JD AutoPowr, huoltomuistin nollaus

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Jorma
Luokka: >500hv

JD AutoPowr, huoltomuistin nollaus

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Onnistuuko kotikonstein vai vaatiiko jotain erityislaitetta? Malli taisi olla 6620 -05
JarJar
Luokka: yli 300 hv

Re: JD AutoPowr, huoltomuistin nollaus

Lukematon viesti Kirjoittaja JarJar »

Ainakin Autoquad 2+ vaihtestollisen 250h välein tulevan huoltomuistutuksen saa kuitattua kotikonstein käynistämällä konetta viisi kertaa peräkkäin kaasu poljin pohjassa.
Jorma

Kiitos, kokeilen tuota!
Maalaispoika

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

Mun mielestä huoltomuistutus tulee viisi starttausta peräkkäin, minkä jälkeen se lakkaa piippailemasta. Ei siinä tartte mitään muuta tehdä, tai siis näin ainakin Autopwr -07. Mulle tuo muistutus on turha, kun olen pitänyt öljynvaihtovälinä 200 h.
hogi

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Oleks sää Jorma tuollaisen laittanut?

Eiks fentiltä löytyny sopivaa raputonta?
JarJar

Maalaispoika kirjoitti:Mun mielestä huoltomuistutus tulee viisi starttausta peräkkäin, minkä jälkeen se lakkaa piippailemasta. Ei siinä tartte mitään muuta tehdä, tai siis näin ainakin Autopwr -07. Mulle tuo muistutus on turha, kun olen pitänyt öljynvaihtovälinä 200 h.
Näin ei tapahdu ainakaan -04 Autoquadissa. Ainakin kymmenkunta starttausta tuo muistutus tulee mitä joskus koeillut, kun ei heti ole jaksanut tuolla "kaasupohjassa" starttailemalla poistaa. Itsellä ollut öljynvaihto väli 300h JD-Plus50 öljyllä, niin tosiaan myös ihan turha tuo muistutus.
Agronautti
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Agronautti »

Maalaispoika kirjoitti:Mun mielestä huoltomuistutus tulee viisi starttausta peräkkäin, minkä jälkeen se lakkaa piippailemasta. Ei siinä tartte mitään muuta tehdä, tai siis näin ainakin Autopwr -07. Mulle tuo muistutus on turha, kun olen pitänyt öljynvaihtovälinä 200 h.
Kyllä tämä minunkin 6620 (pq-vaihteisto) vaikenee 5 startin jälkeen..
Jorma

hogi kirjoitti:Oleks sää Jorma tuollaisen laittanut?

Eiks fentiltä löytyny sopivaa raputonta?
No en nyt sentään, huolto vaan pitäisi tehdä tuollaiseen ja vähän kyselen tietoa :wink:

Pientä Vario kuumetta kyllä pukkaa..
Maalaispoika kirjoitti:Mun mielestä huoltomuistutus tulee viisi starttausta peräkkäin, minkä jälkeen se lakkaa piippailemasta. Ei siinä tartte mitään muuta tehdä, tai siis näin ainakin Autopwr -07.
Tämä kyseessä oleva yksilö ei ilmeisesti ole lakannut muistuttamasta vaan jotain valoa palaa koko ajan taulussa.
Maalaispoika

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

JarJar kirjoitti:Itsellä ollut öljynvaihto väli 300h JD-Plus50 öljyllä, niin tosiaan myös ihan turha tuo muistutus.
Mitä olet pitänyt Plus50 öljystä? Mulla on käytössä Torq-Gard, kun sama öljy kahdessa muussakin traktorissa. Ilmeisesti tuota pidempää öljynvaihtoväliä voi käyttää vain Premium-malleissa, eikä esim. SE-malleissa.
JarJar

Maalaispoika kirjoitti: Mitä olet pitänyt Plus50 öljystä? Mulla on käytössä Torq-Gard, kun sama öljy kahdessa muussakin traktorissa. Ilmeisesti tuota pidempää öljynvaihtoväliä voi käyttää vain Premium-malleissa, eikä esim. SE-malleissa.
Ihan hyvin on pelannut. Voisi varmaan ajaa ihan huoletta pitempäänkin, luvataanhan sille se 500h vaihtoväli. Ilmeisesti suositellaan tuota pidempää vaihtoväliä vain Premium:iin.
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Maalaispoika kirjoitti:
JarJar kirjoitti:Itsellä ollut öljynvaihto väli 300h JD-Plus50 öljyllä, niin tosiaan myös ihan turha tuo muistutus.
Mitä olet pitänyt Plus50 öljystä? Mulla on käytössä Torq-Gard, kun sama öljy kahdessa muussakin traktorissa. Ilmeisesti tuota pidempää öljynvaihtoväliä voi käyttää vain Premium-malleissa, eikä esim. SE-malleissa.
Jos en nyt ihan väärin muista niin kyllä 6320 SE:hen tarjottiin myös tuota 500h vaihtoväliä. Itse en kylläkään luota noin pitkiin vaihtoväleihin varsinkaan nyt kun on hiukan piristetty. 250h välein oon itse vaihtanu rimulat koneeseen.
oltsik
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja oltsik »

Jorma kirjoitti: Tämä kyseessä oleva yksilö ei ilmeisesti ole lakannut muistuttamasta vaan jotain valoa palaa koko ajan taulussa.
Voi olla myös "vika" tuo piipittelyn päälle jäänti. Meillä teki sen että jäi päälle, ei päässy millään eroon. Seuraavassa huollossa huoltomies sorkki tietokonetta ja sai piipittelyn pois. Nyt ei enää piipitä vilkkua kytettäessä eikä muistuta huoltovälistäkään. Sillä ei tosin merkitystä, muistan kyllä milloin tulee öljyt vaihtaa...
Jorma

Kone tuli tänään. Ei siellä mitään valoa palanutkaan, lienee sitten korjannut itse itsensä.

Kiitokset monista vastauksista!
Vastaa Viestiin