kameravalvonta
Valvoja: Farmari-ryhmä
kameravalvonta
Terve kaikille. Taas kun on pimeä aika vuodesta niin on tullut mieleen tarvisiko tonne sikalan nurkalle virittää jonkinlainen kameravalvonta, kuitenkin kaikennäköisiä hiippareita nykyään on.tarvis olla yksinkertainen ja kohtuuhintainen järjestelmä, jonkinlainen liikkeestä tallentava sen tarvisi olla. ja etänä pitäis saada katsottua.
- vilkku14
- Luokka: yli 200 hv
- Viesti:
Re: kameravalvonta
Laitoin juuri sellaisen itselleni!suhari kirjoitti:Terve kaikille. Taas kun on pimeä aika vuodesta niin on tullut mieleen tarvisiko tonne sikalan nurkalle virittää jonkinlainen kameravalvonta, kuitenkin kaikennäköisiä hiippareita nykyään on.tarvis olla yksinkertainen ja kohtuuhintainen järjestelmä, jonkinlainen liikkeestä tallentava sen tarvisi olla. ja etänä pitäis saada katsottua.
Helpoimmalla pääsee, jollain riistakameralla. Hyvää jos haluaa, niin suoraan verkkokamerat!
Itse tein periaatteessa juuri sen välimuodon, sain hankittua edullisesti 16 kameran kiintolevytallentimen. Siihen olisivat tulleet kamerat koaksiaalikaapelilla kiinni, mutta vedin itse ne cat6 eli verkkokaapelilla ja adapterit päihin, näin saan syötettyä lähtöpäästä kameralle virran ja kuva tulee takaisin samaa kaapelia pitkin. On sitten verkkokaapeli valmiina, jos joskus on rahaa hankkia verkkokamerat. Tällä hetkellä kamerat siinä 50 -100 euron hintaisia, osassa pimeänäkö (irledit) osassa ei. Tahallani olen hankkinut muutamia erilaisia kameroita, että näkee mitä eroa niillä on!
Voin etäkäyttösoftalla katsoa kaikkia kameroita yhtäaikaa tai sitten katsella niitä mitä on liikkeestä tallentunut kiintolevylle. Liikkeen herkkyyttä voi säätää ja lisäksi kuvasta voi valita ruuduilta miltä alueilta huomioi liikkeen.
Tällä hetkellä itsellä taitaa olla johdotukset kahdeksalle kameralle, kuusi vissiin on paikallaan. Pystyy seuraamaan kamera kerrallaan, kun joku lähestyy pihatietä pitkin
Polttoainesäiliön sijainnin ja kun ei aina muista laittaa hallin ovia kiinni, niin työkalujen takia halusin kamerat
Muutama jänis, kissa, lintu ja lumisadetta on tallentunut kuviin, omien liikkeiden lisäksi.
Tollanen järjestelmä juur harkinnassa, verkkokameroita ku laittaa vaikka neljä, alkaa hinta pompsahataa...täytyy varmaa tilata tollanen jostai verkkokaupassa, myyvät valmiita järjestelmiä aika edullisesti.vilkku14 kirjoitti:Laitoin juuri sellaisen itselleni!suhari kirjoitti:Terve kaikille. Taas kun on pimeä aika vuodesta niin on tullut mieleen tarvisiko tonne sikalan nurkalle virittää jonkinlainen kameravalvonta, kuitenkin kaikennäköisiä hiippareita nykyään on.tarvis olla yksinkertainen ja kohtuuhintainen järjestelmä, jonkinlainen liikkeestä tallentava sen tarvisi olla. ja etänä pitäis saada katsottua.
Helpoimmalla pääsee, jollain riistakameralla. Hyvää jos haluaa, niin suoraan verkkokamerat!
Itse tein periaatteessa juuri sen välimuodon, sain hankittua edullisesti 16 kameran kiintolevytallentimen. Siihen olisivat tulleet kamerat koaksiaalikaapelilla kiinni, mutta vedin itse ne cat6 eli verkkokaapelilla ja adapterit päihin, näin saan syötettyä lähtöpäästä kameralle virran ja kuva tulee takaisin samaa kaapelia pitkin. On sitten verkkokaapeli valmiina, jos joskus on rahaa hankkia verkkokamerat. Tällä hetkellä kamerat siinä 50 -100 euron hintaisia, osassa pimeänäkö (irledit) osassa ei. Tahallani olen hankkinut muutamia erilaisia kameroita, että näkee mitä eroa niillä on!
Voin etäkäyttösoftalla katsoa kaikkia kameroita yhtäaikaa tai sitten katsella niitä mitä on liikkeestä tallentunut kiintolevylle. Liikkeen herkkyyttä voi säätää ja lisäksi kuvasta voi valita ruuduilta miltä alueilta huomioi liikkeen.
Tällä hetkellä itsellä taitaa olla johdotukset kahdeksalle kameralle, kuusi vissiin on paikallaan. Pystyy seuraamaan kamera kerrallaan, kun joku lähestyy pihatietä pitkin![]()
Polttoainesäiliön sijainnin ja kun ei aina muista laittaa hallin ovia kiinni, niin työkalujen takia halusin kamerat
Muutama jänis, kissa, lintu ja lumisadetta on tallentunut kuviin, omien liikkeiden lisäksi.
Ite oon kans miettiny kameravalvontaa navettaan ja pihalle..
Ja itseasiassa tilasinkin jo y-maatalouden kautta yhen paketin, kun se vaan tulis ensin myyntiin
Oli maahantuojan mukaan tulossa vasta lähiaikoina, mutta tulossa kuitenkin.
Semmonen ku Farm cam, valmistaja Luda. Tuntui ihan pätevältä eikä hintakaan ollu paha.
Mutta sitten sen näkee miten se pelaa...
Ja itseasiassa tilasinkin jo y-maatalouden kautta yhen paketin, kun se vaan tulis ensin myyntiin
Semmonen ku Farm cam, valmistaja Luda. Tuntui ihan pätevältä eikä hintakaan ollu paha.
-
rottweiler
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
varastivat meiltä polttoainetta 2000 litraa niin laitettiin digitaalikamerat viime vuonna
kamera ammattimies laitto, ensin oli kamerat ir ledeillä mutta ei ollu tarpeeksi tehokkaat
vaihettiin kamerat ilman ir ledejä yksi erillinen ir lisävalo ( on tehokas ) muihin 50w ledi heitin
niin näkee kulkea pihalla ( hämäräkytkin ) serverikone joka tallentaa liikkeet ja on piilotettu
ettei varkaat vie. kotikoneella otetaan yhteys modeemin kautta ja katellaan tallennukset
makso jonkun tonnin mutta on hyvä. ohjelmassa on monipuoliset säädöt kameroille.
hyvää ja halpaa ei oo ja varkaat saa nyky maatilalta kerralla hyvän keikkapalkkion.
kamera ammattimies laitto, ensin oli kamerat ir ledeillä mutta ei ollu tarpeeksi tehokkaat
vaihettiin kamerat ilman ir ledejä yksi erillinen ir lisävalo ( on tehokas ) muihin 50w ledi heitin
niin näkee kulkea pihalla ( hämäräkytkin ) serverikone joka tallentaa liikkeet ja on piilotettu
ettei varkaat vie. kotikoneella otetaan yhteys modeemin kautta ja katellaan tallennukset
makso jonkun tonnin mutta on hyvä. ohjelmassa on monipuoliset säädöt kameroille.
hyvää ja halpaa ei oo ja varkaat saa nyky maatilalta kerralla hyvän keikkapalkkion.
Grenen lehdessä näky farm Cam olevan 699€. Ei oikein selvinnyt, kuuluuko 4 kameraa hintaan.J.K kirjoitti:Ite oon kans miettiny kameravalvontaa navettaan ja pihalle..
Ajattelin myös laittaa kotitaloon jonkinlaisen hälytysjärjestelmän jossakin vaiheessa, nyt on tehty hieman ehostusta muutamaan huoneeseen, ja samalla sain vietyä putkia läpi komeroon johon voisi laittaa hälyttimen keskuksen. Taloon tulisi vain liike- lämpö-, vesi- ja palohälyttimet ja kamerat sitten ulos, onko mielipiteitä miten sen pääkeskuksen saisi saumattomasti toimimaan pihalla olevien (2-3 kpl) kameroiden kanssa? Olen katsonut netistä Celotronin laitteita, Pro Controller mielessä, onko kokemuksia? Vaikuttaa siltä että olisi yhteensopiva monen kameran kanssa. Toimisikohan kamerat itsekseen Suomen talvessa akulla ja aurinkopaneleilla, ja mitä kaliiperia niiden pitäisi olla jotta rekisterinumerot näkyisi 50 m etäisyydellä? Olisi vanhoja tolppia hollilla linjan siirron jälkeen joihin sopisivat hyvin.
Itse pyysin tarjouksen paikalliselta asiaan perehtyneeltä asentajalta ja jonkusen tonnin se maksaa töineen. Valintani on tämä nk. hyvän tasoinen järjestelmä. Kuulemma kääntyvää kameraa ei voi käyttää onnistuneesti Lumia-kännyköillä, mutta Samsungeilla se onnistuisi. Itselläni on Nokia ainakin vielä.