mitä maksaa lietteen levitys/multaus

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

miika84
Luokka: 50 hv., takaveto

mitä maksaa lietteen levitys/multaus

Lukematon viesti Kirjoittaja miika84 »

Meinattiin ensi kesänä vähän ruveta urakoimaan lietten ajoa 14 kuution joskinin vaunulla, missä on 7 metrin multain perässä. Mitähän oikein ilkeäisi pitää taksana itse ajattelin 2,8e kuutio +alv jos pellot 5 minuutin ajon päässä.muutoin laitetaan matkasta lisää 65e +alv. Onko taksa lähelläkään todellista?
kevinc
Luokka: yli 300 hv

Re: mitä maksaa lietteen levitys/multaus

Lukematon viesti Kirjoittaja kevinc »

Tuohan on mun mielestä aika lähellä sitä, mitä siitä ollaan valmiita maksamaan. Mulle ajaa urakoija tuntitaksalla, mutta hyvin lähelle menee tuota. Tuostahan tulee käytännössä 20 kuutiolle hintaa juuri sama mitä multaustuki on, eli 56 euroa/ha.

Itse en ainakaan hirveän paljon enempää maksaisi, koska vaikka tuossa jää teoriassa rahallisesti voitolle, kun apulannoissa säästää, niin toisaalta näinä hankalina vuosina teettää murhetta, kun lietekuskia ei näy, vaikka olis hienot kylvökelit.
miika84
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja miika84 »

senpä takia viime vuonna jouduin ostamaan oman kaluston kun ei ollut urakoitsijoita saatavana.
Mulla omaa lietettä tulee vain noin 3000 mottia,niin mulla olisi kapasiteettia ajaa kylällä vielä noin 5000 mottia hyvästi, että kenenkään tarvitsisi vielä hirveästi odotella. Eihän tuolla hinnalla oikeasti kannattaisi ajaa jos kalustoa ei olisi valmiina. tai pitäisi keretä kesässä ajamaan 20000-30000 mottia jos meinaa että suapi kaluston maksettua.
ja101
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja ja101 »

miika84 kirjoitti:senpä takia viime vuonna jouduin ostamaan oman kaluston kun ei ollut urakoitsijoita saatavana.
Tämän takia en itse ole koskaan oikein ymmärtänyt urakointi näissä pakollisissa töissä.
Hesemies
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja Hesemies »

miika84 kirjoitti:Meinattiin ensi kesänä vähän ruveta urakoimaan lietten ajoa 14 kuution joskinin vaunulla, missä on 7 metrin multain perässä. Mitähän oikein ilkeäisi pitää taksana itse ajattelin 2,8e kuutio +alv jos pellot 5 minuutin ajon päässä.muutoin laitetaan matkasta lisää 65e +alv. Onko taksa lähelläkään todellista?
Perushinta aika kohillaan, mutta siirroista laskuttaisin kilometreistä. Esim 0,35€/kuutio/kilometri alv 0%
Vastaa Viestiin