Valmet 655-4T

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Vesa
Luokka: >500hv

Valmet 655-4T

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Tuommoinen kone olisi kiikarissa vm-90. Mutta mutta,12 000 h mittarissa. Kuulemma huollot tehty ajallaan ja aivan ehta ja kunnossa oleva peli.Ei savuta,perä ei vonkaa.Mitään isompia remontteja ei ole ollut.Muiden kokemuksia kaipaisi tuosta mallista?
Make

Re: Valmet 655-4T

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Mulla on tuollainen turbiinilla ja etukuormaajalla. Tunteja on vasta 10300. Latureita, lämppärin puhaltimia ja oven kaasujousia on vaihdettu useita. Jossain 5000 tunnin paikkeilla vaihdettiin startin hammaskehä. Mulla ei oo tapana jättää konetta käymään, joten starttauksia on sitten tehtykin. Lannanlevitystä olen urakoinutkin ja siinä tulee helposti 70 starttia päivässä. Kone oli ensimmäiset toistakymmentävuotta 365 päivää vuodessa käytössä.
Suuttimet vaihdettiin 6000 tunnin paikkeilla. 7000 tunnin paikkeilla hitsattiin hytin kiinnikkeitä polttoainetankkiin. 9000 tunnissa vaihdettiin vesipumppu ja kannentiiviste. 10000 tunnissa meni olkatapin laakerit ja ulosoton akseli poikki. Samalla vaihdettiin myös hydraulipumppu.
Radon

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

Make kirjoitti:Mulla ei oo tapana jättää konetta käymään, joten starttauksia on sitten tehtykin. Lannanlevitystä olen urakoinutkin ja siinä tulee helposti 70 starttia päivässä.
Eikö tuo nyt ole hieman järjetöntä, ei tuolla ainakaan mitään tule säästämään pitkässä juoksussa.
Make

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Säästyy siinä aikalailla tunteja. Pelkästään lannankuormauksesta tulisi satatuntia vuodessa lisää, jos kuormauskone kävisi kuorman levityksen aikana. Talvella en ihan joka hytistäpoistumisella konetta sammuta.
Radon

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

Make kirjoitti:Säästyy siinä aikalailla tunteja. Pelkästään lannankuormauksesta tulisi satatuntia vuodessa lisää, jos kuormauskone kävisi kuorman levityksen aikana. Talvella en ihan joka hytistäpoistumisella konetta sammuta.
No tuollainen jaksottainen kuormaushomma on kyllä hieman poikkeus tosiaan, mutta en kyllä itse tyyliin 6 starttia tuntiin tekisi vaan antaisin käydä väliajat vaikka tuntia tulisikin, vaikka ei tuollainen tyhjäkäyntikään moottorille/öljyille hyväksi ole, kuitenkin startit ei koneelle tee hyvää kun katkeaa öljynkierto ja starttimoottori ja hammaskehä/bendix kuluvat, lisäksi käy akun päälle sekä virtalukon jne. käynnistysvehkeiden päälle.

Mutta tietysti jokaisen oma asiahan tuo on ei siinä taida mitään oikeata ja väärää olla joten kukin tekee kuten parhaaksi näkee tai laskee.
Vastaa Viestiin