Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Hippo kirjoitti:Kysytääs nyt tässä samassa ketjussa, kun asia liittyy vähän samaan.
Tuli juteltua tuossa yhden myyjän kanssa, niin se väitti, että Jontikan joystikilla pitäisi pystyä ohjaamaan myös sähköisiä takalohkoja (-30 sarjalaisissa).
Onkohan kukaan perehtynyt asiaan, onnistuuko muutos ainoastaan huoltomiehen läppärillä vai pystyisikö sitä itse ohjelmoimaan jotenkin?
En ole moisesta kuullut.Joskus kysyinkin siitä ja silloin ei ollut mahdollista. Ilotikun valikossa on kytkentä etukurmain/muukäyttö.
Eli ajastukset ei onnistu etukuormaintilassa.
Sähköinen vaihtoventtiili tai siis kaksi asentamalla tuo kyllä onnistuu. Venttiilin hinta lienee 250-300 ekua kpl,sitten muutama metri letkua nippoineen,rele,johtoa ja namiskuukkeleita.
itse olen ainakin ollut tyytyväinen kun joysticillä on pystynyt taka lohkoja käyttämään.
riippuu tietysti hieman että mitä työtä tekee/ mihin tarkoitukseen
itselläni on tuo jontikka sora-maran vedossa niin siihen tarvittiin hydrauliikkaa jonkin verran
ja sitten kun on vielä hydraulinen vetokoukku ja kaltevuudensäädin niin meinas hydrauliikkalohkot käydä vähiin
Hydrauliikkalohkoista ihan mitä vain voi ohjata, millä ohjaimella haluaakin. Diagnostiikkka tilassa askelmoottorikohtainen osoite liitetään ohjaimeen. Pystyy tekemään ilman läppäriä.
Masinisti kirjoitti:Hydrauliikkalohkoista ihan mitä vain voi ohjata, millä ohjaimella haluaakin. Diagnostiikkka tilassa askelmoottorikohtainen osoite liitetään ohjaimeen. Pystyy tekemään ilman läppäriä.
Pystytkö valaisemaan asiaa yhtään tarkemmin, minkä yksikön takaa löytyy diagnostiikkatilassa?