Livakka...

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Tormala
Luokka: yli 100 hv

Re: Livakka...

Lukematon viesti Kirjoittaja Tormala »

Timppuli kirjoitti:Nyt on alustavasti hintoja kyselty vaunusta. Hiton kalliitahan noi alkaa jo kyllä olla. Parikymppiä saa pulittaa 12,5 kuution vaunusta johon tulee viel putkitäyttövarustus. Myyjä vaan sano et raudan hintahan on kallistunu..Että näin..
Pitää vielä kysellä kilpailevilta merkeiltä tarjoukset.
Oletko laskenut kannattaako omaa vaunua ostaa? Kun noita urakoitsijoita löytyy joka lähtöön ja saa paskat edullisesti multaavalla vaunulla levitettynä.

Itsellä olisi joko vaunun päivitys uudempaan multaimella olevaan edessä eli noin 25ke pitäs rahaa laittaa lisää kiinni kalustoon, mutta onneksi urakoitsija tekee tämänkin halvalla.
Timppuli
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Timppuli »

Tormala kirjoitti:Oletko laskenut kannattaako omaa vaunua ostaa? Kun noita urakoitsijoita löytyy joka lähtöön ja saa paskat edullisesti multaavalla vaunulla levitettynä.
Oon mä sitäkin miettinyt,millaista taksaa urakoitsijat mahtaa pitää.? Kuitenki mulla eläkeikään vielä matkaa lähemmäs 30 vuotta niin olis siinä kuitenki kärryä siksi aikaa. 8)
Timppuli

No nyt on vaunusta saatu kaupat tehtyä. Ehtii hyvin vielä kevään levitykseen. Sain vielä vanhasta kohtuullisesti vaihdossa..
Maalaispoika
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

Timppuli kirjoitti:No nyt on vaunusta saatu kaupat tehtyä. Ehtii hyvin vielä kevään levitykseen. Sain vielä vanhasta kohtuullisesti vaihdossa..
Minkäs kokoisen ja mallisen ostit? Hyvinkö kaupanteko sujui, vaikka omistaja onkin vaihtunut?
Timppuli

Maalaispoika kirjoitti:Minkäs kokoisen ja mallisen ostit? Hyvinkö kaupanteko sujui, vaikka omistaja onkin vaihtunut?
12,5 kuution vaunun hommasin ja sivutäyttöputkilla. Mietin sitäkin superpintalevitintä mutta en näe siinä muuta hyötyä ku sen ettei vaunu sotkeennu niin pahasti kuin normaalilla levittimellä,joten en alkanut maksamaan siitä.

Kauppoja hierottiin noin 3 viikkoa paikallisen maatalouskaupan kanssa. Ja hyvin ne sujui. 8)
Tormala
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Tormala »

Timppuli kirjoitti:
Maalaispoika kirjoitti:Minkäs kokoisen ja mallisen ostit? Hyvinkö kaupanteko sujui, vaikka omistaja onkin vaihtunut?
12,5 kuution vaunun hommasin ja sivutäyttöputkilla. Mietin sitäkin superpintalevitintä mutta en näe siinä muuta hyötyä ku sen ettei vaunu sotkeennu niin pahasti kuin normaalilla levittimellä,joten en alkanut maksamaan siitä.

Kauppoja hierottiin noin 3 viikkoa paikallisen maatalouskaupan kanssa. Ja hyvin ne sujui. 8)

Etkö multainta ostanu samalla? Itsellä muutoin hyvä vaunu, mutta multain tarvis hommaa tai jotai...
Kloppi

Lukematon viesti Kirjoittaja Kloppi »

Timppuli kirjoitti: 12,5 kuution vaunun hommasin ja sivutäyttöputkilla. Mietin sitäkin superpintalevitintä mutta en näe siinä muuta hyötyä ku sen ettei vaunu sotkeennu niin pahasti kuin normaalilla levittimellä,joten en alkanut maksamaan siitä.
Onnia uurelle.

Meillä on nyt ollut superpintalevitin 6 vuotta, enkä kyllä enää perinteiseen palaisi. Tosin pintalevityksen käyttö vähenee koko ajan enemmän ja enemmän. Superilla on helppo lähteä pellon päästä liikenteeseen, kun levitysviuhka on tarkkarajainen myös taaksepäin. Eikä luulisi ainakaan haitaksi olevan, että lietettä ei ammuta korkeassa kaaressa ympäriinsä, vaan mahdollisimman matalalla.
Timppuli

Kloppi kirjoitti:Onnia uurelle.

Meillä on nyt ollut superpintalevitin 6 vuotta, enkä kyllä enää perinteiseen palaisi. Tosin pintalevityksen käyttö vähenee koko ajan enemmän ja enemmän. Superilla on helppo lähteä pellon päästä liikenteeseen, kun levitysviuhka on tarkkarajainen myös taaksepäin. Eikä luulisi ainakaan haitaksi olevan, että lietettä ei ammuta korkeassa kaaressa ympäriinsä, vaan mahdollisimman matalalla.
Niin no nyt kun tarkemmin ajattelee niin olishan se ollut ihan käteväkin.. Perkules.. Eihän se tietty ole vielä myöhäistä muuttaa tilausta.
Kerroppa tarkemmin jotai käyttökokemuksia tuosta superista..
Viimeksi muokannut Timppuli, 17 Joulu 2008, 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timppuli

Tormala kirjoitti:Etkö multainta ostanu samalla? Itsellä muutoin hyvä vaunu, mutta multain tarvis hommaa tai jotai...
En mä multainta pystyny hommaamaan eikä suoranaisesti edes käynyt mielessäkään.
Maalaispoika
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

Timppuli kirjoitti:Kerroppa tarkemmin jotai käyttökokemuksia tuosta superista..
On se paljon parempi kuin Livakan oma malli. Levitystasaisuus on tosi hyvä, päällekäisajoa ei tartte harrastaa ollenkaan ja juuri tuo Klopin mainitsema tarkka levitysviuhkan aloitus on plussaa. Tuuliherkkyyskin ei ole niin paha, kun levitin on alle metrin korkeudella maasta. Toki kova taka-sivutuuli ottaa siihenkin.
Timppuli

Olikin erittäin mukava yllätys kun kävin konemyyjän juttusilla,sitä superlevitintä kun aloin miettimään. Myyjä olikin sen laittanut siihen tilaukseen kun siitä puhuttiin kauppojen alkuvaiheessa,vaikka sanoin että en varmaan ota sitä..Mutta sehän sopii mulle kyllä että levitin on tulossa siihen.
Kloppi

Lukematon viesti Kirjoittaja Kloppi »

Sehän meni hyvin sitten. :D Itse asiassa mä en kyllä edes muista koska olisin viimeksi nähnyt Livakan kärryssä muun kuin superpintalevittimen. Agronicillähän on kanssa samantyyppinen levitin, mutta ainakaan siinä vaunussa, jonka minä näin toiminnassa, ollut lähellekään yhtä hyvä kuin Livakan.
Timppuli

Kloppi kirjoitti:Sehän meni hyvin sitten. :D Itse asiassa mä en kyllä edes muista koska olisin viimeksi nähnyt Livakan kärryssä muun kuin superpintalevittimen. Agronicillähän on kanssa samantyyppinen levitin, mutta ainakaan siinä vaunussa, jonka minä näin toiminnassa, ollut lähellekään yhtä hyvä kuin Livakan.
No mä näin just yhden vaunun ilman superia. Ja kylläpä tuli hyvä mieli että se tulee..Oli nimittäin aika likainen.
Timppuli

Nyt on vaunu saapunut.! Komia on ja nyt näyttää TM120 aika pieneltä vaunun veturina. :D Tai sopivalta tuolle vaunulle kun vertaa edelliseen. Yks asia vaan jäänyt kaivamaan mieltä. Kun en ajatellut sitä kolmitieventtiilin hommaamista siihen. Sillähän olis vissiin saanu sen sit sisältä helposti huuhdeltua ajon päätteeksi.
Vastaa Viestiin