Klapien ja halkojen myynti

Keskustelua metsätaloudesta, hoidosta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Klapikauppias
Luokka: >500hv
Viesti:

Re: Klapien ja halkojen myynti

Lukematon viesti Kirjoittaja Klapikauppias »

Vilpoista sunnutaita..onko muut klapimiehet lopettanu myynnin, vai onko niin kiire, ettei oo ehtiny kirjoittelemaan :twisted: Täällä oli syyskuu yllättävän rauhallinen, verrattuna edellisvuoteen, mutta nyt on yöpakkeset näkyny taas myynti vilkastunu. Oon ite ihmetelly, missä on paikalliset kilpailijat, kun nytkin yksin mainostan lehdessä, viimeviikolla oli yks kilpailija, mutta todella rauhallisesti on myyjät odotellu, että ihmiset tietää tulla hakemaan puita :mrgreen: Jossain vaiheessa nuo takapihoilla olevat kasat kumminkin tulee myyntiin, niitä kun on yhdellä sun toisella, eikä varmasti kaikki mee omaan pesään.
ookkonen
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja ookkonen »

päivää vaan :D
meilläkin on aloitettu polttopuu savotta,tosin ostajan näkökulmasta katsottuna.
torstai iltana ajettiin edellinen kärrykuorma sisälle ja kolme neljä on tulossa vielä
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Hiljalleen alkaa kauppa käydä. Kyselyjä tulee lähes päivittäin, kauppoja harvemmin. Paikallisessa lehdessä (SSS) on niin monta pikkuilmotusta viikkomarkkinoilla (osa hinnalla), et ihme kun mainostamattomalle edes soitellaan. Halkoliiteri-sivuston kautta tulee kyl tasasesti yhteydenottoja.
Puiden kuivumisen kannalta ollu loistava kesä. Vaikka yhteesä satoki paljon, niin lämpimiä lähes hellepäiviä ja hellepäiviä oli paljon. Eilen vasta peitin järeemmät sekä alkukesällä tehdyt klapit.
JarJar
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja JarJar »

Kaikki klapit myyty. Yhtään ei tarvinnut ilmoitella. Vanhat asiakkaat hakeneet/tilanneet ja lisäksi heidän naapurit tai tutut. Kysyntää riittäisi, mutta puita ei.
Rubinjo
Viesti:

JarJar kirjoitti:Kaikki klapit myyty. Yhtään ei tarvinnut ilmoitella. Vanhat asiakkaat hakeneet/tilanneet ja lisäksi heidän naapurit tai tutut. Kysyntää riittäisi, mutta puita ei.
Sunhan kannattas nostaa hintaa, jos homma käy noin helposti :wink:
Klapikauppias
Viesti:

Juu jos nyt on puut kaikki, niin sillon on hinta liian alhaalla:)) Kyllä mullakin tuota tilannetta helpottaa, että sain elokuus pienittyä kuivaajaan, kolme rekallista kuitua ja ne on nyt ensiluokkaisia kuivia klapuja :twisted: ois menny enemmänkin, mutta ei ollut uskallusta pieniä, kun ei ollu kokemusta ennen, nyt tietää, että tohtii pieniä vielä elokuus vaikka mitä. Nyt on aika ohi tulis kompostia, mutta eiköhän sitä pakkasten tultua saa alkaa täyttämään kevät aurinkoa oottamaan.

Itse en oo saanu tuolta halkoliiterin kautta kun silloin tällöin kauppaa, voi sanoa, että aina kun oon poistamas ilmoitusta, niin joku kehuu, että oli sielä nähny ilmoituksen(viimeviikollakin) :mrgreen: ilmaisjakelulehden kauppapalstalla on kauppa käyny ja alue kivan pieni mihin toimittaa. Suurin osa kumminkin perille toimitettuna, mutta aina on hakijoitakin joukos, tänään viimeks.
Vesa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Klapikauppias kirjoitti:
Itse en oo saanu tuolta halkoliiterin kautta kun silloin tällöin kauppaa, voi sanoa, että aina kun oon poistamas ilmoitusta, niin joku kehuu, että oli sielä nähny ilmoituksen(viimeviikollakin) :mrgreen: ilmaisjakelulehden kauppapalstalla on kauppa käyny ja alue kivan pieni mihin toimittaa.
Samoin, aika minimaalista on halkoliiterin kautta nuo tilaukset. Tosin vakkareille menee mun puut aika pitkälle ja ne sitten vaan kilauttaa puhelimella kun tarvivat puuta. Nii-in,itekki harkinnu liiteristä poistumista mutta katotaan nyt vielä, pitäähän sitä netissäki näkyä. Tosin 61€ pelkästä näkymisestä on kyllä aika kova hinta,tilauksiaki sais siihen hintaan tulla.
Rubinjo
Viesti:

Vesa kirjoitti:
Klapikauppias kirjoitti:
Itse en oo saanu tuolta halkoliiterin kautta kun silloin tällöin kauppaa, voi sanoa, että aina kun oon poistamas ilmoitusta, niin joku kehuu, että oli sielä nähny ilmoituksen(viimeviikollakin) :mrgreen: ilmaisjakelulehden kauppapalstalla on kauppa käyny ja alue kivan pieni mihin toimittaa.
Samoin, aika minimaalista on halkoliiterin kautta nuo tilaukset. Tosin vakkareille menee mun puut aika pitkälle ja ne sitten vaan kilauttaa puhelimella kun tarvivat puuta. Nii-in,itekki harkinnu liiteristä poistumista mutta katotaan nyt vielä, pitäähän sitä netissäki näkyä. Tosin 61€ pelkästä näkymisestä on kyllä aika kova hinta,tilauksiaki sais siihen hintaan tulla.
On mielestäni sairaan halpa palveluntarjoaja toi Halkoliiteri. Täällä on satasen luokkaa vuosimaksu. 365 vrk vuodessa näkyvyyttä netissä. Mikä tärkeintä; Googlella kun hakee melkeen millä tahansa polttupuihin liittyvällä sanalla, niin EKANA lävähtää halkoliiterin linkki ruudulle! Ja aivan varmasti vuosi vuodelta nettiä käyttävät asiakkaat lisääntyy ja nettiä käyttämättömät asiakkaat vähenee. Tulevaisuudessa yhä suurempi osa puukaupoista lähtee liikkelle hakukoneen kautta. Mulla tämä näkyy jo parin vuoden kokemuksella.
Mainostamaisen idea ei ole välitön kauppatapahtuma, vaan jatkuva näkyminen eli pontettiaaliset asiakkat tiätävät että myyjä on yhä olemassa. Siksi onkin käsittämätöntä että jotkut ammattilaisetkin kauppaavat klapejaan ilmoituksilla joissa ei ole myyjän tai yrityksen nimeä. Ilmoituksen (ei siis mainos) tehosta erittäin suuri osa valuu hukkaan.
Klapikauppias
Viesti:

No joo.. onhan se näkyvyys kivaa, mutta ei elätä. Ei sillä, siks oon pysyny halkoliiteris, kun sieltä kumminkin joskus tulee niita kauppoja, eikä se maksu tosiaankaan ole päätähuimaava. Mutta kyseisen palstan ongelma lienee, nämä harrastelija isännät jotka "varastavat" omia puitaan ja tekevät vielä työnkin ilman, kaikilla tuntemillani ammatikseen myivillä on suurinpiirtein samat hinnat, mutta sit noi, em. veitikat, varmaankin he kierrättävät viimeisenkin tarjouksen, kun firman kanssa tehdään puukauppaa, mutta eivät sen jälkeen osaa laskea puun hintaa eikä työlleen mitään palkkaa, kunhan saavat "vähän" enemmän, kuin pyöreänä voi puut myydä klapeina. Sitten kun ostaja vertaa paikkakunnan hintoja valitsee hän halvimman, olen tähän monesti törmännyt, että sitten asiakkaalla on naama krutussa, kun on saanut kaikki ojanvarsista pienityt aurausviitat yms. kaiken lisäksi märkinä, mutta oli niin halpaa :mrgreen: Kun koittaa suosista myydä parasta saa hinnankin pitää kohdalla, eikä puut silti riitä mistään. :twisted:
Klapikauppias
Viesti:

Mitäs on alan harrastajat tykänneet säistä?

Ite oon koittanu viiteen reissuun jättää päivän, varsinkin jos tuonne keskustaan pitää mennä, siinä silti hupenee parisentuntia keikalle, eli just tulin viimeiseltä kotiin ja huominen ois täynnä, jotenkin tuntuu, että tuolla säällä on vaikutusta :twisted: Traktorikuormia en ole nyt parina viimepäivänä ottanu ollenkaan, vaan siirtäny ne ensviikolle tai kiireisille vieny autolla "maistiaisia" ei kehtaa riskeerata tuolla vehkeitten kans, kun nytkin molempina aamuina on auton mittari näyttäny 33 asteen helteitä.
komeeta tukkimettää!
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja komeeta tukkimettää! »

Tervehdys kaikille! Itekkin olen ajatellu kapistella muutamia verkkopusseja koivuklapia tänä kevväänä.
Olis noin 20 irtokuution verran koivurankaa/pölliä pinossa rantteella ja vielä olisi tarkotus hankkia jokunen motti lissää :wink: Ilimat alakaa olla aika hyviä jo näilläkin kairoilla kyseiseen puuhaan, ajatellen vanhaa konekalustoa ja sen toimivuutta.Tänä aamuna tosin laski pakkanen -35 asteeseen, mutta lauhtuminen on rivakkaa..-9 astetta klo 13.00.
Tämähän on meikäläisellä tämmöstä puuhastelua, mutta täytyyhän sitä jotakin virikettä keksiä. Omassa käytössäkin palaa puuta aika reilusti vuosi tasolla ja saattas sitä yrittää myydäkkin jonku säkin. Kuivumisolot on varmaan hyvät tuommosessa säkkisäilytyksessä, ajattelin laitta 3 lavaa vierekkäin-monta peräkkäin ja kahta päällekkäin. Riippuu tietenkin valmistuvasta lapimäärästä sitten.
Klapikauppias
Viesti:

Kyllä ne noissa säkeissä kuivuu, laitat sitten vain tuohon kerrosten väliin, laudan tai pari, niin kaatuilee huomattavasti vähemmän niitä säkkejä, pienissä määrissä tuo säkki on kätevä, mutta enemmän kanssa niihin tuskastuu, kun jossain välissä niitä aina kaatuu tai repeilee, lisäksi niitten täyttäminen vie turhaa aikaa, mutta jos sulla on kaveri säkittämässä, niin sitten siinä ei ole mitään kun hommaa kahdet telineet ja toinen vaihtelee vain säkkiä kuljettimen alle.

Kuinkas kauppiaat on puistaan päässeet eroon? Itse oon juuri jaellu viimeiset mailmalle, ei oota on jo myyty muutama viikko uusille asiakkaille ja nyt jo hetki vanhoillekkin:( pääsivät taas kyykyttämään. Ei siinä auta, kun nostaa määrää taas entisestään, kyllä siihen pitäis joskus päästä, että sais koko vuoden vain kysyä, milloin ja mihin :twisted:
leku
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja leku »

hyvin ovat kauppaansa tehneet...
nostokoneen huollon takia vaan nyt toimitukset seis mutta parinviikon kuluttua taas jatkuu, ei koivua enää paljoa jäljellä oo , reilun viikonlopun viennit..
maatreij
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja maatreij »

Kuivat klapit on loppuneet jo aikaa sitten. Harmittaa tarjota eioota tutuille asiakkaille. Onko ketään täällä päin kuivien puiden kanssa, antaisin vinkin asiakkaalle, kun ne kysyy seuraavaksi, että mistä saisi?
Vesa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Samoin vakkareille on pitäny myydä ei oota,harmittaa. Tosin nämä vakkarit on kyllä niitä jotka seuraavalla kerralla ottaa kyllä sitten iteltä taas. Tiedossa olis kuivaa halkoa mutta teknisiä vikoja kuljetuspuolella myös minulla,traktorin vaihto tulossa mutta ei ehdi tähän hätään. Kysyntä on kyllä kova.
Vastaa Viestiin