Hankkijan koneilla kylvö sujuu
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Hankkijan koneilla kylvö sujuu
Kyl alkuperänen, tehtaalla maalattu maali, huononakin, on mun(kin) ajatus nois veteraaneis...
Ferkuja alettiin valmistaa Standard Motor Companys Coventrys, Englannissa 6.7.1946. Malli oli TE (Tractor England) 20. Ensimmäiset moottorit olivat amerikkalaisia Continental moottoreita, 24 hv bensakoneita. Vuosina 1936 - 1939 Harry Ferguson oli yhteistyössä David Brownin kanssa, tuolloin valmistettiin Ferguson Brown merkkisiä traktoreita yli 1300 kappaletta. Ferguson neuvotteli sopimuksen traktorin valmistuksesta Henry Fordin kanssa vuoden 1938 lopulla. Tuo sopimus vahvistettiin pelkästään "lyömällä kättä päälle". Ford oli aiemmin yrittänyt turhaan ostaa Fergusonin patentteja hydraalisen nostolaitteeseen. Ford Ferguson 9N esiteltiin 29.6. 1939. Nelisylinterinen moottori oli puolikas Mercury koneesta, jota käytettiin henkilö- ja kuorma-autoissa. Valmistus tapahtui Fordin tehtaalla Michiganissa. Englantilainen Ferguson uskoi, että Englannin Ford alkaa myös valmistaa Ford Fergusonia hänen kotimaassaan. Englannin Fordilla oli hallituksen kanssa tehdyn sopimuksen myötä Fordsoneilla kysyntää yllinkyllin, eikä Ford Fergusonia alettu valmistaa Dagenhamissa. Standard Motor Company oli sodan aikana valmistanut Coventryssä yli 20 000 lentokoneen moottoria.Ferguson neuvotteli sopimuksen traktorin valmistuksesta heidän kanssaan. Standard Motor sai oikeuden myydä valmistamiaan Ferguson Traktoreita, pois lukien Pohjois-Keski-Etelä-Amerikka ja Filippiinit. Jotenkin näin se,miksi Korpivaara verkkuja tuolloin myi...
rgsleo kirjoitti:Kyl alkuperänen, tehtaalla maalattu maali, huononakin, on mun(kin) ajatus nois veteraaneis...
Mä olen samaa mieltä.
Se vaatii tuhansia tunteja työtä että verku oli käytetyn näköinen, mutta uuden näköisen siitä saa muutamassa tunnissa.
Olen samaa mieltä vanhan vanhana pitämisestä.
Tässä tapauksessa omistaja halusi samantyylisen "fiksauksen" kuin Tein tuohon Pikikirnuun
Tuo on helppo roiskia maalia vain konepeittoon ja Pyöriin, Jos lähtee bodya maalaamaan esityössä menee älyttömästi aikaa ja tupakkaa
Sitten vielä vaikuttaa Junkkarin Tehdas vierailulla saamani Oppi ; Maalattu Rauta on enempi ihmisten mieleen kuin ruostuva rauta ja He saavat paremman tuoton käyttämällä valmistus prosessissaan maalausta oleellisena osana tuotteen tekemistä
Pösön maalaus taas johtuu sen maastokäytöstä metsästykseen, kun olen tätä sotilaallis metsästys taiteilija sukua,,,,,,,,,,,,,
Ohessa vielä Ruotsin hevosaura Tammi- kahvoilla , kauan sitten hiekkapuhallettu ja maalattu
Tässä tapauksessa omistaja halusi samantyylisen "fiksauksen" kuin Tein tuohon Pikikirnuun
Tuo on helppo roiskia maalia vain konepeittoon ja Pyöriin, Jos lähtee bodya maalaamaan esityössä menee älyttömästi aikaa ja tupakkaa
Sitten vielä vaikuttaa Junkkarin Tehdas vierailulla saamani Oppi ; Maalattu Rauta on enempi ihmisten mieleen kuin ruostuva rauta ja He saavat paremman tuoton käyttämällä valmistus prosessissaan maalausta oleellisena osana tuotteen tekemistä
Pösön maalaus taas johtuu sen maastokäytöstä metsästykseen, kun olen tätä sotilaallis metsästys taiteilija sukua,,,,,,,,,,,,,
Ohessa vielä Ruotsin hevosaura Tammi- kahvoilla , kauan sitten hiekkapuhallettu ja maalattu
Tässä on kanssa aika hyvä avolavan maalaus:perfekt kirjoitti:

Joku nää "perintökalleudetkin" joskus realisoi. Harmikin arvo tuskin "kiuashopealla" maalaamisesta kasvoi...?
ei ollut kiuas hopeeta vaan ankkuri pelti katto maalia
Zetor taas miranoolilla,,,,,,,,,,,,,,

Zetor taas miranoolilla,,,,,,,,,,,,,,
Penkki on komee, mutta yltääkö tuolta jalat polkimille? Niinku sillä jotain väliä ois 
Niin ja vois olla isomahaisella (eli siis normi suomalaisella) vaikeuksia mahtua ratin ja penkin väliin.
Polkimiin yltää ja Mahakin mahtuu mutta ratti tulee hieman liika lähelle reisiä
Pittäää vielä hieman säätää tuota kunhan kelit lämpenee ja Kausi alkaa taas

Pittäää vielä hieman säätää tuota kunhan kelit lämpenee ja Kausi alkaa taas