Win XP ja automaattiset päivitykset
Valvoja: Farmari-ryhmä
Win XP ja automaattiset päivitykset
On ollut jo hyvän aikaa pois päältä windowsin automaattiset päivitykset, mutta nyt jokin aika sitten on alkanut aina konetta käynnistettäessä antaa tehtäväpalkkiin ns. suojausvaroituksen:
"Automaattiset päivitykset ovat pois käytöstä jne." Millähän ton ilmotuksen sais kokonaan pois näkökentästä?
Ei tietenkään haittaa käyttöä mutta ärsyttäviä tollaset plop upit...
"Automaattiset päivitykset ovat pois käytöstä jne." Millähän ton ilmotuksen sais kokonaan pois näkökentästä?
Ei tietenkään haittaa käyttöä mutta ärsyttäviä tollaset plop upit...
-
www.mortti.us
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Re: Win XP ja automaattiset päivitykset
Laita päälle tai päivittele manuaalisesti ei se muutoin hiljene.
Se ei ole ratkaisu ongelmaan...
Siksihän mulla päivitykset ovat pois päältä ettei latausohjelma suotta syö kaistaa, eikä noilla päivityksillä loppujen lopuksi ainakaan mulle ole ollut merkitystä (periaattees ainoot mitä on tullut ladattua ovat SP2 ja SP3), joilla on olennaista vaikutusta järjestelmän toimintaan. Muut päivitykset melkein taitavat olla jotakin IE:n korjauspaketteja yms tietoturvapäivityksiä... hyvin on pärjänny tietokoneen suojaamisessa ilmais virustorjunnalla ja palomuurilla.
Siksihän mulla päivitykset ovat pois päältä ettei latausohjelma suotta syö kaistaa, eikä noilla päivityksillä loppujen lopuksi ainakaan mulle ole ollut merkitystä (periaattees ainoot mitä on tullut ladattua ovat SP2 ja SP3), joilla on olennaista vaikutusta järjestelmän toimintaan. Muut päivitykset melkein taitavat olla jotakin IE:n korjauspaketteja yms tietoturvapäivityksiä... hyvin on pärjänny tietokoneen suojaamisessa ilmais virustorjunnalla ja palomuurilla.
Ilmoituksen saanee pois Ohjuspaneeli - Tietoturvakeskus - Muuta Tietoturvakeskuksen ilmoitustapaa (joka tosin mun koneessani näyttää olevan harmaana). Johtuiskohan tuo harmaanaolo siitä, että mulla ei oo Windowsin palomuuri käytössä?956XL kirjoitti:..."Automaattiset päivitykset ovat pois käytöstä jne." Millähän ton ilmotuksen sais kokonaan pois näkökentästä?Ei tietenkään haittaa käyttöä mutta ärsyttäviä tollaset plop upit...
Kyllä ne saa pois. Itsellä on ne aina heti alkuunsa estetty samalla kun päivitykset on puukotettu. Ei nyt osaa muistaa kun on Ubuntu nenän alla, mutta jos kukaan ei osaa neuvoa, niin katson konttorin koneelta ja yritän virkistää muistia, kunhan sille suunnalle taas osun.
Minulla on HÄMÄRÄ muistikuva ettei suojausvaroitusten poistossa tarvinnut mitään hallinnasta ruksia, vaan pelkästään suojausasetuksia säätämällä xp:n "tietoturvakeskuksessa" vai mikä sen ikkunan nimi nyt sitten olikaan. Semmoinen kilven muotoinen pikakuvake asetuksissa ja sieltä kohta suojausvaroitukset .
.----------------------.
ot
Se päivitysten eston asetus xp:n asetuksissa ei pysäytä kaikkia päivityksiä. Se on opittu joskus karvaasti kantapään kautta. Päivitykset joutuu estämään hallinnasta suoraan, tai sitten palomuuriasetuksilla. Itsellä on varoiksi molemmilla. XP:n omalla "palomuurilla" ei tee yhtikäs mitään tässäkään asiassa.
Minulla on HÄMÄRÄ muistikuva ettei suojausvaroitusten poistossa tarvinnut mitään hallinnasta ruksia, vaan pelkästään suojausasetuksia säätämällä xp:n "tietoturvakeskuksessa" vai mikä sen ikkunan nimi nyt sitten olikaan. Semmoinen kilven muotoinen pikakuvake asetuksissa ja sieltä kohta suojausvaroitukset .
.----------------------.
ot
Se päivitysten eston asetus xp:n asetuksissa ei pysäytä kaikkia päivityksiä. Se on opittu joskus karvaasti kantapään kautta. Päivitykset joutuu estämään hallinnasta suoraan, tai sitten palomuuriasetuksilla. Itsellä on varoiksi molemmilla. XP:n omalla "palomuurilla" ei tee yhtikäs mitään tässäkään asiassa.
Dudii, kiitoksia, tuoltahan se sitten löytyi, eipä enää hypi silmille varoitukset. (Iät ja ajat pelannu suamenkiälisellä xp:llä, tällä lontoon murteellisella ei meinaa vieläkään parin vuoden käytön jälkeen löytyä kaikkia "kikkoja.)maraani kirjoitti:Ilmoituksen saanee pois Ohjuspaneeli - Tietoturvakeskus - Muuta Tietoturvakeskuksen ilmoitustapaa (joka tosin mun koneessani näyttää olevan harmaana). Johtuiskohan tuo harmaanaolo siitä, että mulla ei oo Windowsin palomuuri käytössä?956XL kirjoitti:..."Automaattiset päivitykset ovat pois käytöstä jne." Millähän ton ilmotuksen sais kokonaan pois näkökentästä?Ei tietenkään haittaa käyttöä mutta ärsyttäviä tollaset plop upit...
Mulla on käytössä Zonealarmin palomuuri ja ainakin tällöin oli ko. valintaikkuna avattavissa. Sieltähän sai valita myös virustunnisteiden ja palomuurin varotukset (esim. onko virustunnisteet vanhentuneet jne).