edulliset hyvät traktorin renkaat
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Tumppi81
- Luokka: yli 100 hv
Re: edulliset hyvät traktorin renkaat
Käyttötarkoitus ratkaisee. Vanhemmassa Contin 65 sarjassa hyvä pito kaikissa olosuhteissa ja vielä kuluneenakin menettelee, Rengasmelu tietyssä nopeudessa n, 45 km.
Parjattu Misukan XM 108 65-sarja peto pellolla mutta talvella saa seistä hallissa.
Misukan omnibib kuormain koneessa korkean kantavuus luokan vuoksi,
on pärjännyt talvellakin ihan ok mut nollasta -5 lumella liukas.
Agribibit eturenkaana kestää ajaa aivan loppuun asvaltti pihalla eikä juputa yhtään. Good year kesti pienempää rasitusta kolmasosan tunneista.
Nämä omia kokemuksia.
Xeobibit tulossa peltoajoon seuraavaksi ainaskin takarenkaaksi.
Parjattu Misukan XM 108 65-sarja peto pellolla mutta talvella saa seistä hallissa.
Agribibit eturenkaana kestää ajaa aivan loppuun asvaltti pihalla eikä juputa yhtään. Good year kesti pienempää rasitusta kolmasosan tunneista.
Nämä omia kokemuksia.
-
TDK
- Luokka: 75 hv., takaveto
Mulla on ollu useammat firestonet, tosin normikokoa 14.9/24 ja 18.4/38. Ei muuta huonoa kuin kuluvat tieajossa nopeasti. Myös barumista hyviä kokemuksia, talvipito yllättävän hyvät. Tosin tuttavapiirissä sanovat että barumissa aika kovia laatuvaihteluita, eli kai mulle on sattunu ne paremmista eristä olevat...
Kiitoksia kirjoituksesta, jossa mainitaan renkaan malli.Tumppi81 kirjoitti:Käyttötarkoitus ratkaisee. Vanhemmassa Contin 65 sarjassa hyvä pito kaikissa olosuhteissa ja vielä kuluneenakin menettelee, Rengasmelu tietyssä nopeudessa n, 45 km.
Nämä omia kokemuksia.
Kysyjä peräänkuuluttaa edullisia ja hyviä renkaita. Monesti joutuu ostamaan kahdet, jos haluaa molemmat käyttöönsä.
Kuitenkin ristikudosrenkaat ovat edullisempia ja moneen käyttöön passelelit yhäkin. Itse hankin nelivedon etupyöriksi intialaiset Mihandrat. Tyytyväinen olen ollut.
Edullisen vyörenkaan kauppias lupasi venäläisestä Voltyresta, josta kaupat tuli toiseen traktroriini. On kyllä hyvät ja lujat renkaat olleet. Ostaisin nämä vieläkin, mutta lieneekö enää saatavilla. Venäläinen kumi on laadukas, ja harva tuote sieltä suuntaa kehuja minun suustani saa.
Mikäli tarktori on ammattimaisessa käytössä luokkaa yli 500 h/vuosi tai tiettyjä erityisiä vaatimuksia haetaan kuten maantie- tai pelto-, silloin keskittyisin länteen (=vyö) ja tekisin valintaa niiden kesken. Mikäli nyt muistan oikein kauppiaan puhetta, niin länsimaissa ei ristikudosrengasta tehdä missään, vaan tulevat kaikki Intiasta. Siellä sitten vaihtavat paistomuottiin merkkiä mitä halutaan tehdäkin, Mitas BKT jne..
Kuitenkin ristikudosrenkaat ovat edullisempia ja moneen käyttöön passelelit yhäkin. Itse hankin nelivedon etupyöriksi intialaiset Mihandrat. Tyytyväinen olen ollut.
Edullisen vyörenkaan kauppias lupasi venäläisestä Voltyresta, josta kaupat tuli toiseen traktroriini. On kyllä hyvät ja lujat renkaat olleet. Ostaisin nämä vieläkin, mutta lieneekö enää saatavilla. Venäläinen kumi on laadukas, ja harva tuote sieltä suuntaa kehuja minun suustani saa.
Mikäli tarktori on ammattimaisessa käytössä luokkaa yli 500 h/vuosi tai tiettyjä erityisiä vaatimuksia haetaan kuten maantie- tai pelto-, silloin keskittyisin länteen (=vyö) ja tekisin valintaa niiden kesken. Mikäli nyt muistan oikein kauppiaan puhetta, niin länsimaissa ei ristikudosrengasta tehdä missään, vaan tulevat kaikki Intiasta. Siellä sitten vaihtavat paistomuottiin merkkiä mitä halutaan tehdäkin, Mitas BKT jne..
-
Tumppi81
Onkohan kellään käyttökokemuksia Good year OPTITRAC R+ renkaista ?
Mulla on bkt tällä hetkellä kolmessa traktorissa alla, eikä kyllä ole pahaa sanottavaa muuta kuin rengas melu on vähän kovempi kuin merkki renkaissa. Toisaalta ennemmin melkein otan nuo (Brutto Kansan Tuotteet) kun ainoita renkaita mitkä eivät ole hypittänyt meijän traktoreissa. Mulla kummiskin ollut aika paljon merkki renkaita misukoita goodyeareja ja viimeksi oli trelleborgit. Kaikissa ollut sama pompotus ongelma trelleborgit vielä kului ihan silmissä. Omasta mielestäni tuntuu turhalta maksaa tupla hinta merkki renkaista. Nyt kun tuli nuo 710/70r38 600/65r28 niin vanteiksi taisi tulla taakse 23" ja eteen 18".
-
ahma450
Mulle tuli Valtraan viime viikolla Mitakset.Taakse 520/70R34 ja eteen 420/70R24.Tuntuu tosi hyviltä ajaa,ei pompota,ja pitää paljon paremmin lumella,kuin aikasemmat 18,4RX34 Michelinit.Micelineissä kyllä hyvä kulutuskestävyys tieajossa,aika näyttää miten nopeaa nuo Mitakset kuluu 
Mietin myös renkaiden vaihtamista Micheliinistä pois kun näyttää siltä että traktori jää muutamaksi vuodeksi taloon jolloin hyödyn uusista saisi täysin itselleen ja myydä nykyiset pois kun niistä jotain saa. Okrassa oli SL-Vanteen MF leveillä kumeilla. Paljonkohan mahtaa kustantaa jos leventää vannekehän pykälän verran, niin että 480+600 saisi vaihtaa 540+650:iin? Tarve olisi 710+600 mutta kumien hinnat nousee liikaa.Nyt kun tuli nuo 710/70r38 600/65r28 niin vanteiksi taisi tulla taakse 23" ja eteen 18".
Mitä mahtaa olla varaosina 16"+18" vannekehien hintaluokat, 500,- kpl tjsp vai riittääkö?
-
Tumppi81
Hiljaista tuntuu olevan OPTITRAC R+ osalta, entäs contin SVT ?
Noitten isojen renkaiden kokemuksia kaipaisin.
Alkuviikosta pitänee jotkin tilata
Noitten isojen renkaiden kokemuksia kaipaisin.
Alkuviikosta pitänee jotkin tilata
-
Tumppi81
Michelin MACHXBIB renkaisiin valinta päätyi, kokemuksia saadaan sitte ens kesänä 
eikös nuo MACHBIB renkaat ole talvella ainakin aika liukkaat? ei ole omakohtaista kokemusta mutta mitä on lukenu näitä palstoja... Mutta kerroppa tosiaan millaisia kokemuksia saat niin tietää sitten itsekin millaiset on kun tulee tarvista itellekin... meillä tuli uuden vaötran mukana trelleborit, myyjä kehui pitäviksi renkaiksi talvella, mut en ole vielä koskaan ajanut niin liukkailla renkailla.Tumppi81 kirjoitti:Michelin MACHXBIB renkaisiin valinta päätyi, kokemuksia saadaan sitte ens kesänä
Sellainen nappulakuvio pitänee talvella parhaiten. Nokian TRI ? Ja nastoitettuna vielä. En ole kuullut, että Michelinin peltokuvioiset renkaat olisivat pellolla kovin liukkaat. Eli käyttökohde ratkaisee. Metsäajoon ehkä pistosuojatut, olisiko Nokian valikoimassa sellainenkin.kallioj82 kirjoitti:eikös nuo MACHBIB renkaat ole talvella ainakin aika liukkaat? ei ole omakohtaista kokemusta mutta mitä on lukenu näitä palstoja... Mutta kerroppa tosiaan millaisia kokemuksia saat niin tietää sitten itsekin millaiset on kun tulee tarvista itellekin... meillä tuli uuden vaötran mukana trelleborit, myyjä kehui pitäviksi renkaiksi talvella, mut en ole vielä koskaan ajanut niin liukkailla renkailla.Tumppi81 kirjoitti:Michelin MACHXBIB renkaisiin valinta päätyi, kokemuksia saadaan sitte ens kesänä
-SS-