Ruisvehnä
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Ruisvehnä
Laitas kuvaa kasvustosta,kiinnostava kasvi vaikka ensimmäinen kylvös menikin pieleen jokunen vuosi sitten. Millä maalla kasvamassa,eikös ruisvehnän talvehtimista verrata vehnään eikä rukiiseen ts. vaativampi maalajin suhteen? Mitä lajiketta nykyään suositaan,muidenkin kokemuksia viime vuosilta?
Re: Ruisvehnä
Tässä ympäristössä sitä ruisvehnää kokeili jokunen viljelijä noin 10 vuotta sitten.Huonoin tuloksin.
Talvehtiminen ei onnistunut.Nyt en oo nähny r-vehnää missään muutamaan vuoteen.
Talvehtiminen ei onnistunut.Nyt en oo nähny r-vehnää missään muutamaan vuoteen.
Re: Ruisvehnä
Jotain 5500-6000 Kg/ha siitä tuli, vaan niin märkä pelto ettei saanu kerralla puitua, vajaa 10 ha kylvin tänä syksynä ruisvehnää.
Re: Ruisvehnä
Onko Ruisvehnälle markkinoita ?
Täälläpäin muutamat Farmerit viljeli omaan käyttöön rehuksi jokunen vuosi sitten , ei kait enää .
Täälläpäin muutamat Farmerit viljeli omaan käyttöön rehuksi jokunen vuosi sitten , ei kait enää .