Mistä tilaatte polttoaineenne?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
traktorikuski
- Luokka: yli 200 hv
Re: Mistä tilaatte polttoaineenne?
Työpaikalla kaivuri kuskit saavat tilata ite suoraan löpöä, samoin huolto päälikkö huoltohallin lämmitykseen. Oli sattumalta kaikki tilaneet vähän aikaa sitten pahiman piikin kohdalla, yhteensä 8000 litraa. Olis jotenkin sumplinu se pari päivää eteenpäin olis ollu melkein tonni halvempaa toi erä! Aina ei voi voittaa.
Ite soitan joskus ympäri ja kysyn hintoja, viimeisiä vuosia jakoil porvoosta on ollu halvin, on shellin tavaraa jos en väärin muista. Sköldvikin jalostamoon on matkaa noin 20km mun tilalta.
Ite soitan joskus ympäri ja kysyn hintoja, viimeisiä vuosia jakoil porvoosta on ollu halvin, on shellin tavaraa jos en väärin muista. Sköldvikin jalostamoon on matkaa noin 20km mun tilalta.
Oli toissapäivänä 89snt,nyt 87 Agrissa. Agrinetin hinta,meillä lie suunnilleen samalla hehtaarilla matkaa kokkolaan,mulla noin 65km. Sieltä tulee ainakin joillekin yhtiöille. Liekö tuo agrinetin hinta polttoaineella kuinka kaukana kaupan hinnasta?Vesa kirjoitti:S****na, 93 snt/l Agrimarketista. Jo on menovedellä hintaa nykyään. Jollainhan noitten menopelien on toimittava. Kyllä kirpaisee ja syvältä...
Olen sokeasti ottanut yrityskortilla Teboilin D-asemalta löpön (0,972) ja dieselin (1.31), luullen että se on edullisin!
Kysyin kumminkin tavalliselta TB-asemalta päivän hintoja: löpö = 1.149 - 1,7 % jäsenale, Diesel = 1.239 - 1,7 %!
Kun tuota löpön hintaa ihmettelin ääneen, niin myyjätyttö sanoi ystävällisesti, että Shellillä löpö on alle euron!
Kun kysyin sitä Shelliltä, niin paikkansa piti eli litrahinta oli 0.979! Hienoa yteistyötä kilpailevien firmojen välillä!
Halvinta taitaa olla sitten noissa koneliikkeissä, joissa on pa-myyntiä samassa? Hinta vaihtelee varmaankin myös paikkakuntakohtaisesti. Itsellä ei tule seurattua, koska kulutus on sen verran vähäistä, ettei se vaikuta oleellisesti menoihin.
Kysyin kumminkin tavalliselta TB-asemalta päivän hintoja: löpö = 1.149 - 1,7 % jäsenale, Diesel = 1.239 - 1,7 %!
Kun tuota löpön hintaa ihmettelin ääneen, niin myyjätyttö sanoi ystävällisesti, että Shellillä löpö on alle euron!
Kun kysyin sitä Shelliltä, niin paikkansa piti eli litrahinta oli 0.979! Hienoa yteistyötä kilpailevien firmojen välillä!
Halvinta taitaa olla sitten noissa koneliikkeissä, joissa on pa-myyntiä samassa? Hinta vaihtelee varmaankin myös paikkakuntakohtaisesti. Itsellä ei tule seurattua, koska kulutus on sen verran vähäistä, ettei se vaikuta oleellisesti menoihin.
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Agrimarketista tuli tällä viikolla talvi, kesä ja kuivurin lämmitys öljyt tankit täyteen. Tein hinta vertailua ja Agrimarket oli halvin ja Esso oli kallein. Ei tosin paljon mitää eroja olleet, mutta säästi siinä 110€ kalliimman ja halvimman välillä noin 10000 litran erässä. Viimeksi kun tilasin oli järjestys täysin päinvastainen.
Hinnat oli -> agrimarket kesälaadun moottoripolttoaine 84,9 senttiä alvilla kallein oli Esso 87,07 senttiä.
Hinnat oli -> agrimarket kesälaadun moottoripolttoaine 84,9 senttiä alvilla kallein oli Esso 87,07 senttiä.
- Mullifarmari
Viime viikolla tuli 3000l mpö:ä. Agrimarketti ehdottomasti kallein tarjouksen jättäjä (0,90jotain), Shell ja Teboil tasaväkisiä, 0,867e/l
-Mf-
-Mf-
Veikkasit väärinTutti kirjoitti:Mä veikkaan, että näistä hinnoista ei enää nousta...O.J. kirjoitti: Nyt näyttäis Nesteen sivuilta kesälaatuinen mpö 2000litran erässä ~84.7snt/l. Ennen vuodenvaihdetta menee euron raja rikki ainakin talvilaadulla.
Muutaman vuoden takainen mtk:n ja valtran polkupyöräkampanja uumoili tulevia polttoaineen hinnankorotuksia. Nyt sillä polkupyörällä voi polkaista kotia ja jättää traktorilla turhat välien ajamiset pois.
- Wilpo
- Viesti:
Tänään tuli taas vertailtua ja tilattua polttoainetta. Agrimarket taas halvin. Hinnat noin pari senttiä halvemmat kuin mitä viime huhtikuussa kun tilasiin.
Lämmitysöljy kuivuriin (verolliset hinnat)
Agrimarket = 81,3 + agriboonus
Shell = 81,5
Esso = 82
Neste = 84,1
Polttoaine Kesä (verolliset hinnat)
Agrimarket = 83 + agriboonus
Esso = 83
Shell = 83,8
Neste = 85,3
Shell = 81,5
Esso = 82
Neste = 84,1
Esso = 83
Shell = 83,8
Neste = 85,3
- Rubinjo
- Viesti:
Miten isosta erästä yht. oli kyse?Wilpo kirjoitti:Tänään tuli taas vertailtua ja tilattua polttoainetta. Agrimarket taas halvin. Hinnat noin pari senttiä halvemmat kuin mitä viime huhtikuussa kun tilasiin.
Shell = 81,5
Esso = 82
Neste = 84,1
Esso = 83
Shell = 83,8
Neste = 85,3
Kysyppä seuraavan kerran vielä Salon seudun lämpöpalvelusta. Oli viimestä edellisellä kerralla halvin mun vertailussa. Pari viikkoa sitte K-maatalous vei voiton hinnassa, ja samalla myös toimitusajassa! Kolme ja puol vuorokautta! (Teboilin auto toi). Ens kerralla jätän K:n väliin ja kysyn muualta.
- Wilpo
- Viesti:
Kuivurin lämmitysöljyä oli 9000L ja moottoripolttoöljy 4000L.Rubinjo kirjoitti:Miten isosta erästä yht. oli kyse?
Kysyppä seuraavan kerran vielä Salon seudun lämpöpalvelusta.
Täytyy laittaa toi Salon liike muistilistaan ylös.
Onko tuo toimitusaika paljon vai vähän? Ite tilasin viimeksi torstaiaamuna,maanantaina toimitus. Aiemmin tullut nopeammin,tänä vuonna sääntö että kestää vähintään kolmesta viiteen päivään.Rubinjo kirjoitti:Pari viikkoa sitte K-maatalous vei voiton hinnassa, ja samalla myös toimitusajassa! Kolme ja puol vuorokautta! (Teboilin auto toi). Ens kerralla jätän K:n väliin ja kysyn muualta.
Mulla kuivurillakin MPÖ:tä,viimeksi hinta .826€/l. Erotus minimaalinen,noin puoli senttiä litralta.
- Rubinjo
- Viesti:
Aivan liian paljon! Aina pitäs näemmä tilatessa ainaki valehdella et kauhee kiire, et just on löpö loppumassa. Jos kuivauskausi ois jatkunu pitempään täysillä ois varmuudeks pitäny tilata joka toinen päivä. Mua ei kiinnosta pätkääkään syyt miks toimitusaika on noin pitkä. Ottaa niin pannuun tää jatkuva ei oon tarjoominen maatalouskaupoilta ja muiltaki.Jari kirjoitti:Onko tuo toimitusaika paljon vai vähän? Ite tilasin viimeksi torstaiaamuna,maanantaina toimitus. Aiemmin tullut nopeammin,tänä vuonna sääntö että kestää vähintään kolmesta viiteen päivään.Rubinjo kirjoitti:Pari viikkoa sitte K-maatalous vei voiton hinnassa, ja samalla myös toimitusajassa! Kolme ja puol vuorokautta! (Teboilin auto toi). Ens kerralla jätän K:n väliin ja kysyn muualta.
Mulla kuivurillakin MPÖ:tä,viimeksi hinta .826€/l. Erotus minimaalinen,noin puoli senttiä litralta.
Olen käyttänyt Teboilin öljyä viimeiset vuodet. Teboil ajaa yleensä Kemiöön tiistaina ja torstaina eli odotusaika ei ole pitkä. Lisäksi nyt sesonkina ajoivat useampana päivänä ja öljy tuli jo seuraavana päivänä tilauksesta. Teboilin öljystä saa tarjoukset usealta eri myyjältä.
- Wilpo
- Viesti:
Itelle luvattiin joka paikassa 3 päivän toimitusta ja tarvittaessa luvatiin nopeamminkin. Viikonloppu ajoja ajetaan harvakseen, mutta niitäkin tarvittaessa.
Teboil ja tuli 6h tilauksesta.