Agil + rypsi
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
pellervoinen
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 20
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 00:00
Agil + rypsi
Mitä haittoja koituu liian myöhäisestä Agil-ruiskutuksesta? Vioitusta ehkä?
Jos on kunnon rypsi niin kitkemtä ainakin on yhtä tyhjän kanssa.
Kysymys on siis hukkiksen torjunnasta.
Jos on kunnon rypsi niin kitkemtä ainakin on yhtä tyhjän kanssa.
Kysymys on siis hukkiksen torjunnasta.
Re: Agil + rypsi
Sama murhe Focus Ultran kanssa.Mulla ongelman aiheuttaa osittainen uusintakylvö.Nyt sitten muitten ruuttausten takia ekasta kylvöstä jäljellejäänyt rypsi on jo liian pitkällä.Tarttis kans hukkiksen takia ajaa Focus siihen.
Taidan antaa mennä tuli mitä tuli...
Taidan antaa mennä tuli mitä tuli...
-
pellervoinen
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 20
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 00:00
Re: Agil + rypsi
Niin, sinultahan korkeintaan tuhoutuu ne muutamat pitkälle ehtineet.
Re: Agil + rypsi
Kuinkas pitkällä teidän rypsit on?pellervoinen kirjoitti:Mitä haittoja koituu liian myöhäisestä Agil-ruiskutuksesta? Vioitusta ehkä?
Jos on kunnon rypsi niin kitkemtä ainakin on yhtä tyhjän kanssa.
Kysymys on siis hukkiksen torjunnasta.
Aivan kukassa olevalle en ole ikinä ajanut, mutta melko myöhäselle nuppuasteelle kyllä.
Taitaa suurin riski myöhäisessä ruiskutuksessa olla rypsin aiheuttama varjostus eli torjunta-aine ei saavuta hukkiksia.
Tänä vuonna kävi niin, että jouduin ruiskuttamaan tuholaisaineen täysin sateen kastelemaan rypsikasvustoon, koska kuoriaisia oli todella paljon. Tähän en agilia hennonnut laittaa. Tuholaisaine tehosi yllättävän hyvin, vaikka vesi tippui lehdiltä kun ruiskutin. Agilin ajoin sitten parin päivän päästä kun malttoi olla päivän satamatta. Rypsi pääsi kyllä pitkäksi, mutta tuo oli oikeastaan ainut ratkaisu.
On muuten ollut kaiken kaikkiaan h**vetilliset ruiskutuskelit, ei oo koskaan ollut tämmöstä. Joko sataa, tuulee tai on hallaa...
-
pellervoinen
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 20
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 00:00
Re: Agil + rypsi
Itselläni on menossa vasta toinen rypsinviljelyvuosi. Tuo rypsin kasvunopeus on niin yllättävä, että joka päivä pitäisi käydä tarkastamassa kasvusto, muuten ei pysy tilanteen tasalla.
Suorakylvetty kesäkuun lopulla. Töyryt olivat liian kuivia, itivät vasta sateiden johdosta, ne paikat aloittaneet varren kasvun. Pääosa aloittaa kukintaa.
Suorakylvetty kesäkuun lopulla. Töyryt olivat liian kuivia, itivät vasta sateiden johdosta, ne paikat aloittaneet varren kasvun. Pääosa aloittaa kukintaa.
Viimeksi muokannut pellervoinen, 09 Heinä 2008, 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Re: Agil + rypsi
Täällä näyttää myöhään savimaahan (suora)kylvetyt rypsit ja rapsit jo taimettuvan. Millonkohan puidaan? Kasvunopeus on ollu sellasta tahtia et kerran viikossa kun muistaa käydä kattomassa niin riittää.pellervoinen kirjoitti:Itselläni on menossa vasta toinen rypsinviljelyvuosi. Tuo rypsin kasvunopeus on niin yllättävä, että joka päivä pitäisi käydä tarkastamassa kasvusto, muuten ei pysy tilanteen tasalla.