Läheltäpiti tilanteet
Valvoja: Farmari-ryhmä
Läheltäpiti tilanteet
Eli mitäs läheltäpiti tilanteita foorumilaisille on sattunut 
- Maalaispoika
- Luokka: >500hv
Elukat on joskus arvaamattomia. Kerran tuli sarvesta poskipäähän. Oli poski hellänä pari viikkua. Kerran taas sain sorkasta olkapäähän niin, että lensin peräseinään. Tuurilla oon saanu korvauskorvamerkitki paikalleen iliman vahinkoja. *kopkop*
Nuorempana peruutin pimeällä puimurin kanavan reunalle meleko kallelleen.
Nuorempana peruutin pimeällä puimurin kanavan reunalle meleko kallelleen.
-
Valmettimies
- Luokka: yli 300 hv
Pari kertaa oon meinannu keikata raktorin laskuojaan kerranki olin niittämäs Ford 4600 ja joku ylö ja niittelin siinä ojanreunaa ja siinä oli kaivettu ojia ja sarkaojan ja piiriojan risteys oli täytetty mutta reuna oli jääny hounoksi sinne kun putos takapyörä niin oli kolomella pyörällä. Toinen oli kun olin auraamas naapuris ja oli liukasta ja vähä ojaan viertävä alusta niin paikaltaan lähti sivuttain ja jos ei olis ollu sitä jääkokkaretta siinä ojan reunsa niin siä olis ollu katollaan.
Tuossa pikkunöösinä tuli yhtenä kesänä lehmä takaapäin laitumella kun olin
hakemassa niitä navettaan ja puski kainaloon reilu 5 cm:n palkeenkielen,
poika lensi ilmassa hetken aikaa. Tikkejä tuli 31. Ois voinu tietenkin huonomminkin käydä,
esim. istua nyt pyörätuolissa..
Muutamat kerrat on rehuaumalla traktori meinannut kaatua mutta eipä muuta pahempaa
hakemassa niitä navettaan ja puski kainaloon reilu 5 cm:n palkeenkielen,
poika lensi ilmassa hetken aikaa. Tikkejä tuli 31. Ois voinu tietenkin huonomminkin käydä,
esim. istua nyt pyörätuolissa..
Muutamat kerrat on rehuaumalla traktori meinannut kaatua mutta eipä muuta pahempaa
-
valmet 905
- Luokka: Polkutraktori
Läheltä piti etten saanut lapiosta päähän, kun oltiin poikasena velipojan kanssa tietä hiekottamassa. Lapio lensi kauhasta, jossa velipoika oli, tuulilasille. Menin katsomaan että mikäs nyt on kun ei työt maita, velipojan homma oli lapioida hiekkaa kauhasta tielle. Oli perskiita jättänyt toisen jalkansa edellisessä käännöksessä kauhan alle, ja minä laseetin menemään kauha maassa. Siitä tuli äkkilähtö kotia kohti, ja ampuklassia soittaan. Reilun kolmen kuukauden reissu siitä tuli TYKS:iin. Oli jäänyt sääriluusta kolmannes tienpintaa karhentaan. Lääkärit kaivoi siitä aukosta lopun talven pihasepelit. Kaveri sai siitä vielä hyvän puujalan, juoksu ei onnistu, mutta muuten kyllä toimii.
Järkyttävä juttu.pietj-2e kirjoitti:Läheltä piti etten saanut lapiosta päähän, kun oltiin poikasena velipojan kanssa tietä hiekottamassa. Lapio lensi kauhasta, jossa velipoika oli, tuulilasille. Menin katsomaan että mikäs nyt on kun ei työt maita, velipojan homma oli lapioida hiekkaa kauhasta tielle. Oli perskiita jättänyt toisen jalkansa edellisessä käännöksessä kauhan alle, ja minä laseetin menemään kauha maassa. Siitä tuli äkkilähtö kotia kohti, ja ampuklassia soittaan. Reilun kolmen kuukauden reissu siitä tuli TYKS:iin. Oli jäänyt sääriluusta kolmannes tienpintaa karhentaan. Lääkärit kaivoi siitä aukosta lopun talven pihasepelit. Kaveri sai siitä vielä hyvän puujalan, juoksu ei onnistu, mutta muuten kyllä toimii.
Ei nyt tuu mitään kummempaa mieleen omalle kohalle,kai on valikoiva muisti... Isää potkas pari vuotta sitten hieho päähän kun hitsas paikallaan olevaa lietekuilun ritilää,minä yritin suojata vanerin kanssa ettei elukat käänny potkimaan mutta saivat sätkyn kun alkoi hitsaamaan. Tätä tehdään useinkin,mutta yleensä elukat siirretään varoetäisyydeltä kauemmaksi,laiskuus oli koitua kohtaloksi. Hitsauskypärä lensi komeasti päästä,muita vahinkoja ei tullut.
Toinen läheltä piti sattui velipojalle joka sattuu olemaan kehitysvammainen,meni jalka lietekaivon kannessa olevan lankuista tehdyn kannen läpi. Tulikin hetkessä uudet kannet kaivon luukkuihin(umpikaivo täyttö/sekoitusluukuilla),nykyään on vahvasta hirrestä.
Nyt valikoiva muisti alkaa palauttamaan: keväällä pyörähti pöllikasasta "pölli" ts. tukki jalkoja vasten,toinen oli takana ja jalat jumissa. Siitä hetkessä selälleen kun ei jalat irronneet otteestaan ja kova kolaus häntäluuhun joka kopsahti takana olevaan pöllin päähän.
Muutaman päivän päästä iski melkein neljänkympin kuume,pahoinvointia ja ripulia,terveyskeskuksessa tiputukseen ja keskus-sairaalaan. Siellä hoitoa OIREISIIN,kotiin ja pian terveyskeskukseen häntäluuta leikkauttamaan.
Ensimmäinen kerta vuodepotilaana sairaalassa opetti että tervekin voi sairastua kerrasta...
Toinen läheltä piti sattui velipojalle joka sattuu olemaan kehitysvammainen,meni jalka lietekaivon kannessa olevan lankuista tehdyn kannen läpi. Tulikin hetkessä uudet kannet kaivon luukkuihin(umpikaivo täyttö/sekoitusluukuilla),nykyään on vahvasta hirrestä.
Nyt valikoiva muisti alkaa palauttamaan: keväällä pyörähti pöllikasasta "pölli" ts. tukki jalkoja vasten,toinen oli takana ja jalat jumissa. Siitä hetkessä selälleen kun ei jalat irronneet otteestaan ja kova kolaus häntäluuhun joka kopsahti takana olevaan pöllin päähän.
Muutaman päivän päästä iski melkein neljänkympin kuume,pahoinvointia ja ripulia,terveyskeskuksessa tiputukseen ja keskus-sairaalaan. Siellä hoitoa OIREISIIN,kotiin ja pian terveyskeskukseen häntäluuta leikkauttamaan.
Ensimmäinen kerta vuodepotilaana sairaalassa opetti että tervekin voi sairastua kerrasta...