Ruisvehnä

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

MK
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 402
Liittynyt: 22 Helmi 2005, 09:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Ruisvehnä

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

Onko kellään muulla nyt kylvössä ruisvehnää, laiho näyttää tosi mukavalta tällä hetkellä. Uutta siementä ei vaan taida saada mistään, pitänee ottaa omista siemen syksyksi.
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Re: Ruisvehnä

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Laitas kuvaa kasvustosta,kiinnostava kasvi vaikka ensimmäinen kylvös menikin pieleen jokunen vuosi sitten. Millä maalla kasvamassa,eikös ruisvehnän talvehtimista verrata vehnään eikä rukiiseen ts. vaativampi maalajin suhteen? Mitä lajiketta nykyään suositaan,muidenkin kokemuksia viime vuosilta?
Avatar
koivumaki
Luokka: >500hv
Viestit: 921
Liittynyt: 16 Maalis 2005, 14:02
Viesti:

Re: Ruisvehnä

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Tässä ympäristössä sitä ruisvehnää kokeili jokunen viljelijä noin 10 vuotta sitten.Huonoin tuloksin.
Talvehtiminen ei onnistunut.Nyt en oo nähny r-vehnää missään muutamaan vuoteen.
MK
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 402
Liittynyt: 22 Helmi 2005, 09:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruisvehnä

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

Jotain 5500-6000 Kg/ha siitä tuli, vaan niin märkä pelto ettei saanu kerralla puitua, vajaa 10 ha kylvin tänä syksynä ruisvehnää.
Avatar
perfekt
Luokka: >500hv
Viestit: 1639
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 19:41
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Ruisvehnä

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Onko Ruisvehnälle markkinoita ?

Täälläpäin muutamat Farmerit viljeli omaan käyttöön rehuksi jokunen vuosi sitten , ei kait enää .
Vastaa Viestiin