Ostaisi uutta tavaraa muualle! Olisihan kymmeneksi vuodeksi purkkeja varastossa.
Jollei sitte tarkastaja mainitse asiasta, muualtahan tietoa ei oo voinu saada
Valvoja: Farmari-ryhmä
Tyhjentävä vastaus. Palatakseni tähän, miksi digikartan viivatyypin perusteella sama kuraoja voi olla toisessa kohtaa valtaoja ja toisessa puro. Parhaimmillaan jopa samalla kohdalla se on omalla puolellani valtaoja ja naapurin puolella puro. Valtaojahan ei olisi vesistö tätä MCPA-asiaa silmällä pitäen.Rubinjo kirjoitti:"Virtaavan veden vesistöä pidetään jokena, jos siinä vuoden vähävetistä aikaa lukuun ottamatta voidaan kulkea soutamalla, mikäli koski tahi kari ei ole esteenä. Vesistö, jossa keskivirtaama on vähintään kaksi kuutiometriä sekunnissa, katsotaan kuitenkin aina joeksi.Astral kirjoitti:Onkos digidigikarttaan purona merkitty joki vesistö vaiko eikö? Ja kuka sen virallisen tulkinnan siitä tekee?
Jokea vähäisempi virtaavan veden vesistö on puro."
Vesistöt on määritelty ympäristökeskuksen toimesta 2000-luvun alkupuolella. Kartat oli nähtävissä ainakin Satakunnassa maaseutusihteerin toimistossa.Multipetteri kirjoitti: Tyhjentävä vastaus. Palatakseni tähän, miksi digikartan viivatyypin perusteella sama kuraoja voi olla toisessa kohtaa valtaoja ja toisessa puro. Parhaimmillaan jopa samalla kohdalla se on omalla puolellani valtaoja ja naapurin puolella puro. Valtaojahan ei olisi vesistö tätä MCPA-asiaa silmällä pitäen.
Itse olen kuvitellut että oja on kaivettu ja puro on luonnon uoma. Se vaan ei tässä ko. puristenesteviemärissä pidä kutiaan.
Maataloussihteerillä ei ollut tähän mitään vastausta muutakuin että haet digitoinnin korjausta valtaojaksi. Niitä saattaa joitakin tulla tänä vuonna..
Samaiset kartat oman kaupungin toimistossa nähtävillä edelleen, just eilen kattelin kun papereita palautin. Tuossa pihan nurkalla kulkeva oja on vesistö, kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi.Sepe kirjoitti:Vesistöt on määritelty ympäristökeskuksen toimesta 2000-luvun alkupuolella. Kartat oli nähtävissä ainakin Satakunnassa maaseutusihteerin toimistossa.Multipetteri kirjoitti: Tyhjentävä vastaus. Palatakseni tähän, miksi digikartan viivatyypin perusteella sama kuraoja voi olla toisessa kohtaa valtaoja ja toisessa puro. Parhaimmillaan jopa samalla kohdalla se on omalla puolellani valtaoja ja naapurin puolella puro. Valtaojahan ei olisi vesistö tätä MCPA-asiaa silmällä pitäen.
Itse olen kuvitellut että oja on kaivettu ja puro on luonnon uoma. Se vaan ei tässä ko. puristenesteviemärissä pidä kutiaan.
Maataloussihteerillä ei ollut tähän mitään vastausta muutakuin että haet digitoinnin korjausta valtaojaksi. Niitä saattaa joitakin tulla tänä vuonna..
Digikarttojen merkinnät perustuvat viljelijöiden ilmoitukseen karttarumban alussa.
Esim. mulla valtaoja naapurin (vastapuolella) puro...
http://www.ymparisto.fi/default.asp?con ... 220&lan=FI
Valuma-alueen koko on yksi ratkaiseva kriteeri, onko vesistö vai ei (kuten tuossa "itsellesi vastasitkin" jo). "...kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi."Jari kirjoitti:Samaiset kartat oman kaupungin toimistossa nähtävillä edelleen, just eilen kattelin kun papereita palautin. Tuossa pihan nurkalla kulkeva oja on vesistö, kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi.Sepe kirjoitti:Vesistöt on määritelty ympäristökeskuksen toimesta 2000-luvun alkupuolella. Kartat oli nähtävissä ainakin Satakunnassa maaseutusihteerin toimistossa.Multipetteri kirjoitti: Tyhjentävä vastaus. Palatakseni tähän, miksi digikartan viivatyypin perusteella sama kuraoja voi olla toisessa kohtaa valtaoja ja toisessa puro. Parhaimmillaan jopa samalla kohdalla se on omalla puolellani valtaoja ja naapurin puolella puro. Valtaojahan ei olisi vesistö tätä MCPA-asiaa silmällä pitäen.
Digikarttojen merkinnät perustuvat viljelijöiden ilmoitukseen karttarumban alussa.
Tiedä sitten mikä vesimäärä riittää vesistöön, tuossa normiojassa vettä menee normitulvalla mittausten mukaan 7m3/s, eli jonkinverran. Kuivimpana kesänä ei mene tippakaan, kuivuu täysin, 2006 viimeksi.
Nyt löyty tietoa (2012 alusta lukien): Puron (=vesistön) määritelmä täyttyy aina kun valuma-alue on yli 10 km2 ja silloinkin jos vesi virtaa jatkuvasti ja kala voi kulkea, vaikka valuma alue onkin alle 10 km2.Rubinjo kirjoitti:Valuma-alueen koko on yksi ratkaiseva kriteeri, onko vesistö vai ei (kuten tuossa "itsellesi vastasitkin" jo). "...kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi."Jari kirjoitti:Samaiset kartat oman kaupungin toimistossa nähtävillä edelleen, just eilen kattelin kun papereita palautin. Tuossa pihan nurkalla kulkeva oja on vesistö, kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi.Sepe kirjoitti:Vesistöt on määritelty ympäristökeskuksen toimesta 2000-luvun alkupuolella. Kartat oli nähtävissä ainakin Satakunnassa maaseutusihteerin toimistossa.Multipetteri kirjoitti: Tyhjentävä vastaus. Palatakseni tähän, miksi digikartan viivatyypin perusteella sama kuraoja voi olla toisessa kohtaa valtaoja ja toisessa puro. Parhaimmillaan jopa samalla kohdalla se on omalla puolellani valtaoja ja naapurin puolella puro. Valtaojahan ei olisi vesistö tätä MCPA-asiaa silmällä pitäen.
Tiedä sitten mikä vesimäärä riittää vesistöön, tuossa normiojassa vettä menee normitulvalla mittausten mukaan 7m3/s, eli jonkinverran. Kuivimpana kesänä ei mene tippakaan, kuivuu täysin, 2006 viimeksi.
Rubinjo kirjoitti:Nyt löyty tietoa (2012 alusta lukien): Puron (=vesistön) määritelmä täyttyy aina kun valuma-alue on yli 10 km2 ja silloinkin jos vesi virtaa jatkuvasti ja kala voi kulkea, vaikka valuma alue onkin alle 10 km2.Rubinjo kirjoitti:Valuma-alueen koko on yksi ratkaiseva kriteeri, onko vesistö vai ei (kuten tuossa "itsellesi vastasitkin" jo). "...kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi."Jari kirjoitti:Samaiset kartat oman kaupungin toimistossa nähtävillä edelleen, just eilen kattelin kun papereita palautin. Tuossa pihan nurkalla kulkeva oja on vesistö, kolme kilometriä ylempänä valuma-alue pienenee ja muuttuu valtaojaksi.Sepe kirjoitti:Vesistöt on määritelty ympäristökeskuksen toimesta 2000-luvun alkupuolella. Kartat oli nähtävissä ainakin Satakunnassa maaseutusihteerin toimistossa.Multipetteri kirjoitti: Tyhjentävä vastaus. Palatakseni tähän, miksi digikartan viivatyypin perusteella sama kuraoja voi olla toisessa kohtaa valtaoja ja toisessa puro. Parhaimmillaan jopa samalla kohdalla se on omalla puolellani valtaoja ja naapurin puolella puro. Valtaojahan ei olisi vesistö tätä MCPA-asiaa silmällä pitäen.
(Lisäksi Jarin tapauksessa sattaisi tulla kysymykseen yli 150 ha suon laskuoja, jotka lasketaan aina vesistöksi.) Kuka sitten määrittelee voiko kala kulkea vai ei ja kuinka ylös ojaa pitkin?![]()
Kohta 4.
http://www.kunnat.net/fi/Kuntaliitto/yl ... -liite.pdf
Tuohon edelliselle sivulle laitoin linkin TUKESin tiedotteeseen, joka tätä asiaa käsitteli. Löytyy myös TUKESin sivuilta.nut kirjoitti:Olipa hyvä kun tuli vielä uudelleen tiirailtua tuota pohjavesirajoituslistaa - näkyy Ratiolla tulleen rajoitus pohjavesialueelle, joku seittemän pötköä nyt sitten ylimääräisenä. Päteekö tässäkin nyt sitten sama tulkinta että myyntipäällyksen mukaan mennään? Miksi yhdelle valmisteelle olisi eri tulkinnat rajoituksista kuin toiselle?
No niinpäs olikin samassa mainittu, sen siitä saa kun vaan silmäillen lukeeUrkko kirjoitti:Tuohon edelliselle sivulle laitoin linkin TUKESin tiedotteeseen, joka tätä asiaa käsitteli. Löytyy myös TUKESin sivuilta.
Samat säännöt pätevät sekä MCPA:n että muiden torjunta-aineiden rajoitusten noudattamiselle. Eli myös vanhoilla Ratioilla sekä Expresseillä yms. voi noudattaa myyntipäällyksen ohjetta, jollei viljelijää erikseen ole annettu tiedoksi ohjeiden muuttumisesta.
Juu pistin sinne viime viikolla s-postia, että olis tarve tällä viikolla. Mun tilauksesta puuttui kuulemma pari ainetta. Toimittavat mulle aineet heti ja loput kun tulevat...turkki kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen eli kasvinsuojeluaineostoksiin: Onko kukaan vielä saanut toimitusta kasvinsuojelu.fi:stä? Tilausvahvistuksessa mainittu arvioitu toimitusaika meni jo...
Niinpäs muuten menikin...turkki kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen eli kasvinsuojeluaineostoksiin: Onko kukaan vielä saanut toimitusta kasvinsuojelu.fi:stä? Tilausvahvistuksessa mainittu arvioitu toimitusaika meni jo...
K-ryhmän aineet sain viime viikolla ja Agrimarketilta tuli tekstiviesti jotta toimitus saapuu lähipäivinä.