John Deere huolto
Valvoja: Farmari-ryhmä
John Deere huolto
Pitäisi 3050:n kytkimelle tehdä jotain korjaustoimenpiteitä.
Onkos tuo http://www.konehuoltolaukkanen.fi/ hyvä huoltopaikka koneelle.
Minkäslaisia kokemuksia teillä on eri korjaamoista? Kyselen tällaisia kun ei ole tarvinnut tuota konetta paljon laitella. Ajettu vaan.
Onkos tuo http://www.konehuoltolaukkanen.fi/ hyvä huoltopaikka koneelle.
Minkäslaisia kokemuksia teillä on eri korjaamoista? Kyselen tällaisia kun ei ole tarvinnut tuota konetta paljon laitella. Ajettu vaan.
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Omakohtaista kokemusta ei Laukkasen huolosta ole traktorin kanssa, mutta kävin tutustumiskäynnillä siellä. Huoltorakennukset oli todella siistit sisältä ja ulko. Kaikki tuntuu olevan hyvin järjestyksessä. Eikö siisteysden ylläpito yleensä kerro jotain huolellisuudesta.
Varasto oli tosi laaja. Oliko se nyt niin että sieltä pystyi rakentamaan kokonaisen traktorin suoraan hyllystä.
no jos jontikkaa jossain pitäs huollattaa tai korjauttaa
ei äkkiseltään tule parempaa ja asiantuntevampaa mieleen kun laukkanen
mekin aikoinaan kun oli jontikoita niin kuskattiin siellä vaikka matkaa on yli 100km reilusti uskallan suositella vaikka laukkasesta on puhuttu nyt paljon negatiivista mut kateellisten panettelua
minun mielestäni 
- Maalaispoika
- Rubinjo
- Viesti:
Matkaa minultakin tulee varmaan yli 100 km. Mutta kyllähän se lavetilla menee siinä missä lyhempikin matka. Ajamistakin voisi vielä harkita kun peli vielä täydessä ajokunnossa sentään on.8050 kirjoitti: ei äkkiseltään tule parempaa ja asiantuntevampaa mieleen kun laukkanenmekin aikoinaan kun oli jontikoita niin kuskattiin siellä vaikka matkaa on yli 100km reilusti uskallan suositella vaikka laukkasesta on puhuttu nyt paljon negatiivista mut kateellisten panettelua
minun mielestäni
Mitäs tuo negatiivinen puhe on ollut, ei ole mun silmiini osunut missään. En ole tosin keskustelua asiasta aktiivisesti seurannutkaan.
?? Itse olen ymmärtänyt että Laukkasen tuntihinta on edullisempi kuin Agrihuollon pakettiautohuoltajalla ja myös osat ovat halvempia oman maahantuonnin takia. Huonona puolena on että Laukkanen ei käsittääkseni enää saa tehdä takuuhuoltoja. Syynä on riitautuminen Agrimarkettien kanssa juuri varaosien maahantuonnista ohi Agrimarketin.Make kirjoitti:Se negatiivinen juttu tulee laskussa.
No niin nyt on sitten kone huollettu ja on yhteenvedon aika.janimage kirjoitti:Tilasin sitten ajan Laukkaselta. Rempataan kytkintä ja vahvistetaan sitä kuuluisaa sokkaa vaihdelaatikkoon. Samalla varmaan myös moottorin puolta säädetään tarvittavilta osin.
Katsotaan sitten joulukuussa miten kävi.
Huolto olikin sitten melko perusteellinen ja sisälsi seuraavaa:
- kytkimen uusiminen (jäljellä oli noin 30 %)
- vaihteistoon "lukitusrenkaan" uusiminen ja vahvistaminen (kulumaa oli melko paljon, joten olisi voinut pettää 1000 tunnin sisällä tai sitten olisi voinut kestää toiset 5000 tuntia....no nyt ei tarvitse enää sitä miettiä)
- nelivedon kytkimen, pikavaihteen ja nostolaitteen tarkistaminen
- vesipumpun korjaus
- venttiilien säätö
- suuttimien tarkastus ja uusittiin 2 kpl
- kaikki öljyt, nesteet ja suodattimet vaihdettiin
- lukematon määrä pikkutarviketta, letkuja, putkia, hihnoja, tiivisteitä, pultteja, sokkia, holkkeja ja lukitusrenkaita
Hintaa tälle kokonaisuudelle kertyi 35 % koneen hinnasta. Työn osuus oli 45% kokonaiskustannuksesta.
Kaikki sujui asiallisesti ja eräs hieno yksityiskohta oli kutsu tutustumaan ja katsomaan konetta siinä vaiheessa kun se oli purettu eli vaihteistosta katkaistuna ja vaihdelaatikko avattuna. Siinä pääsi sitten itse tarkastelemaan ja arvioimaan vaihteiston kuntoa ja muiden laitteiden kuntoa.
Kaiken kaikkiaan ammattimaista toimintaa!