Takalana.
Valvoja: Farmari-ryhmä
Takalana.
Kattelin tossa K-kaupan "tarjous"kuponkia, joka oli postilaatikossa. Siellä on pari takalana vaihtoehtoa.
VM 3 metrinen hydraulisella käännöllä ja mekaanisella rungolla.
Esko 275cm hydraulisella terän ja rungon käännöllä.
Esko noista halvempi, mut tekeekö mitään.
Hinnaneroa oli jotain 500e
Käyttö olis oman pihan aurausta ja sen sellaista pikkupuuhastelua.
Alle sataheppaset olis vetureina.
Vai pistänkö koko kupongin puuhellaan ja säästän euroni.
VM 3 metrinen hydraulisella käännöllä ja mekaanisella rungolla.
Esko 275cm hydraulisella terän ja rungon käännöllä.
Esko noista halvempi, mut tekeekö mitään.
Hinnaneroa oli jotain 500e
Käyttö olis oman pihan aurausta ja sen sellaista pikkupuuhastelua.
Alle sataheppaset olis vetureina.
Vai pistänkö koko kupongin puuhellaan ja säästän euroni.
Re: Takalana.
Jos edullista ja kohtuullisen kestävää levyä hamuilet, osta Sami. Virossa tehtyhän se on mutta niin taitaa tuo Eskokin olla? Vai oliko niin että osat tuli virosta ja jossakin kortesjärvellä heptattiin kokoon?
Vaikka tollaanen: http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt ... e3513.html
Kysy tarjousta turun konekeskukselta.
-
massey ferguson5455
- Luokka: yli 300 hv
Eskon 250 ollut nyt kolmatta vuotta ja ainakin tähän mennessä kestänyt. Sen verran käytetty että ensimmäinen terä on lopussa. Käyttö on ollut teiden lanausta, ojamaitten ja erinäisten maa kasojen levittelyä ja lumitöitä.
Jos haluaa halvan ja kestävän,pitää ostaa kaksi,halvaksi Sami ja kestäväksi Jykevä,mieluummin viiden tuuman kääntötapilla eli H20 tai suurempi.Taitaa olla Kortesjärvellä tehty.956XL kirjoitti:Jos edullista ja kohtuullisen kestävää levyä hamuilet, osta Sami. Virossa tehtyhän se on mutta niin taitaa tuo Eskokin olla? Vai oliko niin että osat tuli virosta ja jossakin kortesjärvellä heptattiin kokoon?
Samista on karuja kokemuksia,hyvänä puolena oli,että oli halpa ja että sain vaihdossa menemään pois,vaikka oli korjailtu.Siihen hyvät puolet jääkin.Vasta,kun hajoaa ja näkee,mitä sisään on kätketty,huomaa,miten heikkoa tekoa tuo on.
Tuli käytyä tutkimassa Starkin 3 metristä takalanaa.
Aika massiiviselta ja hyvin tehdyltä vaikutta. Painoa ei kuitenkaan ole VM 300 JH2 enemmän.
Pituutta on sitten esimerkiksi Vaman 300 JH2 verrattuna melkein 40cm enemmän.
Vaikuttaakohan pituus paljon ja homma muuttuu liiankin takapainoiseksi? Pysyyköhän enää esimerkiksi 6400 Valtran etupyörät maassa ollenkaan?
Aika massiiviselta ja hyvin tehdyltä vaikutta. Painoa ei kuitenkaan ole VM 300 JH2 enemmän.
Pituutta on sitten esimerkiksi Vaman 300 JH2 verrattuna melkein 40cm enemmän.
Vaikuttaakohan pituus paljon ja homma muuttuu liiankin takapainoiseksi? Pysyyköhän enää esimerkiksi 6400 Valtran etupyörät maassa ollenkaan?
Lanoissa on eroja.. Myös jokaisella on oma henk.koht mielipide mikä on hyvä ja mikä huono..
Itse vertailin lanoja ja lopulta ostin Hesen 10-32:n. Joku voi vapaasti olla toista mieltä mutta oman kokemuksen mukaan paras lana! Ihan eri laatuista tekoa kuin Samit, VM:t ja Vamat.. Tosin hintakin on toinen.. Hesessä hyviä puolia: suorahko levy, terät molemminpuolin ja työskentely suunta sekä eteen että taaksepäin. Suorahko levy mahdollistaa myös vaikka hiekkatien lanauksen koska ei ole "kourua" levyä haukkaamassa.. Hyvää myös se että runko on lyhyehkö joten levy jää yllättävän lähelle konetta. Ehdottoman hyvää myös se että materiaaleissa ei ole säästelty. Kaikkihan rikki saa mutta silloin ainakin näytti Hese kaikista "vahvimman" näköiseltä.
Monen mielestä varmasti ylihintainen takalana mutta yksinkertaisesti se vaan on niin jämerää tekoa alusta loppuun asti ja toimii!
Itse vertailin lanoja ja lopulta ostin Hesen 10-32:n. Joku voi vapaasti olla toista mieltä mutta oman kokemuksen mukaan paras lana! Ihan eri laatuista tekoa kuin Samit, VM:t ja Vamat.. Tosin hintakin on toinen.. Hesessä hyviä puolia: suorahko levy, terät molemminpuolin ja työskentely suunta sekä eteen että taaksepäin. Suorahko levy mahdollistaa myös vaikka hiekkatien lanauksen koska ei ole "kourua" levyä haukkaamassa.. Hyvää myös se että runko on lyhyehkö joten levy jää yllättävän lähelle konetta. Ehdottoman hyvää myös se että materiaaleissa ei ole säästelty. Kaikkihan rikki saa mutta silloin ainakin näytti Hese kaikista "vahvimman" näköiseltä.
Monen mielestä varmasti ylihintainen takalana mutta yksinkertaisesti se vaan on niin jämerää tekoa alusta loppuun asti ja toimii!
Lienee Vama, tuo mainittu on Hankkijan edustuksessa.VM 3 metrinen hydraulisella käännöllä ja mekaanisella rungolla
Mulla on tuollainen Vama joka on ihan ok arkipäivän lana, kääntökranssi tuntuu vähän turhan väljältä ja on herkkä jäätymään kun lumi ja vesi menee ympäri koko kauluksen. Tuskin näissä niin suuria tieteellisiä eroja ole. Olisi pitänyt ottaa kahden tuubin malli, saisi tehtyä enemmän hienosäätövetoja, esim jonkun peltotien ojan ja rengasuran välisen vallin leikkaaminen ojan puolelta ja siirto ajouraan.
-
Klapikauppias
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Muihin merkkeihin en ota kantaa, mutta Vm:stä kannattaa pysyä kaukana vaikaa agrimarket sitä markkinoikin urakointi käyttöön, mutta on ollut suuri pettymys. Lumihommiin ostin muutamavuosi sitten ja takuu aikana 685 sella takaveto natikalla vedettiin. Kääntö on ihan lousku, olen sitä aina kysyjille esitellyt, kun levyn nurkasta ottaa kiinni niin antaa noin kymmen senttiä kolmimetrisen levyn pää korkeussuunnassa myöden ja tosiaan voimalla sitä ei ole kiusattu, kääntöön otettiin vielä se varoventtiili, mikä päästää läpi esteen kohdattuaan. Soitin takuuaikana tehtaalle, niin sieltä käskettiin antaa vain lekaa kääntökehälle. 
Tuon takia mulla on jykeväKlapikauppias kirjoitti:Muihin merkkeihin en ota kantaa, mutta Vm:stä kannattaa pysyä kaukana vaikaa agrimarket sitä markkinoikin urakointi käyttöön, mutta on ollut suuri pettymys. Lumihommiin ostin muutamavuosi sitten ja takuu aikana 685 sella takaveto natikalla vedettiin. Kääntö on ihan lousku, olen sitä aina kysyjille esitellyt, kun levyn nurkasta ottaa kiinni niin antaa noin kymmen senttiä kolmimetrisen levyn pää korkeussuunnassa myöden ja tosiaan voimalla sitä ei ole kiusattu, kääntöön otettiin vielä se varoventtiili, mikä päästää läpi esteen kohdattuaan. Soitin takuuaikana tehtaalle, niin sieltä käskettiin antaa vain lekaa kääntökehälle.
-
LihavaPoika
- Luokka: 75 hv., takaveto
Onko hyvää ja halpaa vieläkään ja olikos niin että huonon oston hinta on hyvän ostosta pois?
Ittellä 250 vm nimensä mukaan ..piip.. meni ihme lenu jo ensimmäisen huulilevyn jälkeen. en ymmärrä kuka näitä kehuu ei mitään ylivoimasta ominaisuutta. 60 luvun Vilske parempi malliltaan ja on sentään kaarevalevy ei mikään suora kuten vm. Hese on oma lukunsa voiko sitä suoraan verrata erilaisen rakenteensa johdosta??hinta??
Tietysti jokainen ostakoot minkä haluaa itse päädyin tilaamaan Fransgård GT-300dkh levyyn koska levyä pystyy kallistamaan sivusuunnassa. itse levyosa rakenteeltaan lujan mallinen ylä ja alareunat koteloitu. runko-osassa kaksi rhs palkkia vierekkäin. harvemmassa kalliimassa perälevyssä tuskin on runko ongelmaa ollutkaan monesti itse levy ja sen kiinnitys onnettomia rakenteeltaan.
fransgårdissa kääntökehässä vaihdettavat liukupinnat joten välykset helppo poistaa.
360 astetta kääntyvät pyörät on vakiot joten voi peruuttaa levymaassa terää kääntämättä.
väri olis saanut olla muu kuin tuo iän ikuinen vasemmisto väri
Ittellä 250 vm nimensä mukaan ..piip.. meni ihme lenu jo ensimmäisen huulilevyn jälkeen. en ymmärrä kuka näitä kehuu ei mitään ylivoimasta ominaisuutta. 60 luvun Vilske parempi malliltaan ja on sentään kaarevalevy ei mikään suora kuten vm. Hese on oma lukunsa voiko sitä suoraan verrata erilaisen rakenteensa johdosta??hinta??
Tietysti jokainen ostakoot minkä haluaa itse päädyin tilaamaan Fransgård GT-300dkh levyyn koska levyä pystyy kallistamaan sivusuunnassa. itse levyosa rakenteeltaan lujan mallinen ylä ja alareunat koteloitu. runko-osassa kaksi rhs palkkia vierekkäin. harvemmassa kalliimassa perälevyssä tuskin on runko ongelmaa ollutkaan monesti itse levy ja sen kiinnitys onnettomia rakenteeltaan.
fransgårdissa kääntökehässä vaihdettavat liukupinnat joten välykset helppo poistaa.
360 astetta kääntyvät pyörät on vakiot joten voi peruuttaa levymaassa terää kääntämättä.
väri olis saanut olla muu kuin tuo iän ikuinen vasemmisto väri
Näyttää monimutkaiselta rakenteelta kuvissa. Miten tuo eroaa työtulokseltaan tai käytettävyydeltään jos vertaa tavalliseen hydrauliseen kaltevuudensäätöön? Vaikka sen ostaisi erikseen niin lienee halvempi kuin tuo lana.itse päädyin tilaamaan Fransgård GT-300dkh levyyn koska levyä pystyy kallistamaan sivusuunnassa.
-
LihavaPoika
- Luokka: 75 hv., takaveto
Yllättävän yksinkertainen rakenne tuossa kallistuksessa kuitenkin loppupeleissä. huom myös rakenteelliset ratkaisut vaikutti ostopäätökseen. Ikävä kyllä näitä ei niin kauhiasti oo että pystyisi kyselemään käyttäjä kokemuksia, mutta vuoden päästä yritän palata asian tiimoille.
mitä hydrauliseenkaltevuuden säätimeen tulee ei tilan yhdestäkään koneesta sitä löydy. ainoastaan ruiskun kanssa kaipailen kun ei ole distans controllia kauppias tilannut.
mitä hydrauliseenkaltevuuden säätimeen tulee ei tilan yhdestäkään koneesta sitä löydy. ainoastaan ruiskun kanssa kaipailen kun ei ole distans controllia kauppias tilannut.
Olen katsellut niitä hesen levyjä ja näyttävät todella laadukkailta! Mutta onnistuuko niillä maakasojen levitys kun on niin lähellä traktoria?jan79 kirjoitti: Itse vertailin lanoja ja lopulta ostin Hesen 10-32:n. Joku voi vapaasti olla toista mieltä mutta oman kokemuksen mukaan paras lana! Ihan eri laatuista tekoa kuin Samit, VM:t ja Vamat.. Tosin hintakin on toinen.. Hesessä hyviä puolia: suorahko levy, terät molemminpuolin ja työskentely suunta sekä eteen että taaksepäin. Suorahko levy mahdollistaa myös vaikka hiekkatien lanauksen koska ei ole "kourua" levyä haukkaamassa.. Hyvää myös se että runko on lyhyehkö joten levy jää yllättävän lähelle konetta. Ehdottoman hyvää myös se että materiaaleissa ei ole säästelty. Kaikkihan rikki saa mutta silloin ainakin näytti Hese kaikista "vahvimman" näköiseltä.
Olen kanssa samaa mieltä että vois olla muitakin värejä lanoissa kun se sama vas*******punainen.. Saisivat valmistajat laittaa värivaihtoehdot!LihavaPoika kirjoitti: väri olis saanut olla muu kuin tuo iän ikuinen vasemmisto väri
En ole maata ehtinyt paljoa työstämään vielä, en osaa sanoa kuinka paljon mahtuu tavaraa koneen ja lanan väliin mutta laadusta olen varma. Tietenkin kaikki saa rikki mutta verrattuna muihin merkkeihin, on laatuero ihan silmin nähtävissä. Ei näy olevan heikkoja kohtia..markol kirjoitti: Olen katsellut niitä hesen levyjä ja näyttävät todella laadukkailta! Mutta onnistuuko niillä maakasojen levitys kun on niin lähellä traktoria?
Nostellaas sen verran että just tuli vedeltyä kääntötapilta poikki tollanen Fransgård.
Edelleenkään en keksi et mihkä helvettiin se olis voinu niin lujaa ottaa kiinni ku oli pitkäs reiässä ylätappi ja kuitenki kääntö paineakun takana.
Tutkitaan kun keretään. Nähtävästi Jykevä lähtee tilaukseen.
Edelleenkään en keksi et mihkä helvettiin se olis voinu niin lujaa ottaa kiinni ku oli pitkäs reiässä ylätappi ja kuitenki kääntö paineakun takana.
Tutkitaan kun keretään. Nähtävästi Jykevä lähtee tilaukseen.