Express Twin - kiinnite unohtui, tehoaako?
Valvoja: Farmari-ryhmä
- kevinc
- Luokka: yli 300 hv
Express Twin - kiinnite unohtui, tehoaako?
Toissayönä ajellessa unohdin viimeisestä Express Twin pöntöllisestä kokonaan kiinnitteen pois. Vesimäärä 160L/ha. Mitenkäs käydään, tehoaako ollenkaan vai onko parempi varautua ajamaan uudestaan. Toinen lohko on entinen niittykesanto, joten roskaa aivan sikana.
Keli oli mitä parhain, lämmintä 12, pilvistä ja ilmankosteus yli 70%.
Keli oli mitä parhain, lämmintä 12, pilvistä ja ilmankosteus yli 70%.
Re: Express Twin - kiinnite unohtui, tehoaako?
Ei kai se vaadi kiinnitettä, tai ainakaan itse ole laittanut, eikä ohjeessa neuvota? Eiköhän se toinen aine eli Tomahawk toimi kiinnitteenä sille express:lle.
- kevinc
Itse menin pääasiassa tuon Kasvinsuojelu.fi tuotekuvauksen perusteella:
Toisaalta "oikean" Express Twinin ohjeessa ei kiinnitteestä mainita, joten kaipa molemmat yhdistelmät toimii.Sekoita Maatilan Fluron kanssa niin yhdistelmä on vastaava kuin Express® Twin® !! Sekoitussuhde kevätviljat: Tribenuroni 11,25 g/ha ja Fluro 0,45 l/ha + kiinnite 0,1 l/ha
-
maapakka
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Itsellä oli tankkiseoksena Express ja Cantor, Expressiin pitää laittaa kiinnitettä, Cantorin purkissa ei puhuta mitään kiinnitteestä, laitoin kiinnitettä Expressin ohjeen ja kauppiaan neuvojen mukaan, hyvin näyttää tehonneen. Taulukon mukaan kiinnite ei ainakaan kielletty ole tuolla yhdistelmällä.
- junttieinari
Eikös Expressin ohjeessa sanota, että MCPA-johdannaisten kanssa ei tartte kiinnitettä? En ainakaan itse meinannut laittaa MCPA+Express seokseen.maapakka kirjoitti:Itsellä oli tankkiseoksena Express ja Cantor, Expressiin pitää laittaa kiinnitettä, Cantorin purkissa ei puhuta mitään kiinnitteestä, laitoin kiinnitettä Expressin ohjeen ja kauppiaan neuvojen mukaan, hyvin näyttää tehonneen. Taulukon mukaan kiinnite ei ainakaan kielletty ole tuolla yhdistelmällä.
-
maapakka
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Missään ohjeessa ei selkeästi sanota, pitääkö tuohon Express + Cantor seokseen lisätä kiinnite vai ei. Sekoitustaulukoissa vain sanotaan, että kiinnite ei ole kielletty ko seokselle. Expressiin se pitää lisätä, Cantoriin ei tarvitse. Ota siitä sitten selvää.junttieinari kirjoitti: Eikös Expressin ohjeessa sanota, että MCPA-johdannaisten kanssa ei tartte kiinnitettä? En ainakaan itse meinannut laittaa MCPA+Express seokseen.
Tuossa sanotaan aika selvästi.maapakka kirjoitti:Missään ohjeessa ei selkeästi sanota, pitääkö tuohon Express + Cantor seokseen lisätä kiinnite vai ei. Sekoitustaulukoissa vain sanotaan, että kiinnite ei ole kielletty ko seokselle. Expressiin se pitää lisätä, Cantoriin ei tarvitse. Ota siitä sitten selvää.junttieinari kirjoitti: Eikös Expressin ohjeessa sanota, että MCPA-johdannaisten kanssa ei tartte kiinnitettä? En ainakaan itse meinannut laittaa MCPA+Express seokseen.
http://www.farmit.net/node/211595
- junttieinari
Kerta kiellon päälle, Expressin ohjeesta: "Kiinnite voidaan jättää pois kun fenoksivalmisteen (esim. K-MCPA tai K-trio) määrä tankkiseoksessa on yli 0,4 l/200 l vettä/ha."bouli kirjoitti:Tuossa sanotaan aika selvästi.maapakka kirjoitti:Missään ohjeessa ei selkeästi sanota, pitääkö tuohon Express + Cantor seokseen lisätä kiinnite vai ei. Sekoitustaulukoissa vain sanotaan, että kiinnite ei ole kielletty ko seokselle. Expressiin se pitää lisätä, Cantoriin ei tarvitse. Ota siitä sitten selvää.junttieinari kirjoitti: Eikös Expressin ohjeessa sanota, että MCPA-johdannaisten kanssa ei tartte kiinnitettä? En ainakaan itse meinannut laittaa MCPA+Express seokseen.
http://www.farmit.net/node/211595