Valtra 6300 onko kannattava ostos?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

NHTS90
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Valtra 6300 onko kannattava ostos?

Lukematon viesti Kirjoittaja NHTS90 »

Joo olisi tiedossa Valtra 6300 -2002 turbiini-kytkin MP-Lift 255-kuormaimella tunteja 4800.Onko noissa ollut ongelmia ja vieläkö tuollainen kestää pitkään,vaikka ajettu jonkinverran?Joku"juhlamalli" onkohan mitään erikois-varusteita?
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viesti:

Re: Valtra 6300 onko kannattava ostos?

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

2001 valmistettuja sai Jubileum-värisenä eli vaaleen vihreenä. Oisko toi rekisteröity 2002? Huhti-toukokuun tienoilla 2001 vaihtu hytin sisustus.
Mulla on tollanen alkuvuoden malli ilman kuormainta. Istuu mun käteeni hyvin ja oon ollu tyytyväinen. Ainut oikea vika ollu startin korahtelu ja sen seurauksena jouduttiin vaihtamaan hammaskehä, ku en heti vaihtanu uutta starttia. Nyt on uus kytkin ja samalla teetin jarruremontin. (Tunteja nyt 4200.)
Laiskahan toi on vakiona. Todella maltillisesti piristettynä ja öljyä lisätty turbiiniin, niin menee mulla vetokoneenakin.
Hervast

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

Meillä oli moinen -95 turbiinikytkimellä ja kuikan 640 kuormaimella. Ajoin välin 1750-9000 tuntia, metsäajoa ja soran lastausta ja kuskausta aika paljon. Turbiini toimi noilla tehoilla tosi mukavasti. Sigen akseli idioottivarma, kitkalukko toimi mielestäni hyvin.

Voin sanoa ihan hyvällä omallatunnolla että oli kestävä kone. Kytkimen poljinmekanismia värkkäsin pari kertaa ja 6000 tunnin korvilla korjattiin kytkimen kulumia kytkinmekanismista, itse levy oli hyvässä kunnossa. Muuten varaosat rajoittuivat lähinnä suojakumiloihin peräkotelon päälle ja etuakseliin ym. pientä. Jarrutyösylinterien tiivisteet kerkesin kerran vaihtaa, poljinsylintereihin pari kertaa. Uudemmissahan onkin ihan erilainen tuo kytkimen käyttömekanismi.

Sitä minä ihmettelen että jarruihin ei tarvinnut edes ajatella tekevänsä levyremppaa. Käyttö oli kuitenkin suht rankkaa, paljon tieajoa jarruton 10t sorakärri sekä metsäkärri perässä. Toki öljyistä huolehdittu vaikka ekat 5000t ajon yleisöljyillä, sit ht 60:llä.

Ei mukavin kone pelkkään pelto ja tieajoon, mut muuten kelpo yleiskone.
marklain
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja marklain »

Meidän 6300 (vm 03) veteli kohtuudella 3 metristä Carrieria viimesyksynä ja ajonoputena pysyi 11 - 12km/h.
Viimetalvena pumppu käytettiin Salossa Jussin Dieselissä säädettävänä, jotta siihen saisi hiukan lisäpotkua tuohon lautasmuokkarin vetoon.

Kuulemma tuosta pumpusta ei hirveästi lisää ole saatavissa, eli jo tehtaalla säädettu tuotot aikalailla tappiin.
Huippukierroksia nostettiin parisataa samalla.

Yleisesti maantie ajossa ihme nytkyttelijä. En tiiä saisko sitä rengaspaineita säätämällä rauhoittumaan tms.

Tämä siis ilman turbiinia oleva kone.
TepaR
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja TepaR »

marklain kirjoitti:Meidän 6300 (vm 03) veteli kohtuudella 3 metristä Carrieria viimesyksynä ja ajonoputena pysyi 11 - 12km/h.
Viimetalvena pumppu käytettiin Salossa Jussin Dieselissä säädettävänä, jotta siihen saisi hiukan lisäpotkua tuohon lautasmuokkarin vetoon.

Kuulemma tuosta pumpusta ei hirveästi lisää ole saatavissa, eli jo tehtaalla säädettu tuotot aikalailla tappiin.
Huippukierroksia nostettiin parisataa samalla.

Yleisesti maantie ajossa ihme nytkyttelijä. En tiiä saisko sitä rengaspaineita säätämällä rauhoittumaan tms.

Tämä siis ilman turbiinia oleva kone.
Mulla auttoi tuohon nytkymiseen eturenkaiden ilmanpaineiden nosto tuonne 2 - 2,5 kiloon. Rauhoittui kummasti eli pystyy ajamaan asfaltilla ns. talla pohjassa. Aiemmin ei sitä olisi kuski kestänyt... Traktori on vm. 2002.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

marklain kirjoitti:Yleisesti maantie ajossa ihme nytkyttelijä. En tiiä saisko sitä rengaspaineita säätämällä rauhoittumaan tms.
Renkaissa voi olla säteisheittoa ?
Minkälaiset renkaat on alla ?
956XL

Lukematon viesti Kirjoittaja 956XL »

Murtola_Lasse kirjoitti:
marklain kirjoitti:Yleisesti maantie ajossa ihme nytkyttelijä. En tiiä saisko sitä rengaspaineita säätämällä rauhoittumaan tms.
Taitaa olla enemmän itse traktorin ominaisuus. Etuakseli sen verran "takana".
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

956XL kirjoitti:
Murtola_Lasse kirjoitti:
Taitaa olla enemmän itse traktorin ominaisuus. Etuakseli sen verran "takana".
Onkin sellainen "ominaisuus" että unohtui autuaasti traktoria ostaessa. Tokihan asia erittäinkin tiedostettu kun on tullu aikojen saatossa valluilla pompoteltua :twisted: Tänään tuli pompoteltua huollosta,noin 30km,ja kyllähän se söi miestä. Tuli mieleen nettikone eikä ostomielessä :twisted: ,varsinkin kun vuotta vanhempi,vastaavan kokoinen jontikka menee kuin juna ja on huomattavasti hiljaisempi.
6850 Valtra on hytin meluisuudeltaan hyvin lähellä toistakymmentä vuotta vanhempaa viiattia:? Pilariputki tuo kuulemma mökää mökkiin,se herkku tuosta mun traktorista löytyy. Radio pitää olla huomattavan suurella että saa puheesta selvää,puhelimeen puhuminen niin ja näin tieajossa. Ja surkeat renkaat,annetaan hieman synninpäästöä sekä metsähytillä lisää :mrgreen:

Kysyjältä kysyisin käyttötarpeesta? Ellei metsäkäyttöä,suosittelisin hyvinkin helpolla muita merkkejä,varsinkin jos ek. käyttöä enemmänkin. Toki vannepainoilla voi olla mukavan tasapainoinenkin ajettava,kokeilemalla selviää. Mutta hytin meluisuus on tieajossa suuri miinus,kun tarjolla oikeasti hiljaisiakin hyttejä ko. hintaluokassa.
maatreij
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja maatreij »

Katselin myös muutamia käytettyjä 6000-sarjan malleja, mutta jostakin syystä emme päässeet tr-myyjän kanssa kauppoihin asti?
Saimme sitten yhteisymmärryksen kamppanja-A mallin kanssa ja ajelin n. 300 km heti kärkeen - eli Suolahdelta kotiin.
Radiota ei tarvinnut kuunnella siinäkään hytissä, korvatulppien kanssa meno oli saman tuntuinen kuin lentokoneessa - vauhti vain hiukan pienempi. :roll:
Aika näyttää miten uusi tulokas toimii, kun arki koittaa?
HL
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja HL »

Itse vaihdoin ford 5610 -88 käytettyyn V6400 vm 2002 ja tähän asti olen kyllä ihan tyytyväinen. Ainetta menee tosiaan hieman enemmän mutta onhan valtrassa sentään 100hv, 28 enemmän kuin voortissa. Maantien ajossa noin 8l valtralla. Onhan tuo herkkä pomppimaan mutta paljon riippuu mitä on perässä. Hytti on todella hyvä kun penkin saa käännettyä taaksepäin metsäkuormain käytössä, oli todella hankalaa kuormaimen käyttö fordilla.

Voin kyllä suositella mezzoa.
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Tuossa kyseltiin kannattavuutta,,,,,,,,Oliko ostoksen hinta jossain ?

Jos noin 10 000 e hintaan saa , voi olla juuri ja juuri kannattava; Muutoin EI

Jos taas ostos on poliittinen eli ajatellaan duunaria suolahdessa ( lisääkö käytetyn osto uuden valmistusta ? )
Hinta voisi olla hivenen isompikin sillä myös sirkushuvit maksaa ja poliittisia päätöksiä ei aina tarvitse perustella kannattavuudella 8)

Tuonti Fendt, Renault, steyr, NH, JD, Fiat, Mf,Df jne voisi olla kannattavampia
Vastaa Viestiin