Pajakoneet
Valvoja: Farmari-ryhmä
Pajakoneet
Hydrauliprässi.
Minkä tehoinen jaksaa painaa 100 mm * 30 mm latan suoraksi, 20-, 30-, 50 tn puristin?
Minkä tehoinen jaksaa painaa 100 mm * 30 mm latan suoraksi, 20-, 30-, 50 tn puristin?
Re: Pajakoneet
Riippuu aikatavalla siitä latan pituudesta sekä materiaalista, jos pituutta vaikka metri ja perusrautaa niin ei vaadi juurikaan voimaa 20tn piisaa varmasti, varmaan piisaisi 10tn.
Vetovarrressa aika ilkeä mutka. En tiedä materiaalista, mutta etukuorrmaajalla painamalla ei tapahtunut mitään
Olisiko paras vaihtaa suosiolla uusi varsi. Jos varsi katkeaa oikaisun jälkeen työkoneen kanssa tie ajossa niin vauroit on varmasti aika isot. Itse en uskaltaisi riskeerata, varsinkin jos kyseessä ei ole pieni piha traktori.eberi kirjoitti:Vetovarrressa aika ilkeä mutka. En tiedä materiaalista, mutta etukuorrmaajalla painamalla ei tapahtunut mitään
Taitaa vetovarret olla jonkin sortin valurautaa, ei tosiaan kovin järkevää alkaa vääntelemään takaisin alkuperäiseen muotoonsa, siinä vaiheessa kun jokin kone tipahtaa vetovarren murtumisen ansiosta, voipi kustannuksia kertyä huomattavasti enemmän kuin sen uuden vetovarren hinnan verran..eberi kirjoitti:Vetovarrressa aika ilkeä mutka. En tiedä materiaalista, mutta etukuorrmaajalla painamalla ei tapahtunut mitään
Vanhassa Valmetissa ihan mustaa rautaa.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Meillä kahdesta massikasta vetovarret katkenneet, itse korjattu ja vahvistettu. Valmet 705 ja 855 kestäneet hyvin.eberi kirjoitti:Vanhassa Valmetissa ihan mustaa rautaa.
Katselinkin keväällä ihmeissäni että näytti Ferkussa pikakourat olleen.Murtola_Lasse kirjoitti:Meillä kahdesta massikasta vetovarret katkenneet, itse korjattu ja vahvistettu. Valmet 705 ja 855 kestäneet hyvin.eberi kirjoitti:Vanhassa Valmetissa ihan mustaa rautaa.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Kaikissa pikakourat paitsi V 361.3070 E kirjoitti:Katselinkin keväällä ihmeissäni että näytti Ferkussa pikakourat olleen.Murtola_Lasse kirjoitti:Meillä kahdesta massikasta vetovarret katkenneet, itse korjattu ja vahvistettu. Valmet 705 ja 855 kestäneet hyvin.eberi kirjoitti:Vanhassa Valmetissa ihan mustaa rautaa.