

Ensimmäinen lukematon viesti • 12 viestiä
• Sivu 1/1
Valtra N 111 vs NH TL 100 AAattelin kysästä että onko kellään kokemuksia noista malleista? Valtra on ilmeisesti kalliimpi. Ainakin lisävarusteiltaan mitä Valtran sivuilta olen katsonu. Kertoilkaa kokemuksia
![]() ![]()
vannoutuneena nyysky miehenä täytyy siltikin sanoa että onhan noi valtran n mallit monipuolisempia saa monta eri vaihteistoa... mutta jos ajatellaan kuormain käyttöä nyyskyn ketteryys ja pehmeä suunnanvaihto on hyvä... nostolaite on kyllä nyyskyssä aika kivikautinen vakiona mutta toimii silloinkin kun sähkökoneet ovat poissa pelistä... nyyskyssä monipuolinene näyttö(ei tietoa valtrasta) saa ohjelmoitua huollot pinta-alan mittausta ym tämäkin on kyllä lisävaruste... ilmeisesti...
Kyllä hitechina ainakin on pehmeät liikkeelle lähdöt. Ketteryydestä en sitten Nstä tiedä, kun ei nettisivuillakaan oo mainittu asiasta.
Hitecin liikkeelle lähdöt pehmeitä ehkä märissä unissa verrattuna nyykkäriin. NH voi siirtää trukkilavoja pelkällä suunnavaihdolla kuorma-auton lavalta varastoon. Valmetilla saa suunnanvaihdolla aikaiseksi ison kasan romua. Kokemusta M130 T190 Pikku nyykkärissä on vanhan fiiun perä vinkumisineen. Sen heikkoudesta tai hyvyydestä en sitten sano mitään
hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta
![]() fiiatin perä vinkuu? koska ne fiiut on perästään vinkunu? jotain rohinaa on kyllä kuulunut, mutta sekin vasta 10 000h jälkeen ![]()
ei me se fiatin perä mitää vinkunu meillä 4000h kaikkea mahrollista eikä vinkunu tippaakaan ku lähti vaihtoon....
Eikö sitä voi säätää? NH TSA:ssa suunnanvaihdolle on kaksi eri vaihtoehtoa, mutta vaatii käytännössä huoltomiehen ja läppärin NH:n softien kanssa. V***u, nää on vähän liian hienoja ![]() Koskas se Valmeteissa loppui perän vinkuminen? Ei näissä nykyisissä kuulu sitä huutoa enää kilometrien päähän ![]()
Jos edellä oleva tarkoittikin päinvastoin että nyykkärien suunnanvaihto äkäinen ja vallun perä vinkuu ![]() VallussaKIN kytkimeen koskeminen väärällä hetkellä saa aikaan tahattomia liikkeitä,samaa kokee ainakin deutsia. Joko antaa suunnanvaihtajan hoitaa suunnanvaihdon tai sitten käyttää kytkintä reilusti mikäli tarttee hivuttaa hitaasti,näiden yhdistelmä sekoitus saa aikaan "OHO" tilanteita kun sopivasti kytkintä näyttää suunnanvaihdossa ![]() Eli kuskissa vika,traktori toimiin niinkuin se on ohjelmoitu,säädöthän saattaa olla kaukanakin ohjearvoista.
Tiedätkö asiasta enemmän? Pystyykö säätämään vaihteiden vaihtoa pehmeämmäksi? EC vaihteistolla siis.
Vaihteiston pystyy kalibroimaan itsekin ilman mitään apuvälineitä, mutta en muista tarkkaa ohjetta. Jotenkin tyyliin: vaihdevipu isolle alueelle, vaihdevivun päässä olevat vaihdenapit pohjaan, traktori käyntiin, käsikaasu täysille ja ehkä jotain muuta. Sitten kuuluu muutama minuutti vaihteistosta pauketta yms. hälyääniä, mittaristosta näkyy kalibroinnin valmistuminen ja sit vielä traktorin uudelleen käynnistäminen. Suunnanvaihdon säätäminen vaatii sitten sen läppärin ja NH:n softat. Mutulla heitän, että sinnekin on taas saapunut uudempi softa vaihteistoon ja päivitys vois kannattaa. Edit: Vaihteiston vaihtamista automaatilla pystyy kanssa säätämään painaisemalla kaksi kertaa hitaahkosti sitä automatiikan kytkentänappia. Valot rupeavat vilkkumaan ja samaa nappia painamalla saa vaihdettua vaihteen vaihtumista moottorin kierrosluvun prosentuaalisen muuttumisen mukaan. Aika vaikeasti selitetty ![]()
12 viestiä
• Sivu 1/1
PaikallaolijatKäyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa |
|