Klapien lastaus

Keskustelua metsätaloudesta, hoidosta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

antrai
Luokka: 50 hv., takaveto

Klapien lastaus

Lukematon viesti Kirjoittaja antrai »

Ootteko väsännny minkämoisia apukäpäliä kuormaimen kuoraan klapienlastausta varten? Jokku täytyy rakentaa pelkällä kouralla ku puristaa niin ei palio saa kouraan jäämään. Onnistuuko muuten etukuormaaaajalla ottaa klapiaumasta kauhaan puuta, uppoooko??
keke66
Luokka: yli 150 hv

Re: Klapien lastaus

Lukematon viesti Kirjoittaja keke66 »

Onnistuu hyvin etukuormaajan kauhalla vaikka on trukkilavat kasan pohjalla, hiukan jää käsipelillä noukittavaksi. Kasa kannattaa tehdä melko avaraan paikkaan, että saa puskettua myös sivuista tai ainakin vähän vinottain.
Jari
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

keke66 kirjoitti:Onnistuu hyvin etukuormaajan kauhalla vaikka on trukkilavat kasan pohjalla, hiukan jää käsipelillä noukittavaksi. Kasa kannattaa tehdä melko avaraan paikkaan, että saa puskettua myös sivuista tai ainakin vähän vinottain.
Etukuormaajalla, rehupihdillä itse lastasin kaverille pari kuormaa, paras taitaisi olla multigrab tai vastaava monitoimikauha. Kourakuormaajalla ilman sopivia pihtejä leikkimistä.
Vesa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

antrai kirjoitti:Ootteko väsännny minkämoisia apukäpäliä kuormaimen kuoraan klapienlastausta varten? Jokku täytyy rakentaa pelkällä kouralla ku puristaa niin ei palio saa kouraan jäämään. Onnistuuko muuten etukuormaaaajalla ottaa klapiaumasta kauhaan puuta, uppoooko??
Ei tarvinnu väsätä. Kun tuon kourakuormaajan hommasin niin otin siihen lisävarusteena rehupihdit, niillä sitten olen kuormaillut kasasta kyytiin. Kuivan halon pienin suoraan pinosta kärryyn.
leku
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja leku »

itse kokeillut vähän kaikki systeemit, paras tähän mennessä on ollut pyörivä telakaivinkone, köyhän miehen ekkoni puominpäässä. saa siisteimmän jäljen sekä pirun tehokas. ainut mikä pääsi lähelle on fiskars/loglift isolla kahmarilla.
tietysti pitää miettiä tapauskohtaisesti mikä on kalusto, paikka, auma, harrastus, 10 vai 1000 kuutioinen auma, heittääkö kerralla 4 mottia vai 400
Klapikauppias
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Klapikauppias »

Mulla nykyään tuo kuution kauha etukuormaajas, on samalla mitta, että tietää mitä antaa, kun sen ottaa kukkuraan ei tarvi selitellä, että kynsiä mittaa. Ennen virittelin kourakuormaajaan lisäleuat, aumoja tyhjäilin pihalta, siinä vain jäi sitä käsityötä jonkinverran. Tuolla etukuormaajalla saa hallin tyhjättyä niin tyynni, ettei sinne jää oikeastaan mitään, muutama klapu peräseinää vasten.
Vastaa Viestiin