Koneiden tuonti

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

khd
Luokka: yli 300 hv

Re: Koneiden tuonti

Lukematon viesti Kirjoittaja khd »

samulivt kirjoitti: Tää suonenjoenkaveri ottaa useampia tuhansia omaan taskuun/ välitetty kone.
Noin yleensä toimitaan kun jostain aktiviteetista on tarkoitus repiä elanto... :roll:
SS
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja SS »

samulivt kirjoitti: Tää suonenjoenkaveri ottaa useampia tuhansia omaan taskuun/ välitetty kone.
....
Jos jotain kiinnostaa niin voin auttaa koneen haussa ja kaupanteossa englannin suunnalta....
Talkootyö on aina kunnioitettavaa. Mutta kokemusta on, että mitään niin kiittämätöntä ihmistä ei ole kuin talkooasiakas.

Toin ohjaustehostimia sinisiin foorteihin ja laitoin hinnaksi sentilleen sen mitä se koko laskussa mulle tuli maksamaan ja sitten vaan jaoin yksikköjen lukumäärällä. Huomioon en ottanut ottamaani vastuuvakuutusta enkä huolitsijan muutamankympin maksua joka tuli myöhään. Eli miinusta oli valmiiksi vähintään vitosen per kappale.

Silti monella oli se mielipide, et sä rosvo tienaat ihan järettömästi, muutama toi sitten ittekin kun neuvoin ja huomas pettymyksekseen että se makso 300 euron sijasta sen 600. Eivät enää jankuttaneet rosvosta mitään. Rahaa oli kiinni lähes kymppitonnin vuoden verran ja käsiin jäi yks vaillinaisesti toimiva ja yhdestä meni osia jotka hinnoittelin vaan osan osuuden mukaan.

Tonnin otin koko siitä talkootyöstä takkiin ja sitten joku vieläkin soittaa, et eikö sitä vois saada parikymppiä halvemmalla ja miksei ole tilattu uutta kasaa tää on huijausta, silti kuka vaan saa mennä ja maksaa sen etumaksunsa Istanbuliin ja jännätä tuleeko sieltä mitään vai ei..

Nykyään Farmilaite myy noita, toisen valmistajan tekeleitä, ja maksaa 600-700 eeroa. Ja se on halpa, kaiken sen vaivan huomioonottaen. Nyt kyllä nau'utaan lakki kourassa, et viitsisiksä hei et sä viitsis...

-SS-
OIHeimo
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja OIHeimo »

Onkohan jollakin kokemusta puimurin uittamisesta/rahtaamisesta Tanskasta? Valikoimaa näyttäisi olevan hieman erimalliin kuin kotimarkkinoilla, ja hintatasokin varsin kohtuullinen. Sellaiset valko-vihreä-punaiset aapeeässällä varustetut koneet kiinnostaisivat... :roll:
Jorma

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Tuskin siinä mitään sen kummempaa on kuin mistään muustakaan maasta. Kieli on hiukan vaikea, mutta nykyäänhän konekauppiaat on jo melko kielitaitoisia, joten tuskin homma siihen kaatuu.
koivumaki
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Tanskassa kun aloitaa enklannilla,niin melkein ihme on jossei vastapuoli sitä osaa.On voileipäkansa sen verran kansainvälistä.
hogi

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

OIHeimo kirjoitti:Onkohan jollakin kokemusta puimurin uittamisesta/rahtaamisesta Tanskasta? Valikoimaa näyttäisi olevan hieman erimalliin kuin kotimarkkinoilla, ja hintatasokin varsin kohtuullinen. Sellaiset valko-vihreä-punaiset aapeeässällä varustetut koneet kiinnostaisivat... :roll:
Kuukausi sitten tuli TC lanssille tanskanmaalta. Olen koneeseen ja myyjän toimintaan ERITTÄIN tyytyväinen, kaikin puolin rehtiä kaupankäyntiä.
OIHeimo
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja OIHeimo »

Hogi kirjoitti:Kuukausi sitten tuli TC lanssille tanskanmaalta. Olen koneeseen ja myyjän toimintaan ERITTÄIN tyytyväinen, kaikin puolin rehtiä kaupankäyntiä.
Miten kyytipolitiikka järjestyi? Täkäläinen vai sikäläinen kuljetusliike? Kyselyikä vissiin vaivaa, koittakaa kestää :lol:
hogi

OIHeimo kirjoitti:
Hogi kirjoitti:Kuukausi sitten tuli TC lanssille tanskanmaalta. Olen koneeseen ja myyjän toimintaan ERITTÄIN tyytyväinen, kaikin puolin rehtiä kaupankäyntiä.
Miten kyytipolitiikka järjestyi? Täkäläinen vai sikäläinen kuljetusliike? Kyselyikä vissiin vaivaa, koittakaa kestää :lol:
Sikäläistä, täkäläistä ja laivayhtiötä. Tulee halvemmaksi kuin koko pakettina yhdestä paikasta.
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Yleensä kannattaa antaa myyjän hoitaa kuljetus Ainakin suomisatamaan ellei ihan pihaan asti,,,,,,,,,,

Samaan kauppaan ja ilman kiirettä

Tai jos hyviä suomirahtari tuttuja jotka esim ajelee tyhjänä takaisin.
hogi

perfekt kirjoitti:Yleensä kannattaa antaa myyjän hoitaa kuljetus Ainakin suomisatamaan ellei ihan pihaan asti,,,,,,,,,,

Samaan kauppaan ja ilman kiirettä

Tai jos hyviä suomirahtari tuttuja jotka esim ajelee tyhjänä takaisin.
Mä en ole vielä halpaan paluukyytiin törmännytkään. Esim Kosken autokeskus olisi pyytänyt puiman tuonnista Etelä-ruotsista lähes 6000e paluukuormana...

Mä olen kyllä tuosta kotiin tuottamisesta eri mieltä. Myyjä ei tasan tarkkaan tiedä edullsimpia vaihtoehtoja suomesta.

Tietysti tuo kotiin avaimet käteen -periaatteella on helppo, jos vain kukkaro kestää.
aurajokilaivuri

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

Rekkakuormaan ei taida oikein muuta mahtua puimurin ja pöydän lisäksi, tulee kallis kyyti.

Kööpenhaminasta Tukholmaan on 660 km, tuonhan ajaa parissa päivässä :)

Finnlines näyttäisi ajavan Aarhusista Helsinkiin kolme kertaa viikossa.

http://www.finnlines.fi/uploads/go83lmbryp.pdf

Laivarahti maksaa yleensä vain murto-osan rekkakyydistä, yrittää saada myyjän järjestämään siellä päässä satamaan ja itse hoitaa kuljetukset suomen puolella.
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

hogi kirjoitti:
perfekt kirjoitti:
Mä en ole vielä halpaan paluukyytiin törmännytkään. Esim Kosken autokeskus olisi pyytänyt puiman tuonnista Etelä-ruotsista lähes 6000e paluukuormana...

Mä olen kyllä tuosta kotiin tuottamisesta eri mieltä. Myyjä ei tasan tarkkaan tiedä edullsimpia vaihtoehtoja suomesta.

Tietysti tuo kotiin avaimet käteen -periaatteella on helppo, jos vain kukkaro kestää.
Nooh Ilmankos Zetorit niin kalliita ??

Esim. Mulla oli Lemkenin kanssa Sopimus tehtaalta pihaan farmerille 600 e laite kuin laite , Iso tai pieni jne,,,,,
Tuskin K- hoksasi samaa ?

Ainaskin hinnat hieman pompsahti

Paluu rahtina tarkoitin esim rahtari vie hirsimökkejä eurooppaan ja usein tyhjänä takasin. :roll:
cobra
Luokka: yli 200 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja cobra »

jos ulkomailta tuo koneen niin tuleeko siihen mitä kaikkee maksettavaa?
Jorma

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Rahti, jos tuot Eu-alueelta.
aurajokilaivuri

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

EU-alueella noin periaatteesssa suunnilleen sama kuin jos ostaisit Tampereelta. Eli siis rahti. Paitsi että ALV:n osuutta ei tarvitse maksaa ulkomaan osuudesta.

Englannista/irlannista tuotuihin ajovalot jos on ja kolmio, ja traktoreissa rekisteröintikatsastus ja kilpi.

Vieraassa valuutassa pankki nyhtää osto- ja myyntikurssin erotuksen. Eurot liikkuu normaalin pankkisiirron hinnalla.

Tällä hetkellä enklannin punnan ja ruotsin kruunun kurssit aika kiinnostavassa asennossa, mutta tilanteet saattaa muuttua nopeastikin. Puntahintaiset on halventuneet äkkiä 15% euroina laskettuna.
Vastaa Viestiin