Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Auts kirjoitti:Eikös tuosta märkyydestä ollut hyötyä myöskin hapon sekoittumisessa rehuun jossain noukinvaunuvertailussa ( muistaakseni KM)?
Kyllä, sitäkin oli tutkittu ja happo sekoittuu paremmin. En sitten osaa sanoa kun ei olla sitä sen kummemmin analysoitu. Kun olin kakara, täällä rehut urakoitiin - sen jälkeen oli silppurivaunut, ja silloinkin olin liian nuori tajutakseni mitään, ne sitten paloivat ja nyt on noukin - ja vasta sen aikana olen täydessä ymmärryksessä
Hapotinhomma on kyl ikävää puuhaa ku vehkeet ruostuu, täytyy avata noukin talvella ja kathoo miten pilalla koko rotisko o..
nitto deutsi 130 ja elho 320 ees taas (on muuten pirun hyvä niittokone tai ainakin mulla toiminut)
paalaus deutsi100 deere 582 remmikone
käärintä deutsi130 etukuormain takapiikki paalilavetti
ja käärintähoituu elho tubeline 2020
alaa tänävuonna joku n65 ja on tehty kaikki just enne jussia ja sadetta!
Ensimmäiset kokemukset takana McHale fusionista, se on tehty laivaraudasta, meinaan ei vielä ole uponnut, syväystäkin vaan jotain 5cm. Onhan se eto peli,mutta kyllä sietääkin siihen hintaan olla.
Editointia: Kaksin kappalein korjuuketjuja eli siis yhteensä kolme konetta: Taarup 4232 ct mennen tullen, Fusion, ja jf 3500.
Viimeksi muokannut sirkussonni, 24 Loka 2008, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Ite ollaan niitetty,urakoitsia on paalannut ja käärinyt.
2. Ollaan survottu aumalla,urakoitsia on silppuroinut (suoraniitolla), ite viety kuormat aumaan.
3. Ite ollaan niitetty urakoitsija on ajanut noukinvaunulla rehun aumaan. Siellä ite survottu.
Siinä kolme rehunteko tapaa meillä päin.
Korjuukalusto
Silppurin edessä MF2725 Kuormia vei MF6290 aumalla oli MF6270
Niittokoneen edessä oli MF6290 Paalalaimeen eessä oli Joku JD ja myös käärimenkin edessä oli joku JD.
Niittokoneen edessä oli MF6290 Pöttinger europrofi kolmosta vei JCB.
Muuten ihan hyvä kone ketju mutta noukinvaunu vähän liian pieni
nykyselle pinta-alalle aika pitkät matkat. tuo kuhnin niitto murskain on ollu aika
paska...