YRMAn toimituskulut

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Donner
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

YRMAn toimituskulut

Lukematon viesti Kirjoittaja Donner »

Paljonko YRMA on veloittanut teiltä pienten varaosien toimituskuluja? Tilasin salaojien huuhtelulaitteeseen letkuliitoksen, odottelua n. 2 kk, soitin 3 kertaa perään, kertaakaan ei soitettu takaisin vaikka luvattiin aina selvittää missä osa viipyy ja tästä lystistä YRMA veloitti 20€+ALV, kun osa lopulta saapui. Kyllä sylettää tuollainen toiminta. Osa on peukalon kokoinen ja tuli kirjeessä suoraan kotiin. Melkoista kiskurointia.
dbrown
Luokka: yli 150 hv

Re: YRMAn toimituskulut

Lukematon viesti Kirjoittaja dbrown »

Tuon vielä jotenkin ymmärtää, toimituskulujahan siinä on syntynyt vaikka palvelu ei kaikinpuolin ole ollut moitteetonta.
Itse jouduin maksamaan NOUTO-kuluja 18 Eur+alv Agritekilta, kun hain itse maahatuojan tiskiltä Vantaalta yhden ilmastoinnin kuivaajasuotimen. No , onhan siinäkin kuluja firmalle syntynyt, kun osa on haettu tiskille ja jouduttu vastailemaan puhelimeen. Ei pitäisi ostaa mitään niin ei tulisi kuluja !
Cultio
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultio »

No , onhan siinäkin kuluja firmalle syntynyt, kun osa on haettu tiskille ja jouduttu vastailemaan puhelimeen.
Mun mielestä toimituskulut tulisi sisällyttää kiinteinä kuluina kaikkiin tuotteisiin koska liike on itse ominut edustuksen tiettyyn maahan ja asiakasta estetään ostamasta muista maista tehtaan ohjauksesta. Eihän se ole mun syy että on pakko hakea tietyn merkin tiettyä varaosaa vain tietystä paikasta, ja sitten maksaa niille monopolin seurauksista. Jos asiakas saisi valita mistä tai mistä maasta hakee/tilaa pystyisi ehkä valitsemaan edullisin toimitustapa. Joka tietysti voisi olla nykyinen maahantuojakin.

Jos liikkeellä on tietty edustus tulee sen myös kantaa edustamisesta syntyneet kulut eikä laskuttaa ne suoraan asiakkaalle, mikä on hyvää bisnestä kun toimituskin sisältää katteen.
Donner
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Donner »

No hurjalta kuulostaa, jos noutokuluja pitää vielä maksaa.

Yrmassa myyjät kertoilivat, että oli osa kuinka halpa tai pieni tahansa, niin toimituskulu on aina vähintään tuo 20€+ALV. Letkuliitos maksoi 46€+ALV ja siinäkin lienee ihan kiitettävällä prosentilla laitettu katetta päälle. Tilasin muutama viikko sitten samaan vehkeeseen uuden pumpun, jonka toimituskulu kotiovelle Italiasta oli 29€+ALV. Tuon jo ymmärtää, kun paketti oli puolikkaan lavan kokoinen.
Vastaa Viestiin