M-F 3090 vm. 90 ja peräkärryn jarruventtiili

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

maraani
Luokka: yli 300 hv

Re: M-F 3090 vm. 90 ja peräkärryn jarruventtiili

Lukematon viesti Kirjoittaja maraani »

Simulta kirjoitti:Mitäs muuten tykkäät 3090:n 32 vaihteisesta?

Mun mielestä niitä vaihteita on puolet liikaa.
Onhan niitä turhia pykäli juu. Mutta oon nyt jotenkin oppinut tulemaan toimeen niiden tarpeellisten kanssa ja käyttökin sujuu. Ei se kylä mikään kiihdytysvaihteisto oo, itse tosin tykkään, että toimii jämäkästi. Eikä mulla ole kiire. Suunnanvaihtokin on "ihan toimiva"

Naapurin isännän kanssa juur toissapäivänä oli juttua, että hänen mielestään on hyväkin, että on useita vaihtoehtoja, ts. esim. kyntöön on useita yhdistelmiä mitä voi käyttää.

Eilen vedin kultivaattoria Maxxumilla ja edelleen vaan totesin, että sopii vaan toi Case paremmin mun käteen. On kai yksinkertaisempikin, kun on pykäliä vähempi ja niistäkin neljännes pikavaihteita. Tosin kun tosta meidän yksilöstä ei kaikki pikavaihteet pelaa niin vähän rajoittaa - kulivaattorinkin kanssa olis juur se kolmospikavaihde ollu ehkä hyvä :oops:

Ei oo Massikasta pahaa sanottavaa, nyt kun vaihdoin oven kaasujousen, niin mahtuu kulkemaankin. Ohjaamo on hiljainen ja tilava, tässä on apumiehen istuinkin. Eikä sinne ohjaamoon ehkä mitään muuttokuormaa tarvi ottaakaan. Tosin Valmetin (705 vm. -84) ohjaamo on niin tilava, että kulkee vaikka mitä puimurin polttoainekanisterista lähtien. Maxxumiin ei mahdu juur mitään ei edes nuoria kyytiin.
maraani
Luokka: yli 300 hv

Re: M-F 3090 vm. 90 ja peräkärryn jarruventtiili

Lukematon viesti Kirjoittaja maraani »

maraani kirjoitti:Sattui vaan olemaan niin, että oli paikallisessa kaupassa liittimessä kierre 3/8. Puoltuumaista pyysin, mutta kaveri sanoi, että tämmöisiä nää on - ei ainakaan heillä muita oo. No siitä tuli sitten vielä toinen reissu toiseen kauppaan toisena päivänä, että sai tarpeellisen muunnosnipan. Tiedä sitten, onko tarpeeksi reikää mutta jarrut liikkui polkimen tahtiin - kelpaa mulle.
No niin, jarruthan siis toimivat ihan ok, kun pari kolme viikkoa sitten viimeksi lietettä ajoin. Eilen jäi sitten jo toisen puolen jarru päälle - en tiedä monenko kuorman jälkeen huomasin jumin ja lankulla lyömällä sen selvitin.

Jostain syystä ei jousi jaksa toista puolta vetää takaisin - toinen puoli toimii ok. Lieneekö tuo jäätynyt, kun ilma on vähän pakkasella ollut öisin. Se on tietysti tuo venäläisvalmisteinen pyttykärrykin ihmeissään, kun ekat viistoista vuotta oli jarrut ihan turhanpanttina ja nyt niitä niin kovasti survotaan :roll:
Vastaa Viestiin