Maatilan sukupolvenvaihdos

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Mullifarmari
Luokka: >500hv

Re: Maatilan sukupolvenvaihdos

Lukematon viesti Kirjoittaja Mullifarmari »

olavi- kirjoitti:Atrian tekemien laskelmien mukaan tuo 17000e raja ylittyy tuolla vasikan kasvatus touhulla eli pitäisi olla mahdollisuudet nuoren viljelijän aloitustukeen ja korkotukeen. Pitää tietenkin vielä hankkia asiaan kuuluva koulutus. Tärkeintä on varmaan välttää turhaa velkaa eli pitää nykyiset rakennukset ja koneet kunnossa mahdollisimman hyvin.
Itse en laittaisi Atrian enkä minkään muunkaan lihatalon laskelmille kovin paljon painoarvoa. Kriittisyyttä siis laskelmia laadittaessa ja ennenkaikkea luettaessa.

-Mf-
aurajokilaivuri

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

Mullifarmari kirjoitti: Itse en laittaisi Atrian enkä minkään muunkaan lihatalon laskelmille kovin paljon painoarvoa. Kriittisyyttä siis laskelmia laadittaessa ja ennenkaikkea luettaessa.
-Mf-
Nuo laskelmathan on vain sitä varten että saadaan tukikelpoiset paperit aikaan.

Pelkästään niiden perusteella ei pidä mennä suunnittelemaan homman kannattavuutta.
Sepe

Lukematon viesti Kirjoittaja Sepe »

aurajokilaivuri kirjoitti:
Mullifarmari kirjoitti: Itse en laittaisi Atrian enkä minkään muunkaan lihatalon laskelmille kovin paljon painoarvoa. Kriittisyyttä siis laskelmia laadittaessa ja ennenkaikkea luettaessa.
-Mf-
Nuo laskelmathan on vain sitä varten että saadaan tukikelpoiset paperit aikaan.

Pelkästään niiden perusteella ei pidä mennä suunnittelemaan homman kannattavuutta.
Eikös se ole nykyisin että sen pitää myös toteutua viiden vuoden aikana vai koskiko vaan investointitukea?
Vastaa Viestiin