Ruis/syysvehnä 2009/2010

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Kloppi
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 410
Liittynyt: 09 Tammi 2006, 19:56
Paikkakunta: Etelä-Pohojam'maa

Re: Ruis/syysvehnä 2009/2010

Lukematon viesti Kirjoittaja Kloppi »

Nonnih, nyt on rukiit laarissa kaikki. Täytyy olla tosi tyytyväinen satotasoon, ja lajikkeidenkin välillä oli aika isoja eroja, toki aika pitkälti odotetunlaisia. Elvin tulokseen vaikuttaa osaltaan sekin, että se kylvettiin myös päisteisiin, muita lajikkeita ei lohkon päisteisiin kylvetty. Aloittelijan tuuriakin varmasti reippaasti mukana, kun ekaa kertaa oli ruista.

Elvi 4300 kg/ha
Rotari 4900 kg/ha
Kier 5300 kg/ha
Kaskelott 6500 kg/ha
Evolo 7000 kg/ha
Vastaa Viestiin