Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Mulla on kokemusta vain 6800:sta..mutta.
Ota 6350 sitten isoilla pyörillä,eli 14.9-28/18.4-38.Perusteena maavara..
Meidän 6800 menee esim moton jälkiä hyvin..matalammilla pyörillä tarttis ajella varovasti.
O.J. kirjoitti:Omia kokemuksia ei ole kummastakaan, mutta 6850 on ainakin peltotöissä kovaruokaisen koneen maineessa.
Hiukan ruuvattuna omani otta n. 11-13l tunnissa ( 3.5-4 l/ha ) kolmemetrisen niittokoneen edessä, metsäajossa 4-5l/h. Ei mun mielestä syöppö, tosin joku voi olla eri mieltä.
O.J. kirjoitti:Omia kokemuksia ei ole kummastakaan, mutta 6850 on ainakin peltotöissä kovaruokaisen koneen maineessa.
Hiukan ruuvattuna omani otta n. 11-13l tunnissa ( 3.5-4 l/ha ) kolmemetrisen niittokoneen edessä, metsäajossa 4-5l/h. Ei mun mielestä syöppö, tosin joku voi olla eri mieltä.
***ruuvattu 8400 menee hakkurin edes 12-14 litralla. siihen verrattuna yllättävän paljon vie 6850, tosin paha verrata kun eri työ.
panin ton suurimman koska niitto tuntuu vievän eniten, kai jatkuva kuorma ja kovat kierrokset syövät. Kulutus laskee kun kierroksia ei tarvitse pitää yli 1900, lautasmuokkaimella (3m Catros) menee reilusti alle 10l/h. Vallutinta ei kannata huudattaa
no isäukolla on ollu toi 6300 vm2004 vie aika paljon ainetta esim 3m takapyöräkylvökoneen kanssa varmaan jotain 15 litran hujakoilla tai enempikin olis 6350 varmaankin n.5000e halvempi
niin muuten tuo 6850 on ilmasta veteen coolerilla edelleen ! ja renkaiks oon ajatellu 600 millisiä nokian multiplussia onks kellään kokemusta ???? turbiinikoneita joutuu hiukka huudattamaan enempi raskaassa ajossa kun muita
Mitä olen noita turbiinikytkinkoneita ajanut, niin ne on pyritty säätämään siten että kytkin "nappaa kiinni" suunnilleen 1500 kierroksen kohdalla, eli suurin luistaminen tapahtuu jossain 1300 kierroksen alla. En sitten tiedä miten tuo 6350 on säädetty, mut luulis olevan suht samat säädöt kuin omassakin 6300:ssa. Tosin tuon 6300:n kytkimessä on enemmän öljyä kuin mitä noissa on ollut tehtaalta tullessaan. Isommissa malleissa tuo käyttökelpoinen kierrosalue luistatukselle pienenee kun kytkimeen joutuu lisäämään enemmän öljyä jotta se kestää enemmän maksimimomenttia luistamatta.
Meidän 6800:ssa turbiini ottaa kiinni 1100 kierroksen kohdalla todella kovaa.
Jos tyhjäkäynnillä päästää kytkimen ja vastus on niin kova ettei tr.lähde liikkeelle,painaa kaasun pohjaan niin moottori jää 'jupuamaan' 900-1000 kierroksen paikkeille eikä jaksa nousta siitä.
Tiedä sitten onko meidän normaalia jäykempi.Vetää tyhjäkäynnilläkin tosi kovaa.