NH paras puiman ajo kone ? 5000 sarjalainen
Valvoja: Farmari-ryhmä
NH paras puiman ajo kone ? 5000 sarjalainen
sill' se pui tuossa aukeella aamusta asti aivan kauheessa vesi sateessa,,,,,
EIkä mennyt kun kerran vain tukkoon ja kauraa tuli pieni keko yli multivan laitojen näkyviin.
EIkä mennyt kun kerran vain tukkoon ja kauraa tuli pieni keko yli multivan laitojen näkyviin.
Re: NH paras puiman ajo kone ? 5000 sarjalainen
Oliskos tämä ketju sopiva tähän jatkolle?perfekt kirjoitti:sill' se pui tuossa aukeella aamusta asti aivan kauheessa vesi sateessa,,,,,
http://murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=6102
vai tulisko 5000-sarjalaisille oma ketju?
(sama kone, uudet vaatteet)
No niinpäs olikin
Tosin ei juuri tuota vesipuinti ominaisuutta käsitelty.
Sontareellä olen kokeillut -84 lokakuussa lumen seasta puintia
Kaura soveltuu parhaiten vesi puintiin ehkä rapsikin mutta vehnä ohra huonommin

Tosin ei juuri tuota vesipuinti ominaisuutta käsitelty.
Kaura soveltuu parhaiten vesi puintiin ehkä rapsikin mutta vehnä ohra huonommin
Vesikauraa itsekin tc:llä olen puinut ja hyvin meni. Tänään kylän isäntien kanssa pohdittiin, että mitähän tehtaalla sanoisivat, jos kysyisi lisävarustevalikoimaan lämmitettäviä seuloja... Jos meinaa puimaan mennä lumen sekaan, niin sulaisi sohjo seuloilta pois..perfekt kirjoitti:Tosin ei juuri tuota vesipuinti ominaisuutta käsitelty.
-
Kloppi
- Luokka: yli 300 hv
Ei muutakuin syyläri siirtää seulaston lietson eteen, sieltähän sitä lämpöä irtoo.alintala kirjoitti: Vesikauraa itsekin tc:llä olen puinut ja hyvin meni. Tänään kylän isäntien kanssa pohdittiin, että mitähän tehtaalla sanoisivat, jos kysyisi lisävarustevalikoimaan lämmitettäviä seuloja... Jos meinaa puimaan mennä lumen sekaan, niin sulaisi sohjo seuloilta pois..
Sampo tuottaa luonnostaan paljon lämpoä koska puinti perustuu peltien hierovaan vaikutukseen. Voisi siis olla parempi lumipuimuri kuin NH.