Eli kyseessä siis jokivarren kolmemetriset suojakaistat. Ongelmana erilaiset pahnakasat, tukinpätkät ym. sälä mitä tulvat tohon penkalle kuljettaa. Myöskin kestorikat tahtoo vuosittaisesta niitosta huolimatta puskea suorakylvöksen puolelle, lähinnä pujoa ym paksukortista.
Oppaista ei löytynyt selkeää vastausta että miten noi vois fiksusti uudistaa ja tasata, käsittääkseni ilmoitus maataloussihteerille ja uusiminen samaan aikaan kun muut kevättyöt. Syksyllä vissiin ei saa muokata.
Suojakaistojen uusiminen?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Suojakaistojen uusiminen?
Tein kylvöjen yhteydessä, ilmotin kirjallisesti maataloussihteerille. Kylvin nurmiseosta kylvökoneen vantaista, laahavantaat lähes pinnassa ja useampaan kertaan. Noin 25 kg / ha siementä. Edellisellä viljelijällä ei ollut oikein mitään suojakaistaakaan. Ei hotsittanut joutua vastaamaan tuosta vanhasta jutusta.
-SS-
-SS-