Massikka 5455 propleema !!
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Make maalta
- Luokka: Puutarhatraktori
Massikka 5455 propleema !!
Ajattelinpa udella arvon kollegoilta kokemuksia,luiskanokkanen 5455 alkoi kolahdella ikävästi,aikansa kun huollon kaverit tutkivat, selvisi todennäköinen syy...moottorin ja vaihteiston välissä oleva jonkinlainen tasapaino/kytkin hässäkkä se siellä sitä kolinaa pitää...maahantuonnin huoltopäällikön mukaan näitä osia on kuulemma menny..ei vaan jaksais uskoa et kolme vuotta vanhalla ja 2300 tuntia ajetus konees rupee tälläisiä vikoja ilmenemään...mene ja tiedä, jotenkin vaan tuntuis siltä, että nää nykyset tietsikka sukupolven insinöörit ei ole oikein perillä näistä olosuhteista joihin koneita suunnittelevat. 
-
massey ferguson5455
- Luokka: yli 300 hv
Re: Massikka 5455 propleema !!
No ei ole ensimmäinen osa joita näistä 5400 sarjalaisista on johtoportaan sanojen mukaan hajonnut..
mm. neliveto ongelmat jne..
Jokos sulta on hydrauliikan puolesta ohjelmisto päivitetty??
Jokos sulta on hydrauliikan puolesta ohjelmisto päivitetty??
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
Eikös se kuitenkin ole parempi jos huoltopäällikkö kertoo että mitä on voinut mennä, verrattuna niihin tuotteisiin jossa netti pullistelee samoista ongelmista valittavia, mutta huoltopäällikkö suunnilleen viimeisenä maailmassa on totaalisen tietämätön yhtään mistään.
-
massey ferguson5455
On tietenkin mutta kun näissä tuntuu näitä ongelmia olevan niin pirusti...
Mä myin ajois pois - joo lopetan elvistelyn.
Tuo osa on varmaan vetolevy - pehmentää värinöitä ja suunnan vaihdon iskuja. Menee noita muistakin merkeistä kovalla käytöllä ja myös valmistus - suunittelu vikoina.
Osa ei liene kallis mutta se työ.
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... ts_id=7036
" power shuttle vaihteistot "
Onko tuo keppi vai t- vipu loota
Tuo osa on varmaan vetolevy - pehmentää värinöitä ja suunnan vaihdon iskuja. Menee noita muistakin merkeistä kovalla käytöllä ja myös valmistus - suunittelu vikoina.
Osa ei liene kallis mutta se työ.
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... ts_id=7036
" power shuttle vaihteistot "
Onko tuo keppi vai t- vipu loota
-
Make maalta
Jaahas, arvon herroilla tuntuis joitakin mielipiteitä olevan...vaihteisto on dyna-4,eli t-kahva malli...ylämaan miehelle tiedoks:meikäläisen mansikki on virtasen pajalla katkottuna...sovittiin virtasen kanssa että suolistetaan se vanha palikka jahka keretään.. 
Onkohan kytkinten olosuhteet siellä kopassa paljonkin muuttuneet vuosien varrella...että nää nykyset tietsikka sukupolven insinöörit ei ole oikein perillä näistä olosuhteista joihin koneita suunnittelevat
Pitäisin kyllä Dynat aika luotettavina etenkin tuotettuihin määriin nähden. Kaiken saa rikki ja kaikki mitä ihminen on valmistanut hajoaa joskus. Se miten eri merkit sitten hoitavat After-sales asiansa on eri juttu, jotkut paremmin ja jotkut huonommin. Ja joskus se menee rikki ihan omistajan toimesta merkistä riippumatta.
Omasta 300:sta vaihdettiin kytkin 2000h kohdalla koska pihapyörimistä ja liirausta paljon. Olihan se odotettavissa eikä se harmita sinänsä, kulutusosa. Dynaan otin kuitenkin haveri-vakuutuksen pahan päivän varalle, kun on kalliimpi korjata jos jotain sattuu. Mulla ei sinänsä ole mitään merkkiuskollisuutta, ostetaan se mikä antaa parhaimman hinta/suorituskyky/varuste-suhteen, ja jos olisi "tosi kovaa" käyttöä en välttämättä valitsisi MF:ää. Mutta tuskin 5455:kaan on valittu kovan käytön takia.
Näitä palstoja lukee muutama tuhat henkilöä ja niihin kirjoittaa muutama sata rekisteriöinyttä. Jos parilta on samat osat hajonneet niin ei se nyt suurta otantaa ole. Kaikissa koneissa on tyyppiviat, mutta täytyy tunnustaa että itsekin myöntyy uskomaan monta liioiteltua asiaa mitä netistä lukee. Esim JD:n laatikoista, ovatkohan ne todella niin huonot kuin netissä sanotaanOn tietenkin mutta kun näissä tuntuu näitä ongelmia olevan niin pirusti
-
massey ferguson5455
Juu en minä näitä huonoiksi hauku, joka koneessahan vikoja on mutta meillä ainakin ollut paljon ongelmia esim. juurikin sen nelivedon kanssa josta täälläkin on kirjoiteltu. Ja ei ilmeisesti olla oltu ainuita myyjän/huoltomiehen puheiden mukaan... Muuten kone on kyllä todella hyvä ja nyt onkin jo kestänyt kunnossa pitempään ilman remontteja. Toivottavasti kestäisi jatkossakin kun muuten on hyvä traktori
Make maalta, millos toit koneesi virtaselle, ite olin siellä työharjottelussa marras-joulukuun vaihteessa ja siihen pihalle ilmesty yks 5455 josta kuulu jotain epämääräistä kolinaa, oliko sinun koneesi?
Make maalta, millos toit koneesi virtaselle, ite olin siellä työharjottelussa marras-joulukuun vaihteessa ja siihen pihalle ilmesty yks 5455 josta kuulu jotain epämääräistä kolinaa, oliko sinun koneesi?
-
Make maalta
Juuripa samainen yksilö...Vaikuttais tuo virtanen olevan suhteellisen ylityöllistetty,kun tää remontti on venyny tänne saakka. Toki nää juhlapyhät sotkee kaikkien asioita,kun ei varaosia saa vaik ois tiedossakin mitä tarttee . Kesemmällä sotki lentokiellot,toinen kaivuri ootti kuukauden kuutta kappaletta laakereita,kun ei vaan suomesta löytyny...piti sit jaappanista tilata...Tähän venttaamiseen alkaa jo tottua... 
-
massey ferguson5455
Juu kyllä virtasella hommia on. Sillo ku mie siellä olin ni yks kone ku saatii valmiiks ni oli jo oikeestaa 2 uutta odottamassa 
Mikä traktorimerkki sitten tosi kovaan käytöön?Cultio kirjoitti:Onkohan kytkinten olosuhteet siellä kopassa paljonkin muuttuneet vuosien varrella...että nää nykyset tietsikka sukupolven insinöörit ei ole oikein perillä näistä olosuhteista joihin koneita suunnittelevat
Pitäisin kyllä Dynat aika luotettavina etenkin tuotettuihin määriin nähden. Kaiken saa rikki ja kaikki mitä ihminen on valmistanut hajoaa joskus. Se miten eri merkit sitten hoitavat After-sales asiansa on eri juttu, jotkut paremmin ja jotkut huonommin. Ja joskus se menee rikki ihan omistajan toimesta merkistä riippumatta.
Omasta 300:sta vaihdettiin kytkin 2000h kohdalla koska pihapyörimistä ja liirausta paljon. Olihan se odotettavissa eikä se harmita sinänsä, kulutusosa. Dynaan otin kuitenkin haveri-vakuutuksen pahan päivän varalle, kun on kalliimpi korjata jos jotain sattuu. Mulla ei sinänsä ole mitään merkkiuskollisuutta, ostetaan se mikä antaa parhaimman hinta/suorituskyky/varuste-suhteen, ja jos olisi "tosi kovaa" käyttöä en välttämättä valitsisi MF:ää. Mutta tuskin 5455:kaan on valittu kovan käytön takia.
Näitä palstoja lukee muutama tuhat henkilöä ja niihin kirjoittaa muutama sata rekisteriöinyttä. Jos parilta on samat osat hajonneet niin ei se nyt suurta otantaa ole. Kaikissa koneissa on tyyppiviat, mutta täytyy tunnustaa että itsekin myöntyy uskomaan monta liioiteltua asiaa mitä netistä lukee. Esim JD:n laatikoista, ovatkohan ne todella niin huonot kuin netissä sanotaanOn tietenkin mutta kun näissä tuntuu näitä ongelmia olevan niin pirusti
En minä tiedä, ei minulla ole kovia hommia. Riippuu varmaan tehtävästä. Turvenevoilta saa hyvät referenssit, tai jostain tiejyrsinnästä tms missä koko ajan ajetaan kaasu pohjassa ja käytetään voimaa sekä pyörillä että ulosotossa. Kovalla käytöllä käsittäisin lämpöä, tärinää ja pölyä yms korkean tehontarpeen lisäksi. Eli traktori jossa vähän sähkötekniikkaa ja kestävä kytkin ja perä, ja yksinkertainen hydrauliikka riisutulla vaihteistolla.Mikä traktorimerkki sitten tosi kovaan käytöön?
Nyt mua varmaa hirtetään tästä mutta tässä voisi isot "Hi"Tech Valtrat tai vanhemmista joku Natikka 1455 olla aika kovia rautoja.
Entä jos vertaa tämänpäivän koneita yhdenmukaisilla hienouksilla(esim. kytkimessä/vaihteistossa)?Cultio kirjoitti:En minä tiedä, ei minulla ole kovia hommia. Riippuu varmaan tehtävästä. Turvenevoilta saa hyvät referenssit, tai jostain tiejyrsinnästä tms missä koko ajan ajetaan kaasu pohjassa ja käytetään voimaa sekä pyörillä että ulosotossa. Kovalla käytöllä käsittäisin lämpöä, tärinää ja pölyä yms korkean tehontarpeen lisäksi. Eli traktori jossa vähän sähkötekniikkaa ja kestävä kytkin ja perä, ja yksinkertainen hydrauliikka riisutulla vaihteistolla.Mikä traktorimerkki sitten tosi kovaan käytöön?
Nyt mua varmaa hirtetään tästä mutta tässä voisi isot "Hi"Tech Valtrat tai vanhemmista joku Natikka 1455 olla aika kovia rautoja.
5455 luiskanokka polttelee ajovalojen sulaketta. Onks kellään kokemuksia.
http://keskustelukanava.agronet.fi/agro ... ic=16617.0
Ferkun 6400 sarja kytettynä on varmempi vaihtoehto kuin uusi 5400 sarja.- Jos ferkku on ainoa vaihtoehto.
Itekin muistan kun sääti kytkimen eteen hyväksi niin taakse nyppäs niin että oli penkiltä pudota - hullossa tuota yritettin säätää muttei anakaan kahdella yrityksellä tullu hyvä - sitten aika loppui kun laitoin kiertoon.
Ei ole hyvä neste kytkintäkään ihan älyttömästi luistattaa.
Ferkun 6400 sarja kytettynä on varmempi vaihtoehto kuin uusi 5400 sarja.- Jos ferkku on ainoa vaihtoehto.
Itekin muistan kun sääti kytkimen eteen hyväksi niin taakse nyppäs niin että oli penkiltä pudota - hullossa tuota yritettin säätää muttei anakaan kahdella yrityksellä tullu hyvä - sitten aika loppui kun laitoin kiertoon.
Ei ole hyvä neste kytkintäkään ihan älyttömästi luistattaa.