Lucas Startti

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Käämi
Luokka: Hevosaura

Lucas Startti

Lukematon viesti Kirjoittaja Käämi »

On kenelläkään kokemusta Lucas starttimoottoreista? Ostin IKH:lta uuden bendix pyörän 702:n starttiin mutta siinä oli vääränlaiset kierreboorit. Kuulem ainut mitä on saatavana. Onko ainut vaihtoehto ostaa kokonaan uusi startti.
Hervast
Luokka: >500hv

Re: Lucas Startti

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

-95 6300 Mezzoon sai vuosia sitten bendixin ihan valtran tiskiltä ja hintaa oli muistaakseni jotain 50-70 euroa. Sopi paikalleen mainiosti. Näköjään ainakin ovat aika samanlaisia pötiköitä.

IKH:n tuotteiden ollessa kyseessä eivät yhteensopivuusongelmat yllätä.
956XL

Lukematon viesti Kirjoittaja 956XL »

Mahtaisko siihen sopia ihan normaali startti?
Ei meillä ole ollut sopivuusongelmia IKH:n varaosien kanssa.
Käämi
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja Käämi »

tähän käy ISKRA:n startti. Se olisi tehokkaampikin kuin vanha Lucas, uuden ISKRAN saisi 175€ hintaan.
oppipoika
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja oppipoika »

Käämi kirjoitti:tähän käy ISKRA:n startti. Se olisi tehokkaampikin kuin vanha Lucas, uuden ISKRAN saisi 175€ hintaan.
Minä pysyisin erossa iskra:sta. Ei ole vakuuttanut metsäkone käytössä. Ei kestä eikä jaksa pyörittää kylmää konetta.
Tosin vähäisessä käytössä saattaa muutaman vuoden mennä mutta jos koneella on päästävä liikkeelle tarvittaessa niin merkki olis jokin muu, sekä startissa että laturissa.
956XL

oppipoika kirjoitti:
Käämi kirjoitti:tähän käy ISKRA:n startti. Se olisi tehokkaampikin kuin vanha Lucas, uuden ISKRAN saisi 175€ hintaan.
Minä pysyisin erossa iskra:sta. Ei ole vakuuttanut metsäkone käytössä. Ei kestä eikä jaksa pyörittää kylmää konetta.
Tosin vähäisessä käytössä saattaa muutaman vuoden mennä mutta jos koneella on päästävä liikkeelle tarvittaessa niin merkki olis jokin muu, sekä startissa että laturissa.
No, ensiasennusstartit ja -laturit ovat Iskraa suurimmalta osin olleet Valmeteissa/Valtroissa. Seassa kai joitakin Boschinkin värkkejä löytynee...
oppipoika

Lukematon viesti Kirjoittaja oppipoika »

956XL kirjoitti:
oppipoika kirjoitti:
No, ensiasennusstartit ja -laturit ovat Iskraa suurimmalta osin olleet Valmeteissa/Valtroissa. Seassa kai joitakin Boschinkin värkkejä löytynee...
Silti vaikka on ensiasennusstartti tai -laturi niin ei se tee siitä hyvää. Mitä olen nähnyt ja seurannut niin nopeasti ne on vaihtuneet bosch:iin. Mutta nämä on vain minun kokemuksia, jokainen hankkikoot omat :)
sirkussonni

Lukematon viesti Kirjoittaja sirkussonni »

oppipoika kirjoitti: Silti vaikka on ensiasennusstartti tai -laturi niin ei se tee siitä hyvää. Mitä olen nähnyt ja seurannut niin nopeasti ne on vaihtuneet bosch:iin. Mutta nämä on vain minun kokemuksia, jokainen hankkikoot omat :)

Aivan niin samaa mieltä. Näitä halpaosia vain laitetaan ensiasennuslaitteina siksi, että saadaan puristettua hintaa alas. Se menee hyvällä tuurilla pitkään, mutta valitettavan usein juurikin takuuajan jälkeen tulee starttia ja laturia vaihtoon.
956XL

oppipoika kirjoitti: Silti vaikka on ensiasennusstartti tai -laturi niin ei se tee siitä hyvää. Mitä olen nähnyt ja seurannut niin nopeasti ne on vaihtuneet bosch:iin. Mutta nämä on vain minun kokemuksia, jokainen hankkikoot omat
En mä niitä hyviksi kehunutkaan... :wink:
suregrip
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja suregrip »

Tuttu jolla linkku-Valtra päivittäisessä käytössä kertoi että konetta ei tahtonut saada käyntiin alle nollasta alkuperäisellä startilla (Iskra), hommasi sitten Boschilaisen tilalle niin nyt pyörittää tosi reippaasti ja lähtee varsin kylmästäkin käymään. Ja tuo vaiva oli kuulemma uudesta asti ollut, oli suuttimia yms. tutkittu ensin. Muistaakseni sanoi Iskran hinnaksi Valtralla 300 ja Boschin 360, ellen väärin muista mutta suht pieni hinnanero oli kuitenkin.
sirkussonni

Lukematon viesti Kirjoittaja sirkussonni »

Se on muuten joskus pienestä kiinni, jos ei vauhti riitä riittävään puristuslämpöön männän päällä, niin sitten ei riitä, eikä käynnisty!
maraani

Lukematon viesti Kirjoittaja maraani »

Saakoos Maxxumiin kans jostain ripeämpää starttia? Ku oireet on juur niinku ssonni tuossa kirjoittaa... pyörii kyl yleensä laiskasti joskus vaan ei pörähdä tulille. En sitten tiedä, pitäiskö tuommoisen lähteä lämmittämättä, ei ne muutkaan aina lähde. Akkukin tietysti on kovilla - kylmässä kun on, lyhyitä jaksoja käytetään konetta ja valojakin on päällä.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Kylmässä starttin kierroslukuun vaikuttaa myöskin akun ja startin välisen kaapelin pituus ja paksuus esim. valmeteissa on lyhyt kaapeli. Toinen tekijä, aiemmin oli pyörrekammio dieseleitä, jotka vaativat 180 kierr/min käynnistyäkseen kun suorasuihkutus vain 120 kierr/min esim. valmet
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Minusta tuntuu että Zetor aurinkoisena päivänä ;

Ei vaadi ihan kolmea kierrosta sekunnissa veivatessa,,,,,

Talvella saattapi vaatia ?
:idea:
Vastaa Viestiin