rehuntekoja
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
massey ferguson5455
- Luokka: yli 300 hv
rehuntekoja
onkos rehuntekoa aloitettu vai onko se tehty jo? meillä kaakkois suomessa olisi tarkotus alku viikostaa alottaa 
Viimeksi muokannut massey ferguson5455, 02 Kesä 2009, 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Maalaispoika
- Luokka: >500hv
Re: rehuntekoja
Täällä eepeellä ei ole vielä rehuntekokalustoja näkynyt, todennäköisesti juhannusviikolla on kova tohina rehupelloilla. Itselläkin olisi tarkoitus aloitella viikon päästä, vaikkei satoa kovasti näytä ainakaan vielä tulevan. Tarkoituksena on tehdä kolme satoa, niin sen takia pitää yrittää 1. sato korjata ajoissa. Alkuviikoksi on lupailtu sadetta, uskon vasta, kun sen omin silmin näen.
Täällä Kemiössä Brusabyn maatalouskoulu teki tänään säilörehua. Varmaan eilen oli niitetty koska perjantaina ei ollut aloitettu. Myös Perniössä oli tehty rehua.
missäs päin claas58 asustelee? itse olen Perniöstä kotoisin...ja juu onhan muutama tainnu rehuhommat jo aloittaa.
Isoäitini möi tosin jo rehunteko vehkeet pois viljelyksen loputtua siellä tilalla.Harmi sinänsä vaikka pikkutila se olikin
Isoäitini möi tosin jo rehunteko vehkeet pois viljelyksen loputtua siellä tilalla.Harmi sinänsä vaikka pikkutila se olikin
-
Kloppi
Itse aloittelen aikaisintaan loppuviikosta, todennäköisesti seuraavan viikon alussa. Riippuu siitäkin miten saa kaluston lyöntiin.. Mutta mikä mukavinta, tällä hetkellä tulee vettä! Kyllä tänä vuonna on säätösalaojakaivot olleet kova sana. Ja sattui apulannanlevityskin oikeastaan aika kivasti nappiin, levitin toukokuun kolmas päivä, ja silloin oli vielä maakosteutta jäljellä, ja levityksen päälle tuli jonkinlainen sadekin, niin nekin on varmasti sulaneet.
Huomenna meinaan kyllä keräillä pellolta näytteen, josko tutkituttaisi missä D-arvo menee tällä hetkellä.
Huomenna meinaan kyllä keräillä pellolta näytteen, josko tutkituttaisi missä D-arvo menee tällä hetkellä.
- Rubinjo
- Viesti:
Mantereen puolella Angelniemellä näytti olleen yks lohko la korjattu pois.claas58 kirjoitti:Täällä Kemiössä Brusabyn maatalouskoulu teki tänään säilörehua. Varmaan eilen oli niitetty koska perjantaina ei ollut aloitettu. Myös Perniössä oli tehty rehua.
Muita en oo vielä bongannu. Naapuri alottelee lähipäivinä.
Tuossa naapuripellolla korjasivat viimeviikon lopulla.
Torstaina se Angelniemen lohko korjattiin.Rubinjo kirjoitti:Mantereen puolella Angelniemellä näytti olleen yks lohko la korjattu pois.claas58 kirjoitti:Täällä Kemiössä Brusabyn maatalouskoulu teki tänään säilörehua. Varmaan eilen oli niitetty koska perjantaina ei ollut aloitettu. Myös Perniössä oli tehty rehua.
Muita en oo vielä bongannu. Naapuri alottelee lähipäivinä.
- Rubinjo
- Viesti:
Juu siis la ajeltiin lohkon ohi, joka on Virtsalan suunnalla.Make kirjoitti:Torstaina se Angelniemen lohko korjattiin.Rubinjo kirjoitti:Mantereen puolella Angelniemellä näytti olleen yks lohko la korjattu pois.claas58 kirjoitti:Täällä Kemiössä Brusabyn maatalouskoulu teki tänään säilörehua. Varmaan eilen oli niitetty koska perjantaina ei ollut aloitettu. Myös Perniössä oli tehty rehua.
Muita en oo vielä bongannu. Naapuri alottelee lähipäivinä.Oliko Sauvon vai Vartsalan suuntaan?
Tammenpäänkö rehuja vai kenen?
Toinen rehuntekopäivä menossa, paikkakunta Halikko.
- hullujussi
- Luokka: yli 150 hv
Jos se on taas perinteisesti juhannuksena. saas nähä kummalle puolen keskikesän juhlaa kallistuu 
- junttieinari
Lähelle juhannusta menee, tiedä sitten kummalle puolen, kun näin kylmiä säitä pitelee. Tänään päivällä oli ruhtinaalliset +3 astetta mittarissa.
- Mullifarmari
Meilloli peräti +6, mut navakka pohjoistuuli. Villapaitaa piti ettiä päälle ja sitä vaille etteikö pipo olis ollu tarpeen.
Riippu nyt kuin lämpiää näiden kylmien jälkeen. Vettä on tullu ny yön ja aamun aikana lisää joku 8mm ja sadetta lupaillu tänne keskiviikkoon asti jotain 15mm ja heinällä olis vielä vara kasvaakin.
Juhannusviikolle arvelen minä
-Mf-
Riippu nyt kuin lämpiää näiden kylmien jälkeen. Vettä on tullu ny yön ja aamun aikana lisää joku 8mm ja sadetta lupaillu tänne keskiviikkoon asti jotain 15mm ja heinällä olis vielä vara kasvaakin.
-Mf-
Mullifarmari kirjoitti:Meilloli peräti +6, mut navakka pohjoistuuli. Villapaitaa piti ettiä päälle ja sitä vaille etteikö pipo olis ollu tarpeen.
-Mf-
Sama keli mutta vettä ole tullut noin paljoa,riittävästi kuitenkin tähän hätään. Keväällä oltiin kylvöissä eellä mutta ny ollaan jälessä,sitä se meri teettää. Viime viikon "helteet" oli 15-17 astetta,niukin naukin T-paita keli kun jotain teki...
Juhannusviikolla varmaan alotellaan kaverille,yleisesti ottaen molemmin puolin juhannusta. Nyt on rapiat +6.5 astetta ja melkoinen tuuli lievän tihkusateen saattelemana,onneks saa tehä sisällä töitä.
Kemiössä asustelen. Suhtellisen lähellä kirkonkylää.ookkonen kirjoitti:missäs päin claas58 asustelee? itse olen Perniöstä kotoisin...ja juu onhan muutama tainnu rehuhommat jo aloittaa.