jurtin nosto
Valvoja: Farmari-ryhmä
jurtin nosto
Joko on sokerijuurikkaan nostot aloiteltu? Entä satonäkymät? Kuulut olen joidenkin jo aloittaneen, itse en yhtään nostokonetta ole vielä pellolla nähnyt.
Re: jurtin nosto
Näin jo lauantaina että juurikasta oli nostettu Perniön Ylönkylässä. Myös muualla on nähnyt koneita.
Re: jurtin nosto
Muurlassa nostettiin ainakin eilen.
-SS-
-SS-
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Re: jurtin nosto
Halikkolainen "postimies" Muurlasta sano ainakin nostavansa jo.SS kirjoitti:Muurlassa nostettiin ainakin eilen.
-SS-
Re: jurtin nosto
täällä perniössä nostavat jo joka paikassa,asemalla kirkonkylällä jne.
hyvin näyttää tulevan,jossakin oli vain kovin multaisen näköstä
hyvin näyttää tulevan,jossakin oli vain kovin multaisen näköstä
Re: jurtin nosto
Viimevuotta rauhallisempaa kuitenkin näyttää jurtinnosto olevan Perniössäkin. Ajot alkaa Salon rajalta eteläänpäin, jotenka Aseman pohjoispuolella painaa ajot päälle.
Itsellä kaluston viritys vielä pahasti vaihessa.
Jospa alkuviikosta pääsis harjoittelemaan.
Itsellä kaluston viritys vielä pahasti vaihessa.
Re: jurtin nosto
Miten se kuljetushomma sitten järjestettiin? Aikaisemmin oli puhetta kuljetusringeistä jne. Ainakin ymmärsin että Kemiön juurikkaat ajaa paikalliset autoilijat kuten ennenkin.
Mennekö juurikkaat yhdessä erässä viljelijältä? Ajaako kaikki paikalliset autolijat auman kerallaan pois eli kaikki ajavat samasta aumasta?
Muistaakseni joku puhui että Perniössä olisi puhdistuskuormain käytössä?!
Mennekö juurikkaat yhdessä erässä viljelijältä? Ajaako kaikki paikalliset autolijat auman kerallaan pois eli kaikki ajavat samasta aumasta?
Muistaakseni joku puhui että Perniössä olisi puhdistuskuormain käytössä?!
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Re: jurtin nosto
Salkkarissa oli la juttua ko. aparaatista. 70:n tilan jurtit kuormataan sillä. Tais olla kaikki Perniön ja Särkisalon tilat mukana siinä. Kone on ekan kauden vuokralla.claas58 kirjoitti:Miten se kuljetushomma sitten järjestettiin? Aikaisemmin oli puhetta kuljetusringeistä jne. Ainakin ymmärsin että Kemiön juurikkaat ajaa paikalliset autoilijat kuten ennenkin.
Mennekö juurikkaat yhdessä erässä viljelijältä? Ajaako kaikki paikalliset autolijat auman kerallaan pois eli kaikki ajavat samasta aumasta?
Muistaakseni joku puhui että Perniössä olisi puhdistuskuormain käytössä?!
Re: jurtin nosto
Viikonloppuna tuli nypittyä parin hehtaarin lohko pois. Keväällä kunnolla itäneestä osasta tuli ihan ok sato mutta siittä juhannusviikolla itäneestä päästä ei oikein tullut mitään. Se näytti vielä elokuussa hyvältä, mutta eipä se paljoa kasvanut tässä syyskuun aikana.
Tänään iltapäivästä pääsin sen paremman lohkon kimppuun, tosin Jukosta antautui esilistimen kiinnitys & nostosylinteri. Hydraulisylinterin vääryydestä päätellen sillä on näemmä joskus yritetty listiä perniöläistä sähkötolppaa nurin...
Tänään iltapäivästä pääsin sen paremman lohkon kimppuun, tosin Jukosta antautui esilistimen kiinnitys & nostosylinteri. Hydraulisylinterin vääryydestä päätellen sillä on näemmä joskus yritetty listiä perniöläistä sähkötolppaa nurin...
Re: jurtin nosto
Vajaa kahdeksan on nostettuna eipä kasva auma viimevuoden tahtiin...
Nyt rokulia kun traktorista hydepumppu lopetti yhteistyön...
Nyt rokulia kun traktorista hydepumppu lopetti yhteistyön...
Re: jurtin nosto
muuten perniöläiset sähkötolpat on kovaa tavaraa
muutamat ovat tosin hiemanhapertuneet...
Re: jurtin nosto
Lauantai-iltana sain koneen kuntoon. Nyt olis reilu 8 ha ylhäällä. Naattia saa ajaa ihan tosissaan ,että pääsee alta pois.
Re: jurtin nosto
Montako riviä nousee kerralla?Make kirjoitti:Lauantai-iltana sain koneen kuntoon. Nyt olis reilu 8 ha ylhäällä. Naattia saa ajaa ihan tosissaan ,että pääsee alta pois.
Re: jurtin nosto
3 riviä nousee
Re: jurtin nosto
Tänään tuli luisteltua viimeiset juurikkaat ylös, kovin olikin maa muuttunut lipakaiseksi. Sato tuntuis olevan viime vuotista parempi...