Liitännäisten tulot max 49 % ???

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Liitännäisten tulot max 49 % ???

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

Kyselempä mitä tulkintoja verottajalla muualla maatalouden liitännäisistä ?

Pientilallisena olen "oikeutettu" etsimään lisätuloja=lisätyötä .

Mela vaan lisäsi puunjatkojalostuksen papereihinsa.
Verottajalla ei sanomista kun toiminta on farmin pihapiirissä.
Viralliselta puolen homma toimii,puu on vain tikkuista.... ym.

Lupasimpa lähteä urakoimaan pikkukeikkoja teollisuuteen JOS...

Mela lisää papruihin maininnan jotta saan hieman poistua kotipiiristä ulkopuolelle.
Verottaja miettii ja ilmoittaa (puhelimella) homman olevan laillista kun noudatan 3 eri lakia.
Eläke/vakuutus/kesäloma.

MYEL riittää korjattuna,vakuutuksen otin muualta kattavamman, kesälomalaki onkin vaikeampi kun en moista sanoo oikein tunne !
lupasin verottajalle sen lisätä tuntihintaani.

Vein lappuja verottajalle näytille ,toinen(tai 3 tai4 ) henkilö nauroi ja sanoi jotta mene vain töihisi.Asiahan on ihan selvä.
Muistutti kuitenkin jotta liitännäisen tulot pitää olla maataloustuloa pienemmät.

Usean asiantuntijan sanomana , 49% sääntöä ei ole olemassa vaan tapauskohtaisesti menee. Lopputulos on sama , verottaja vie vain osan , ei kaikkea...
teräsmies24E
Luokka: >500hv
Viestit: 551
Liittynyt: 07 Loka 2005, 21:56
Paikkakunta: Auranmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja teräsmies24E »

laita oma firma ja maatila erilleen niin on selkeintä.
Vastaa Viestiin