Internetyhteyksien sujuvuudesta juttua
Valvoja: Farmari-ryhmä
Internetyhteyksien sujuvuudesta juttua
Nyt on kuulkaa arvoisat internetin kanssakäyttäjät niin, että allekirjoittanut käyttää omaa laiskuuttaan vielä kotikoneeltaan modeemiyhteyttä.
Nyt pomppas.
Tänään kun oikein pistin lukuja muistiin, sain seuraavanlaisia tuloksia.
Modeemi ilmoitti kytkeytyneensä internetiin 33000 bps.
Kun katsoin, liikennettä oli reilun 11 minuutin aikana koneelle saapunut 160 000 bps. Se tekisi jotain 250 bps . Hyvä konekirjoittaja taitaa paukuttaa nopeammin?
Lähtenyt oli tänä aikana n. 40 000 bps.
Tuo 250 bps olisi sekin jotain mutta kun yhteys kaikenlisäksi jumittuu toistuvasti, jolloin täytyy yrittää uutta puhelinyhteyttä.
Puhelinyhteyden luominen vei iltapäivällä yli 50 minuuttia.
Näitten kommervenkkien lisäksi puhelinverkkoyhteys tuppaa jumittamaan konetta, jolloin se on bootattava virtanappulasta.
Vastaavaan tulokseen olen päässyt työkoneella, kun olen modeemiyhteyttä sillä testaillut. On ollut samanlaisia ongelmia kaikkien palveluntarjoajien internet-palvelunumeroissa. Joten kyseessä ei ole konekohtaiset ongelmat.
Olisikohan syytä tehdä jotain:-)
Mites muilla, onko mm. adsl pelannut toivotusti? Sellaisen nimittäin olen laittanut tilaukseen.
Nyt pomppas.
Tänään kun oikein pistin lukuja muistiin, sain seuraavanlaisia tuloksia.
Modeemi ilmoitti kytkeytyneensä internetiin 33000 bps.
Kun katsoin, liikennettä oli reilun 11 minuutin aikana koneelle saapunut 160 000 bps. Se tekisi jotain 250 bps . Hyvä konekirjoittaja taitaa paukuttaa nopeammin?
Lähtenyt oli tänä aikana n. 40 000 bps.
Tuo 250 bps olisi sekin jotain mutta kun yhteys kaikenlisäksi jumittuu toistuvasti, jolloin täytyy yrittää uutta puhelinyhteyttä.
Puhelinyhteyden luominen vei iltapäivällä yli 50 minuuttia.
Näitten kommervenkkien lisäksi puhelinverkkoyhteys tuppaa jumittamaan konetta, jolloin se on bootattava virtanappulasta.
Vastaavaan tulokseen olen päässyt työkoneella, kun olen modeemiyhteyttä sillä testaillut. On ollut samanlaisia ongelmia kaikkien palveluntarjoajien internet-palvelunumeroissa. Joten kyseessä ei ole konekohtaiset ongelmat.
Olisikohan syytä tehdä jotain:-)
Mites muilla, onko mm. adsl pelannut toivotusti? Sellaisen nimittäin olen laittanut tilaukseen.
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Modeemiyhteyksi syö aika runsaalla kädellä nykyiset virusohjelmat tai Windows. Normaali asetuksilla yhteyden saatuaan nämä etsivät päivityksiä netistä ja vievät aikalailla kaistaa. Vielä jos päivitys on tarjolla, kestää lataus aika kauan.
ADSL yhteydet toimii täälläpäin ainakin luottettavasti. Harvoin on katkoksia ja nekin on lyhyitä. Enkä 1-2 vuodessa. Kyllä modeemi yhteys kotikoneessakin on nykyään jo aika historiaa.ATH kirjoitti:Mites muilla, onko mm. adsl pelannut toivotusti? Sellaisen nimittäin olen laittanut tilaukseen.
Re: Internetyhteyksien sujuvuudesta juttua
Täällä ei ole ollut mitään ongelmia. Vuosina -99-04 oli modeemiyhteys ja toimivuus pääasiassa hyvää, paitsi nopeus ja aikaveloitus. Sitten kerkes olla vuoden verran kiinteähintainen ISDN, sen kanssa oli välillä ongelmia, yhteyden syntyminen hidasta ja joskus katkaisi sen itsestään, lankapuhelut tulivat sentään läpi ja kiinteä kk-maksu tuntui jo ylellisyydeltä.ATH kirjoitti:Mites muilla, onko mm. adsl pelannut toivotusti? Sellaisen nimittäin olen laittanut tilaukseen.
ADSL 1M/512 ollut nyt keväästä lähtien ja kk-maksukin tipahti 4€, en valita. En muista yhtään katkosta.
Edit: Täällä modeemin valintaääni kävi hermoille, miten lie sit muilla ollut...
Re: Internetyhteyksien sujuvuudesta juttua
Senhän saa pois.Edit: Täällä modeemin valintaääni kävi hermoille, miten lie sit muilla ollut...
En ny muista komenttoo, mutta kumminki.
Olihan modeemissa omaa romantiikkansa, kun joskus soitti väärään numeroon niin tietokoneesta kuului ihmisääni: '"Virtasella".
Soneran ADSL pätkii joskus mutta luotettavuus on parantunut ja useimmiten homma pelittää ADSL purkin resetoinnin jälkeen. Sonera tiedottaa häiriöistä täällä: http://www.sonera.fi/arkisto/0,3844,l-f ... 60,00.html
Tässä syksyllä Sonera vaihtoi sähköpostit uuteen palvelimeen ja sähköpostini kaatui. Se tuli kuntoon vasta valitettuani asiakaspalveluun. Puhelimen jonotuksessa sai roikkua melkein tunnin ennen kuin pääsi läpi. Vissiin muillakin samaa ongelmaa.
Soneran ADSL pätkii joskus mutta luotettavuus on parantunut ja useimmiten homma pelittää ADSL purkin resetoinnin jälkeen. Sonera tiedottaa häiriöistä täällä: http://www.sonera.fi/arkisto/0,3844,l-f ... 60,00.html
Tässä syksyllä Sonera vaihtoi sähköpostit uuteen palvelimeen ja sähköpostini kaatui. Se tuli kuntoon vasta valitettuani asiakaspalveluun. Puhelimen jonotuksessa sai roikkua melkein tunnin ennen kuin pääsi läpi. Vissiin muillakin samaa ongelmaa.
Itse olen jäsenenä tuolta löytyvällä palvelulla.nopeus on aivan riittävä
http://www.pellervo.fi/otlehti/ot5_05/l ... taoskt.htm
http://www.pellervo.fi/otlehti/ot5_05/l ... taoskt.htm