Klapien ja halkojen myynti

Keskustelua metsätaloudesta, hoidosta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Klapikauppias
Luokka: >500hv
Viesti:

Re: Klapien ja halkojen myynti

Lukematon viesti Kirjoittaja Klapikauppias »

Eiköhän olennaista ole, että tavaraa on tarjolla, kyllä ne ostajat ne sitten löytää, oli se paikka sitten kaupan ilmoitustaulu tai netti, mutta jos ei missään mainosta, ei niitä kukaan ymmärrä tulla kysymään. Se on vähä sama, kun entisellä vanhallapiialla, "ei mua oo kukaan tullu hakemaan" :evil:

Se on tässäkin hommassa olennaista, että on näkyvillä, täälläpäin oli maakuntalehdes reipas kuukausi sitten yleisön osastos kirjoitus "atomienergialla" kuivatuista puista, vähän siinä mielessä, että se on haaskausta, kun ne kuivaisi itekseenkin, mutta mulla se kyllä antoi potkua myyntiin, kun puhelin alkoi soida ja alettiin kysellä, että vieläkö niitä atomivoimalla kuivattuja sais:)

Jos olisin varma kirjoittajasta, pitäs vissiin viedä kahvipaketti, vaikka siinäkin on kyllä riskinsä, ettei käy kuten eräälle politikolle.
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Kari kirjoitti:
Rubinjo kirjoitti:
jk kirjoitti:
Rubinjo kirjoitti: Onpahan ainaki taatusti ainoo nettikauppa Suomessa, josta saa koivuhalkoja.
Rullaappa sivua ylöspäin :mrgreen:
Jos tarkotat mun laittamaa linkkiä Siistipihaan, niin
ei oo HALKOJA siellä. Klapeja vaan.
http://www.halkoliiteri.fi kautta ainakin voi ostaa puita pitkinä ja pätkinä, löytyy kyllä muitakin vastaavia.
Halkoliiteri ei oo nettipauppa! Olen ollu siinä mukana vuosia ja olen vastaisuudessakin. (Tässäkin ketjussa monesti aiheesta juteltu.)
Linkitäppä mulle NETTIKAUPPA josta voit ostaa metristä KOIVUHALKOA.
Rubinjo
Viesti:

Klapikauppias kirjoitti:Eiköhän olennaista ole, että tavaraa on tarjolla, kyllä ne ostajat ne sitten löytää, oli se paikka sitten kaupan ilmoitustaulu
Ilmoitustaulut on muuten yllättävän tehokkaita. Niis on hinta-laatu-suhde kohdillaan. :)
maatreij
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja maatreij »

"Halkoliiteri ei oo nettipauppa! Olen ollu siinä mukana vuosia ja olen vastaisuudessakin. (Tässäkin ketjussa monesti aiheesta juteltu.)
Linkitäppä mulle NETTIKAUPPA josta voit ostaa metristä KOIVUHALKOA."

Mikä ero on nettipaupalla ja nettikaupalla? (vitsi, vitsi...)

Miksei halkoliiteri ole nettikauppaa? Olin mukana perustamassa sitä ja tehnyt pilkekauppaa jo 8 vuotta sen kautta, muuta mainosta ei ole tarvinnut näin harrasteluluontoisesti.
Kerran jäi sähköposti lukematta viikoksi ja joku oli tilannut metristä koivuhalkoa - oli sitten saanut niitä jostakin muualta, kun lopulta avasin koneen.
Rubinjo
Viesti:

Halkoliiteri on näyteikkuna jossa mahdollinen asiakas voi katsella ja tilata (ilman sitoutumista mihinkään) tuotteita.
Nettikauppa on sivusto josta asiakas OSTAA ja MAKSAA tuotteen!
Halkoliiterissä (siis sivustolla) kauppatapahtuman tärkein toiminto jää toteutumatta.
Vesa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Rubinjo kirjoitti:Halkoliiteri on näyteikkuna jossa mahdollinen asiakas voi katsella ja tilata (ilman sitoutumista mihinkään) tuotteita.
Nettikauppa on sivusto josta asiakas OSTAA ja MAKSAA tuotteen!
Halkoliiterissä (siis sivustolla) kauppatapahtuman tärkein toiminto jää toteutumatta.
Ainakin ne nettikaupat josta itse olen tarvikkeita ostellut antavat laskun kyllä eli ei tarvitse heti maksaa. Ok, yrityksenä ostelen joten varmaan siinä syy laskun saamiseen.

Itse pidän halkoliiteriä nettikauppana.
Klapikauppias
Viesti:

Kuinkas täällä kilpailijat on puistaan päässeet eroon,? Itellä alkaa olla kaikki kaikki, sellaisille kyselijöille, jotka on kuullu "kaverilta" että ois puita on vastaus jo hetken ollu ei ja nyt alkaa olla vakioasiakkaillekkin puut kaikki. Ei ne näin aikaiseen ole ennen loppunu, mutta kun ihmiset on kuunnelleet noita sää ennusteita historian kylmimmästä talvesta. Moni on vähintään tuplannu puun ostonsa ja kilpailijat täälläpäin on joko nukkuneet tai sitten niillä on puut ollu kaikki jo ennen, mutta menekki on ollu ihan käsittämätöntä.

Mutta ei siinä auta ensvuodeksi enemmän :oops:
oppipoika
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja oppipoika »

Klapikauppias kirjoitti:Kuinkas täällä kilpailijat on puistaan päässeet eroon,? Itellä alkaa olla kaikki kaikki, sellaisille kyselijöille, jotka on kuullu "kaverilta" että ois puita on vastaus jo hetken ollu ei ja nyt alkaa olla vakioasiakkaillekkin puut kaikki. Ei ne näin aikaiseen ole ennen loppunu, mutta kun ihmiset on kuunnelleet noita sää ennusteita historian kylmimmästä talvesta. Moni on vähintään tuplannu puun ostonsa ja kilpailijat täälläpäin on joko nukkuneet tai sitten niillä on puut ollu kaikki jo ennen, mutta menekki on ollu ihan käsittämätöntä.

Mutta ei siinä auta ensvuodeksi enemmän :oops:
Se vähä mitä puita on tehtynä on edelleen odottelemassa ostajia. Toivotaan että tulee se kylmä talvi ja pääsee eroon valmiista. Paljon en kyllä ole markkinoinut klapuja.
klapikalle
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja klapikalle »

vielä on kolmasosa klapieista myymättä, kylmä ilma kauppaa ne aikanaan ja keväällä varastot luultavasti tyhjät.

jokos muut klapikauppiaat ovat ostaneet ensikeväälle klapipuut?

varasin koivukuitupuuta tänävuonna ajoissa, koska viimekeväänä sitä ei meinannut mistään saada.
Klapikauppias
Viesti:

Pari rekkakuormaa tuohon on kuitua jo tullut ja vajaa kymmenen on tulossa vielä tän vuoden puolella, että lähes puolet on tiedos, näyttäis hyvin olevan puuta tarjolla, kun jo tähän aikaan vuodesta sitä tarjotaan, yleensä vasta maaliskuulla alkanu löytymään tavaraa.
kylmis

Lukematon viesti Kirjoittaja kylmis »

Ensimmäistä syksyä myyn tosissaan puita. Kauppojen ilmoitustauluille vein ilmoituksia viikkokausia. Kysyntä koko syksyn melko nihkeää. Sitten tuli pakkasta ja lunta. Tämän jälkeen pajatso räjähti. Kysyntä ollut hirmuinen. Paikalliset ammattilaiset myyneet varastonsa tyhjiksi ja nyt Matti Myöhäiset soittelee. Tänään vein neljäntenä päivänä perätysten kuorman, huomenna pidän vapaapäivän ja sitten olisi taas neljän päivän kuljetusputki edessä. Sitten alkaisi varasto olla koko lailla finaalissa. Paljon on mielenkiintoista oppia tullut syksyn aikana. Pääsääntöisesti ihmiset ostavat parin motin eriä. Pari kauppaa olen tehnyt kymmenestä motistakin. Ei tää klapikauppa todellakaan ole mikään kultakaivos, kun olen kuitteja tästä kirjoitellut. Verotus on hirmuinen työmäärään nähden. Nyt pitäisi vaan keritä metsään, että saisi ensi syksyllekin jotain myytävää. Tänä vuonna oli pelkästään koivua, mutta olen ajatellut tehdä jonkun verran myös havupuusta klapeja. Niitäkin kysellään ja myrskypuista saa todella järeitä klapeja. Luulisi, että nekin saa menemään ihan kohtuullisesta hinnasta.
Klapikauppias
Viesti:

Mäkin joskus alkuaikoina tein kauppojen seinille niitä ilmoituksia, mutta vähän pientä tahtoo olla myynti sitäkautta ja kahden viikon välein vielä repivät ne irti sieltä, luen kyllä kilpailijoiden ilmoituksia niistä nykyäänkin ihan uteliaisuudesta:) Lehtimainoksella ilmaisjakelulehdessä on ollut mieletön menekki ja samalla on saanut kohdistettua myynnin kohtuu pienelle alueella, myyn 90% puista kymmenen kilometrin neliön sisään. Maakunta lehdessä kun mainosti niin tuli soittoja jostain syrjäseuduilta ja sai mummoilta kuulla miten halvalla jostakin saa puita :lol: Halkoliiterin kautta on mennyt vuosittain joitain kauppoja, tänävuonna vissiin neljämottia, kun tällä viikolla tuli ilmoitus, että ens vuodelle liiterimaksu nousee yli tuplahintaan sanoin sen ylös heti. Siellä varmaankin on kävijöitä, mutta jos meinaa tehdä kauppoja hinnan pitää olla kaikkein halvin ja itse olen koittanu panostaa laatuun, koska sillekkin tuntuu olevan kysyntää. Kaikkihan menee kaupan, mutta se täytyy kertoa ostajalle myyntihetkellä, jos tavarassa on jotain vikaa, itsellä oli tänä syksynä tukeista tehtyjä järkäleitä pieni erä, joka meni kuin kuumille kiville "pannupuina" kun lupas viedä samaan hintaan kotiin täysinä traktorikuormina. Viimeviikolla tuli uusi päiväennätyskin eli yli 50 mottia meni yhdessä päivässä:)
kylmis

Lukematon viesti Kirjoittaja kylmis »

Täälläpäin ei oikein ole kunnon ilmaisjakelulehteä. Mulla on kyllä mennyt puita 30km säteelle ja joskus ylikin. Rahtia tarvii sitten laittaa mukaan. Ikävä homma, mutta löpöä palaa, kun noita puita siirtelee. Ja tällä viikolla polttoaineiden hinnat vielä nousseet tosi jyrkästi. Ei mulla oikein ollut muuta vaihtoehtoa kuin voimakas mainostaminen, kun ei ollut käsitystä kuinka puut menee kaupaksi. Pidin markkinoita aika tukkoisina tällä seudulla, mutta ihmeesti niitä puita on sitten kuitenkin mennyt. Olen kyllä ajatellut ottaa suoraan yhteyttä noihin isompien erien ostajiin ensi syksynä, että mitenkä ois, voisko tuoda. koska isoja eriä pitäisi saada kerralla menemään. Sillain tästä jotain tulisi.
klapikalle

kylmis kirjoitti:Ensimmäistä syksyä myyn tosissaan puita. Kauppojen ilmoitustauluille vein ilmoituksia viikkokausia. Kysyntä koko syksyn melko nihkeää. Sitten tuli pakkasta ja lunta. Tämän jälkeen pajatso räjähti. Kysyntä ollut hirmuinen. Paikalliset ammattilaiset myyneet varastonsa tyhjiksi ja nyt Matti Myöhäiset soittelee. Tänään vein neljäntenä päivänä perätysten kuorman, huomenna pidän vapaapäivän ja sitten olisi taas neljän päivän kuljetusputki edessä. Sitten alkaisi varasto olla koko lailla finaalissa. Paljon on mielenkiintoista oppia tullut syksyn aikana. Pääsääntöisesti ihmiset ostavat parin motin eriä. Pari kauppaa olen tehnyt kymmenestä motistakin. Ei tää klapikauppa todellakaan ole mikään kultakaivos, kun olen kuitteja tästä kirjoitellut. Verotus on hirmuinen työmäärään nähden. Nyt pitäisi vaan keritä metsään, että saisi ensi syksyllekin jotain myytävää. Tänä vuonna oli pelkästään koivua, mutta olen ajatellut tehdä jonkun verran myös havupuusta klapeja. Niitäkin kysellään ja myrskypuista saa todella järeitä klapeja. Luulisi, että nekin saa menemään ihan kohtuullisesta hinnasta.

ja pikkujouluista murtolaan.

kauppojen ilmoitustaulut on todettu erittäin huonoiksi ilmoitus paikoiksi.
täällä paikallislehti ilmoittelu ollut parasta, ilmaisjakelulehdet tunnutaaan heittävän vain sinne pesään sytykkeeksi niitä ei lueta.

internet markkinointtiin seuraavaksi pitäisi ryhtyä, kotisivut olis poikaa, halkoliiterikin kiinnostaisi.
klapikalle

Klapikauppias kirjoitti:Mäkin joskus alkuaikoina tein kauppojen seinille niitä ilmoituksia, mutta vähän pientä tahtoo olla myynti sitäkautta ja kahden viikon välein vielä repivät ne irti sieltä, luen kyllä kilpailijoiden ilmoituksia niistä nykyäänkin ihan uteliaisuudesta:) Lehtimainoksella ilmaisjakelulehdessä on ollut mieletön menekki ja samalla on saanut kohdistettua myynnin kohtuu pienelle alueella, myyn 90% puista kymmenen kilometrin neliön sisään. Maakunta lehdessä kun mainosti niin tuli soittoja jostain syrjäseuduilta ja sai mummoilta kuulla miten halvalla jostakin saa puita :lol: Halkoliiterin kautta on mennyt vuosittain joitain kauppoja, tänävuonna vissiin neljämottia, kun tällä viikolla tuli ilmoitus, että ens vuodelle liiterimaksu nousee yli tuplahintaan sanoin sen ylös heti. Siellä varmaankin on kävijöitä, mutta jos meinaa tehdä kauppoja hinnan pitää olla kaikkein halvin ja itse olen koittanu panostaa laatuun, koska sillekkin tuntuu olevan kysyntää. Kaikkihan menee kaupan, mutta se täytyy kertoa ostajalle myyntihetkellä, jos tavarassa on jotain vikaa, itsellä oli tänä syksynä tukeista tehtyjä järkäleitä pieni erä, joka meni kuin kuumille kiville "pannupuina" kun lupas viedä samaan hintaan kotiin täysinä traktorikuormina. Viimeviikolla tuli uusi päiväennätyskin eli yli 50 mottia meni yhdessä päivässä:)

pienellä pienet tavoitteet. minä onnellinen kun sain viimeviikolla 40 mottia myytyä. oli ennätys
Vastaa Viestiin