkausta, mut lumisade vei enimmät halut. Turha mennä märkää maata sotkemaan. Lämpöä päivällä alimmillaan 1.5 astetta, eli lumi ei kuitenkaan jäänyt maahan.
Nurmet lannoitettu ja siinä mielessä sade tuli sopivaan aikaan.
Nurmet lannoitettu ja siinä mielessä sade tuli sopivaan aikaan.
-
Timppuli
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 300
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 19:54
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Re: Kylvöt 2008
Huomenna luultavasti aloitan paskan ajon ja tietty sen multauksen.
Eipä kauheeta kiirettä kylvöillä ku niin kylmät kelit ja kun tuolla heinällä ei niin kiire vielä edes ole.! Paskaa ehtis ajaa myöhemminki mut alkaa olla säiliöt täynnä että pakko ajaa. Luultavasti kuitenki ajan vaan uusittavaan laitumeen ja sit odotan viel jonkin aikaa ennenku aloitan kunnolla kuskauksen. Jos viimeisellä viikolla aloittas kylvöt tai sit kesäkuun alussa.. Riippuu tietenki keleistä.!
- junttieinari
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 380
- Liittynyt: 09 Maalis 2008, 18:27
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Kylvöt 2008
Ensimmäiset kaurat maahan eilen aamulla lumisateessa.
Tänään viimeiset lannoitteet nurmille, huomenna jatketaan kylvöjä jos pellon pinta kuivuu kylvökuntoon.
Re: Kylvöt 2008
Viimeiset ois muokattu ja kivetkin kerätty, eli lohkot ois kylvökunnossa, mut ei sinne ihan heti kiire ole. Satoi "vähän" vettä ja jäitä. Kaikki peltikatot vieläkin valkoisina ja pihamaalla lammikot.
Meinaa se nyt olla vaikeeta muutaman hehtaarin tähden...
Meinaa se nyt olla vaikeeta muutaman hehtaarin tähden...
- junttieinari
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 380
- Liittynyt: 09 Maalis 2008, 18:27
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Kylvöt 2008
Kyllä se joskus on vaikeaa. Aamulla tuli täälläkin raekuuro. Sen kuivuttua saatiin 2 ha laidunta kylvettyä, juuri kun olin menossa jyrän kanssa pellolle, tuli sadekuuro, joka kasteli koko p*skan. Eli odotellaan taas vähän aikaa...
Re: Kylvöt 2008
Tänään loppui. 6h nurmea kylvöön. Pitäis alkaa koneitten pesua tekeen.
- Auts
- Luokka: >500hv
- Viestit: 800
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
- Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala
Re: Kylvöt 2008
Koneet taas talviteloilla.
- Agronautti
- Luokka: >500hv
- Viestit: 516
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 09:39
- Paikkakunta: Kymenlaakso & P-Savo
- Viesti:
Re: Kylvöt 2008
Tänään viimeiset jyräykset.. Aikaisimmat vehnäkylvökset on jo hyvällä oraalla, pitkään taas kesti kunnes pintaan tulivat; 2 viikkoa. Täälläpäin ei onneksi mitään kovia yöpakkasia (vielä ) ole ollut....
Viime sunnuntaina oli hiukan talven tuntua ..
Kun aloitin muutama hiutale sateli, puolessa tunnissa tuon näköistä.. Suomaa oli kuiteski niin kuivaa ettei haitannut kylvöä..
Viime sunnuntaina oli hiukan talven tuntua ..
Re: Kylvöt 2008
Tänään loppui kylvöt ja aamulla jyräämään viimeiset.
Re: Kylvöt 2008
Tänään jyrätty kaikki kylvökset ja saapi huokasta illan ainaki 
Re: Kylvöt 2008
Viimeset omat viljat maassa ja rypsiäkin kylvin reilun 6ha. Vajaa 50 jäljellä ja kelit suosii,loput helppo nakki ,ellei remonttia:)
Re: Kylvöt 2008
Meidän kylällä aloitellaa kylvöjä

Re: Kylvöt 2008
Ohrat tuli tänään kylvettyä loppuun, kauraa vielä puolet jäljellä. Yksin saanu taas taistella kun vanha isäntä haihtuu aina turvenevalle jo hyvän aikaa ennen vappua ja palaa joskus lokakuun puolella 
Re: Kylvöt 2008
Ohi on omat,rypsitkin tuli kylvettyä kuivuuden pelossa/jatkuessa. Viimeiset neljä päivää meni putkeen,puolet kylvöalasta ja reilu 30 lohkoa,elukoiden "puuttuminen" toi mukavasti virtaa että aikaa kylvötöihin
Rahtia vielä parisenkymmentä,sitten ois tältä keväältä selvä.
Rahtia vielä parisenkymmentä,sitten ois tältä keväältä selvä.