mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

erkkid
Luokka: Polkutraktori
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 10:34

mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja erkkid »

olisin kiitollinen jos antaisitte tietoa seuraavista asioista.. tarvitaanko ulkopuolista traktoreiden korjaus palvelua entä työ koneiden hitsauskorjausta ja yleistä korjausta... olisitteko valmiita maksamaan korjauspalvelusta joka tulee paikan päälle korjaamaan koneen ja traktorin.. minulla olis ideana korjaus palvelu maan viljeliöille missä maanviljeliän ei tarvitse viedä koneita ja traktoreita minnekkään koska tulisin omalla huolto autolla paikan päälle korjaamaan
Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

NOO mikäli ei ole mitään "suurta" merkkiä tukena joka antaa työtä edes jonkinverran ,en suosittele.
4 tonnin k-auto minimi jolla saa mukaansa sähkön+ilman+hydrauliikan, työkaluja+öljyt+mutterit jne.
20 000 euroa vois olla minimi sijoitus jonka jälkeen alkaa markkinointikulut :shock:
erkkid
Luokka: Polkutraktori
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 10:34

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja erkkid »

k rauta olis tkana tässä projektissa.. noo kyllä sitä ihan perus korjaukset saisi paikan päälä tehtyä mutta suuremmat remontit tietenki omassa hallissa ja itellä löytyis kuljetus kalusto.. kyllä pakettiautoon mahtuu paljon tavaraa mitä tarvii perus korjauksessa riipuu tietenki vehkeestä mitä korjaa ottaa mukaan työkalut sen mukaan esim öljyt agrikaati hitsauskoneet ja ilma vehkeet. minulla ne on jo ja perus työ kalut. minulla itsellä on suuriin osa työkaluista. ei oikeastaan puutu kun auto. investointiin menee aika vähän. sitten tähän markkinointiin tietenki menee jonkin verran
Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

Senverran kiertelen kuorimoita korjaamassa että huomannut tavaraa olevan aina liianvähän mukana. Jumperissa menee käsityökalut (aina ylikuormaa) ja suuremmat lelut 3 akselisella.
Talvellahan huoltomiehilla olevinaan joutoaikaa, jotenkin salaa utelet paikallisilta huoltoautoilta tilanteen.
Avatar
Agriduunari
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 265
Liittynyt: 31 Loka 2008, 22:00

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja Agriduunari »

erkkid kirjoitti:olisin kiitollinen jos antaisitte tietoa seuraavista asioista.. tarvitaanko ulkopuolista traktoreiden korjaus palvelua entä työ koneiden hitsauskorjausta ja yleistä korjausta... olisitteko valmiita maksamaan korjauspalvelusta joka tulee paikan päälle korjaamaan koneen ja traktorin.. minulla olis ideana korjaus palvelu maan viljeliöille missä maanviljeliän ei tarvitse viedä koneita ja traktoreita minnekkään koska tulisin omalla huolto autolla paikan päälle korjaamaan
Ne pakkaa olla vaan väliin siinä kunnossa, että ensin saa lapioida merkin ja mallin näkyviin. Sen jälkeen pestään mutterit näkyviin. Ja sitten aletaan etsimään vikaa.

Sulta loppuu työaika ja korjauksista tulee kallista verrattuna siihen, että "potilas" viedään lääkäriin (aikaa ja kilometrejä palaa valmisteleviin töihin ja autossa istumiseen). Periaatteessa siitä autossa istumisesta täytyisi veloittaa sama hinta kuin ruuvaisi korjaamolla Ja talvella ei tuolla hangessa ole oikein hauskaa ruuvata. Saa siinä sormiin puhalella.

Jos haluat parantaa palvelua, niin tee paikallisen vaihtolavakuskin kanssa sopimus, että hän hoitaa kuljetukset korjaamolle ja takaisin kohtuu korvauksella.
erkkid
Luokka: Polkutraktori
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 10:34

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja erkkid »

noo eihaän se kivaa ole ulkona värkätä mutta ku on tottunu siihen että on kylmä koska muutenki aina pihala värkkään jotain.. ja talveksi olis suunitelmissa vuokra halli josta menee vain senverran vuokraa mitä kone on sisälä sitten vois k rauan kans sopia vaihtokoneiden korjauksista nehän on kesän jälkeen kovassa käytössä ollu ja jokku koneet rikki tai pikkuvikasia.. minusta lapinläänissä ei ole kovin montaa yritystä jotka kiertelee maakunnassa korjaamassa vehkeitä
jarska
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 112
Liittynyt: 20 Marras 2005, 18:17
Paikkakunta: alajärvi

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja jarska »

Itse suhtaudun positiivisesti erkkid:een ideaan, vaikka pääosan remonteista teen itse maastossa (metsäkoneet ja kaivinkone). joskus johonkin vaativampaan olen kysellyt apua huoltomiehiltä (osa ei suostu ulkoilmassa työskentelemään). viimeksi vaihtoi huoltomies pumpun motoon+muuta pientä säätöä metsässä. noin tonnin olisi kustantanut koneen vienti huoltomiehen hallille ja nouto takaisin. huoltomiehen lasku oli 504e töistä ja kilometreistä.
erkkid
Luokka: Polkutraktori
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 10:34

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja erkkid »

laittakaa kokemuksia huoltohommista ja jotain suuntaa antavia hintoja korjauksista
Avatar
Vesa
Luokka: >500hv
Viestit: 624
Liittynyt: 25 Touko 2006, 08:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Laita heti kunnon hinta kuten nämä autolla kulkevat merkkihuoltomiehet. Eli 55€+ALV/h+kilometrit. Pääset kunnon tienesteille. :mrgreen:
kuulapää
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 177
Liittynyt: 23 Marras 2006, 12:47

Re: mitä mieltä olette liikuvasta korjaus palvelusta

Lukematon viesti Kirjoittaja kuulapää »

erkkid kirjoitti:laittakaa kokemuksia huoltohommista ja jotain suuntaa antavia hintoja korjauksista
DeLaval -08 57,50 €/h alv0
Vastaa Viestiin