valmet 1203
Valvoja: Farmari-ryhmä
valmet 1203
tervehdys! oisko kellään tietoo minkälainen homma on putsata toi komprex ahdin vallusta,kun se kuulemma nokeentuu aikaa myöten.traktori on vain vähäisissä lumitöissä talvisin ja nyt tuli vedettyä kokeeksi pientä lavettikärryä jossa oli 7tn kaivuri ja tuntui ettei vetoja ollut juuri lainkaan
.savua tulee kyllä putkesta ja mustaa tuntus et kone tukehtuu kun joutuu töihin.eihän nää mitään tykkejä oo mut luulisin paremmin pitäs mennä.pystyykö sen ahtimen toiminnan tarkistaan jotenkin ja onko olemassa jotain sarjaa jonka vois muuttaa normiturbolle.
-
Linnaimaako
- Luokka: Hevosaura
Re: valmet 1203
Suuttimet kannattaa tarkastaa,tuon ikänen kone niin voivat olla huonot.
kone käy kyllä tasasesti mut voihan suuttimissakin vikaa olla
onkohan 1102 normaali turbo,aattelin et kävisikö siitä pakosarja tähän 1203-
Osta ahtopainemittari niin näet puhaltaako turbo, jos on painetta vika ei ole turbossa.
Joo, voi kai se huollon tarpeessa olla. Saako ilmaa? Putsarin kunto...
Noi on ollu kai tosi kovavääntöisiä koneita, vaikka se vinku on joskus kuopattukin. Vääntöarvot pärjää joillekin nykykoneillekin.
Noi on ollu kai tosi kovavääntöisiä koneita, vaikka se vinku on joskus kuopattukin. Vääntöarvot pärjää joillekin nykykoneillekin.
tänään tuli käytyä valtralla kyselemässä kaikkea tyhmää mutta eivät olleet kovin innokkaita asiasta
sanoivat et kannattaa laittaa 903 pakosrj ja normipuhallin.täytyy syventyä asiaan ja ottaa pöydälle oma ahdin ja tutkia mitä se on syönyt .
Myy vallu ja lisää pottiin turborahat, niin saat ostettua soivan pelin.
Oon tullu itte laiskaksi noitten tee-se-itse työkoneiden suhteen.
Senkin ajan mitä noitten kanssa on tullut resuttua, olis voinu käyttää vaikka palmun alla makoiluun.
Oon tullu itte laiskaksi noitten tee-se-itse työkoneiden suhteen.
Senkin ajan mitä noitten kanssa on tullut resuttua, olis voinu käyttää vaikka palmun alla makoiluun.
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
Joku paatunut valmettimies voisi olla ihan innoissaan toistaiseksi pilaamattomasta (?) comprex-mallista. Suuri(n) osa noista on kai jo muutettu tavalliseksi turboksi.ATH kirjoitti:Myy vallu ja lisää pottiin turborahat, niin saat ostettua soivan pelin.
Mun 1203:ssa on ihan Holsetin turbo joka kai 805:ssa käytettyä mallia ja voimaa on hyvin silläkin, alakierroksilla tosin tuppaa rankasti mustaa comprexi-koneen pumpulla mutta kyllä se savu alkaa voimaksi muuttua kun kierrokset nousee 2000 ja yli.
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viesti:
Ehdottomasti 1203 olisi syytä pitää comprexina jos se comprex vielä on. Tosiaan myy jollekkin remppataitoiselle/halukkaalle se kokonaisena ja osta samalla rahalla jo valmis turbovalmetti.
Mutta jokainenhan tehköön omalle mitä haluaa
Mutta jokainenhan tehköön omalle mitä haluaa
Omaan ajattelin vaihtaa comprexin takaisin kun oli tuo holsetti tullut sinne jo edellisen omistajan aikana, mutta suosittelivat näitä koneita korjanneet asentajat säilyttämään tuon turbon kuitenkin käyttökoneessa juurikin tuon mahdollisen nokeentumisongelman takia. Comprex pysyy puhtaana jatkuvassa isolla teholla ja lämpimällä koneella ajossa kyllä.