Michelin OmniBib ja muut merkit 520/70r38
Valvoja: Farmari-ryhmä
Michelin OmniBib ja muut merkit 520/70r38
http://www.michelin.fi/fi/front/affich. ... 0325110720
onko jollain jo käyttökokemuksia?
-------
tuli hommattua mb-traciin liian lerjut kumit. kovilla kuormilla ajaessa suuntavakavuus kärsii ja kuluminen on rankkaa.
tuo misukka tuntus jytkyltä pyörältä. 65km/h nopeusluokitus ja hieman 18.4x38 tuumakokoa leveempi (nykynen näytti mittanauhalla 44cm, misukka lupaa 53cm!) sopii silti samalle vanteelle (kai? 15" vanne alla)
mites talviominaisuudet, onko misukka vielä liukas kumi? entäpä kulutus kestävyys. eikös misukat ole aina ollut pitkäikäsia tierenkaita? (nimim. 9000h agribibeillä ja 60% -80% pintaa!)
onko jollain jo käyttökokemuksia?
-------
tuli hommattua mb-traciin liian lerjut kumit. kovilla kuormilla ajaessa suuntavakavuus kärsii ja kuluminen on rankkaa.
tuo misukka tuntus jytkyltä pyörältä. 65km/h nopeusluokitus ja hieman 18.4x38 tuumakokoa leveempi (nykynen näytti mittanauhalla 44cm, misukka lupaa 53cm!) sopii silti samalle vanteelle (kai? 15" vanne alla)
mites talviominaisuudet, onko misukka vielä liukas kumi? entäpä kulutus kestävyys. eikös misukat ole aina ollut pitkäikäsia tierenkaita? (nimim. 9000h agribibeillä ja 60% -80% pintaa!)
Viimeksi muokannut retku, 06 Helmi 2009, 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Michelin OmniBib
Menee vähän aiheen ohi, mutta miten olet pärjännyt Agribeillä talvella? Valtra 8400:sen alla Agribibit ja liukasta on. Kulutuskestävyyttä löytyy ja ihan ok peltokäytössä mutta ei pitoa talvella, ns, "saippuarengas". Muilla samoja kokemuksia?
Re: Michelin OmniBib
liukkaat on etenkin suojalla. niissä on ka nastat.. varmaan 3 osa jälellä. pitäs laittaa uusia.
-----------
no on kyllä huimasti hinnoteltu tuo omni... lähtö 2200e kpl. tulee mb-trakiin kierrokselle hintaa
noin hintoja äkkiseltään kyseltynä:
koko 520/70x38
michelin 2200e
continental 1600e
alliance 1400e
stomil 1000e
-----
mitenköhän stomili kestää. malli on kormoran an25. onko 50k luokiteltu?
toisessa 8400:ssa on ollu kormoranit 4v alla. on ollu ihan hyvät pyörät. tosin vain etuakselilla ja 40k malli...
-----------
no on kyllä huimasti hinnoteltu tuo omni... lähtö 2200e kpl. tulee mb-trakiin kierrokselle hintaa
noin hintoja äkkiseltään kyseltynä:
koko 520/70x38
michelin 2200e
continental 1600e
alliance 1400e
stomil 1000e
-----
mitenköhän stomili kestää. malli on kormoran an25. onko 50k luokiteltu?
toisessa 8400:ssa on ollu kormoranit 4v alla. on ollu ihan hyvät pyörät. tosin vain etuakselilla ja 40k malli...
Re: Michelin OmniBib ja muut merkit 520/70r38
Venäläinen tarkoitettu kotimaan max.25 ajoon ja sinä sen triplaat
Kumi kuiteskin pitää,kalliit muoviset heikommin.
Kumi kuiteskin pitää,kalliit muoviset heikommin.
tuli otettua omaa tyhmyyttään väärät dneprot. 3 nopeus/kantavuus luokkaa saatavilla 18.4x38 koossa. träkissä ne hennoimmat... toimii hyvin 40km/h:ssa. 50:ssä menee myös ihan hyvin, mutta yli 20t perässä alkaa huojumaan/kylki antautuu renkaassa.
-----
8950:n 710t on muutes 50k luokitellut. ei hytky ja pitää.
-----
8950:n 710t on muutes 50k luokitellut. ei hytky ja pitää.
minusta mitä mulla on parit alliancet ollu niin ne on kanssa hyvin kevyet ts. sivut heikot. toiset oli pienessä traktorissa etusissa ja toiset on 6750 valmetissa takana ja tuntuu olevan aika notkeat. eli ei niitä.
Ainakin ne Kormorian stomilit mitkä minulla oli edellisessä traktrorissa oli rungoltaan ja sivuiltaan aika pehmeät. Nykyiset firestonet on kovemman tuntuiset hokkien alta ja luulen että eivät niin herkästi puhkea metsäajossa kuin stomilit. (vajaan sentin paksuinen männynoksa meni hokin vierestä kohtisuoraan läpi stomilissa) Kumiseos oli yleiskäyttöön parempi talvipidoltaan stomilissa kuin firestonessa, mut ero ei ole niin suuri että haittaisi.
Itse saattaisin tuossa tilanteessa kokeilla continentalia, firestonen valitsin nyt etusiin kun pääsin käpistelemään myymälässä irtorengasta joka ei ollut rungoltaan niin lutkun oloinen kuin stomili, taurus tai goodyear olivat.
Itse saattaisin tuossa tilanteessa kokeilla continentalia, firestonen valitsin nyt etusiin kun pääsin käpistelemään myymälässä irtorengasta joka ei ollut rungoltaan niin lutkun oloinen kuin stomili, taurus tai goodyear olivat.
Empä pysty vastaamaan mikä olis Misukan ja esim.Contin kesken jäykkyys.
Mä olen nyt käytännössä ruvennyt luopumaan talvipidon tavoittelusta ilman nastoja.Eli viimeisin hankinta oli Contit MXMn eturenkaiksi.Nastat sitten joka pyörään.
Melkein tekis mieli suositella joko Contia tai Misukkaa retkulle.isoja nastoja 4-5 harkko,paikallinen nastapete tulee laittaan.Pikkunastat ei tunnu mullakaan pysyvän.
Mä olen nyt käytännössä ruvennyt luopumaan talvipidon tavoittelusta ilman nastoja.Eli viimeisin hankinta oli Contit MXMn eturenkaiksi.Nastat sitten joka pyörään.
Melkein tekis mieli suositella joko Contia tai Misukkaa retkulle.isoja nastoja 4-5 harkko,paikallinen nastapete tulee laittaan.Pikkunastat ei tunnu mullakaan pysyvän.
Bip X oli taannoin , kovin liukas ja kova pientä murtumaa pukkaa joka tosin ei ilmeisesti haittaa muuta kuin silmää ?
Suosittelen Pirelliä ja kannattaa panostaa ilman paineen seurantaan tuollaisilla Retku kuormilla
Suosittelen Pirelliä ja kannattaa panostaa ilman paineen seurantaan tuollaisilla Retku kuormilla
stomili on tosiaan pehmyt kylkinen.
continentali vois olla hyvä. tosin se on äänekäs tiellä. träkki kun on muuten tosi hiljanen niin rengasmelu olis ainakaan eduksi..
------------
dneproissa on 4bar.
continentali vois olla hyvä. tosin se on äänekäs tiellä. träkki kun on muuten tosi hiljanen niin rengasmelu olis ainakaan eduksi..
------------
dneproissa on 4bar.
Viimeksi muokannut retku, 25 Helmi 2009, 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Auts
- Luokka: >500hv
Saiskohan noita renkaita koeajoon?
-
Klapikauppias
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Mulla on vallus noi misukat ja todella liukkaat, eikä asia muutu miksikään, kun käytän talvirenkaina firestonen ristikudos pyöriä, melkein vielä liukkaammat, nastoistakaan ei juuri apua. Mutta cases on continentaalit ja ne on ihan eri mailmasta lumella, ei meinaakkaan lipsahdella ja jos liian isolla koittaa lähteä saa vaikka sammumaan koneen, en olisi kyllä uskonut, että renkaissa voi olla noin suuria eroja lumipidossa. Sen olen huomannu nois firestoneis, että lumella ja lumella on eroa, kaikkein pahin on juuri satanu lähes nollakelin tai pikkupakkasen lumi, kun taas jäätikkö vesisateella ei ole läheskään yhtäliukas, vaikka ei kengillä meinaa pysyä pystyssä.
-
lassi
- Luokka: 50 hv., takaveto
- Viesti:
mulla oli valtrassa michelin agrit ja olivat niin liukkaat ettei talvella tullu lumitöistä mitään , vaihdoin nokian tri2 palarenkaat niin ei ole ollut pidon kanssa ongelmia.
meilläkin yhessä koneessa mich.agrit. nastoja on muutama jälellä. kyllä niillä parjää kun ei urheile hirveillä kuormilla.
--------
onko ne alliancet tosiaan notkeat? kärryn allahan ne on vahvimmasta päästä. tietty alliancellakin on monta rengasvaihtoehtoa.
--------
onko ne alliancet tosiaan notkeat? kärryn allahan ne on vahvimmasta päästä. tietty alliancellakin on monta rengasvaihtoehtoa.