Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.
Kirjoittaja MB TRAC » 22 Helmi 2013, 20:15
Taipalsaaresta soitti mies jolla moinen "erikoisuus" tallessa. Hän tekee selvitystä montako konetta vielä löytyy,listalla tais olla jo 30 verran, numero 15kin siitä puuttui. Edes tehdas ei tiedä montako traktoria on valmistanut 1 varma ulkomailla, 2pitäisi olla suonreunalla palaneena jne. Tietoja koneista voi hälle soitella 040ja5440912 tai minulle YV:nä
- Liitteet
-

-

MB TRAC
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: 11 Helmi 2005, 00:00
- Paikkakunta: Anjalankoski
Kirjoittaja nuffieldmaster » 22 Helmi 2013, 21:49
Perantoko se näitä bongailee?
-

nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
-
Kirjoittaja Johan Teere » 22 Helmi 2013, 23:38
nuffieldmaster kirjoitti:Perantoko se näitä bongailee? Olisko Joonas ollut noin 15 vuotta sitten kun tästä teillekin menevää kantatietä pitkin bongasin kyseisen laitteen eli Pohjois-Karjalassakin noita oli tai on tuurilla edelleen? Onkos sulla parempaa tietoa? Ennen peruskouluikää muistan 1502:n renkaan korkuisena vuonna 1976 maatalousnäyttelyissä Joensuussa kyseisen laitteen nähneeni, ja sekin on mielessä kun isäukko tais mainita että muualla tuonkin koneen työt ovat kuin pellolla. Vaikuttava näky silti.
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 05 Maalis 2008, 13:39
- Paikkakunta: Joensuu
Kirjoittaja MB TRAC » 23 Helmi 2013, 00:00
nuffieldmaster kirjoitti:Perantoko se näitä bongailee?
Hän myöskin.Miehet tekevät yhteistyötä. Runkonumeroita taitaa olla 41 asti
-

MB TRAC
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: 11 Helmi 2005, 00:00
- Paikkakunta: Anjalankoski
Kirjoittaja Pasik » 23 Helmi 2013, 00:12
Yksi tuollaisen näköinen seisoo turku-hämeenlinna tien varrella tarvasjoen seon lähellä.
-
Pasik
- Luokka: Hevosaura
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Heinä 2010, 12:35
Kirjoittaja nuffieldmaster » 23 Helmi 2013, 22:21
Johan Teere kirjoitti:nuffieldmaster kirjoitti:Perantoko se näitä bongailee? Olisko Joonas ollut noin 15 vuotta sitten kun tästä teillekin menevää kantatietä pitkin bongasin kyseisen laitteen eli Pohjois-Karjalassakin noita oli tai on tuurilla edelleen? Onkos sulla parempaa tietoa? Ennen peruskouluikää muistan 1502:n renkaan korkuisena vuonna 1976 maatalousnäyttelyissä Joensuussa kyseisen laitteen nähneeni, ja sekin on mielessä kun isäukko tais mainita että muualla tuonkin koneen työt ovat kuin pellolla. Vaikuttava näky silti.
Eipä siinnä, maukkulasta on lähtöisin yksi insinööri, joka näiden protokautta muistellut kaverilleni. Ollut koeajossakin yksi hällä, kovakulkuinen proto 1502. Ja minulta löytyy edelleen vilminpätkä, jossa 4 pyöräinen 6-valmet tuolla samalla ohjaamolla ja keulalla.
-

nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
-
Kirjoittaja Rubinjo » 24 Helmi 2013, 00:32
nuffieldmaster kirjoitti:Johan Teere kirjoitti:nuffieldmaster kirjoitti:Perantoko se näitä bongailee? Olisko Joonas ollut noin 15 vuotta sitten kun tästä teillekin menevää kantatietä pitkin bongasin kyseisen laitteen eli Pohjois-Karjalassakin noita oli tai on tuurilla edelleen? Onkos sulla parempaa tietoa? Ennen peruskouluikää muistan 1502:n renkaan korkuisena vuonna 1976 maatalousnäyttelyissä Joensuussa kyseisen laitteen nähneeni, ja sekin on mielessä kun isäukko tais mainita että muualla tuonkin koneen työt ovat kuin pellolla. Vaikuttava näky silti.
Eipä siinnä, maukkulasta on lähtöisin yksi insinööri, joka näiden protokautta muistellut kaverilleni. Ollut koeajossakin yksi hällä, kovakulkuinen proto 1502. Ja minulta löytyy edelleen vilminpätkä, jossa 4 pyöräinen 6-valmet tuolla samalla ohjaamolla ja keulalla.
Mikäs se mahto olla Jokoisten Kartanolla 90-luvulla käytössä, ku sanovat isohyttiseks? (Keulaa en muista, saatto olla "peruskeulallakin" joku sillonen Valtra.)
-

Rubinjo
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 18 Tammi 2005, 00:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
-
Kirjoittaja Johan Teere » 24 Helmi 2013, 18:41
Rubinjo kirjoitti:nuffieldmaster kirjoitti:Johan Teere kirjoitti:nuffieldmaster kirjoitti:Perantoko se näitä bongailee? Olisko Joonas ollut noin 15 vuotta sitten kun tästä teillekin menevää kantatietä pitkin bongasin kyseisen laitteen eli Pohjois-Karjalassakin noita oli tai on tuurilla edelleen? Onkos sulla parempaa tietoa? Ennen peruskouluikää muistan 1502:n renkaan korkuisena vuonna 1976 maatalousnäyttelyissä Joensuussa kyseisen laitteen nähneeni, ja sekin on mielessä kun isäukko tais mainita että muualla tuonkin koneen työt ovat kuin pellolla. Vaikuttava näky silti.
Eipä siinnä, maukkulasta on lähtöisin yksi insinööri, joka näiden protokautta muistellut kaverilleni. Ollut koeajossakin yksi hällä, kovakulkuinen proto 1502. Ja minulta löytyy edelleen vilminpätkä, jossa 4 pyöräinen 6-valmet tuolla samalla ohjaamolla ja keulalla.
Mikäs se mahto olla Jokoisten Kartanolla 90-luvulla käytössä, ku sanovat isohyttiseks? (Keulaa en muista, saatto olla "peruskeulallakin" joku sillonen Valtra.)
Samalla hytillä tehtiin ValtraC912M ja C1112M (sekä nelivetoversiot) kaivuriyhdistelmiä, mutta myös nostolaitteella ja voimanotolla varustettuja teollisuustraktorimalleja. Vasta nettikoneessa taisi olla Kontiolahdella yksi suht siisti yksilö myynnissä. Muunnin noissa tais olla kaikissa. Eli niitä isohyttisiä oli mm. TVH:n, valtion ja kuntien käytössä.
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 05 Maalis 2008, 13:39
- Paikkakunta: Joensuu
Kirjoittaja Make » 24 Helmi 2013, 19:30
Nufieldmasterin filmi oli kuvattu Perniöläisen kartanon pihalla, jossa oli paljon Valmetin protoja koeajossa. Se isohyttinen nelipyöräinen proto oli kuulemma numeroitu numerolla 1302. Kartanossa oli aikoinaan myös 1502.
-

Make
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 951
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 22:24
Kirjoittaja MB TRAC » 24 Helmi 2013, 23:37
Samalla hytillä tehtiin ValtraC912M ja C1112M (sekä nelivetoversiot) kaivuriyhdistelmiä, Muunnin noissa tais olla kaikissa. Ahaa omistin 10 vuotta kovakytkimellisen tasakattoisen jossa ei ollut liukuovia. hevosmetsuri lainasi vaan kirjat kopiointia varten ni ei pääse vertailemaan 
- Liitteet
-

-

MB TRAC
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: 11 Helmi 2005, 00:00
- Paikkakunta: Anjalankoski
Kirjoittaja Johan Teere » 25 Helmi 2013, 00:23
MB TRAC kirjoitti:Samalla hytillä tehtiin ValtraC912M ja C1112M (sekä nelivetoversiot) kaivuriyhdistelmiä, Muunnin noissa tais olla kaikissa. Ahaa omistin 10 vuotta kovakytkimellisen tasakattoisen jossa ei ollut liukuovia. hevosmetsuri lainasi vaan kirjat kopiointia varten ni ei pääse vertailemaan 
Innostuin vähän itse kirjoittamaan ajattelematta. Paremminkin asia pitää ilmaista näin, eli jossakin olen nähnyt kirjoitettavan, että 1502:n ohjaamomuotoja hyödynnettiin myöhemmin Valtran teollisuusmalleissa. Syväsen Konepaja teki noita C812-912-1112 malleja. Ohjaamon muoto lienee siis 1502:n peruja, mitat tuskin täsmää.
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 05 Maalis 2008, 13:39
- Paikkakunta: Joensuu
Kirjoittaja Valumöntti1502 » 19 Loka 2015, 22:34
Vielläkö mahtaa jostain ladon takaa löytyä 1502. pajupurolla aikanaan kyseinen prototyyppi koeajossa. Läpivetävänä toimiva kampe
-
Valumöntti1502
- Luokka: Polkutraktori
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 19 Loka 2015, 22:30
Kirjoittaja TDK » 15 Joulu 2015, 11:39
Bisnesmies Jethro ohjelmassa jethro meni laitilan markkinoille ja siinä meni jethron selän takaa 1502 paripyörillä.
-
TDK
- Luokka: 75 hv., takaveto
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 08 Maalis 2007, 00:32
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Kirjoittaja tiko78 » 26 Joulu 2015, 00:02
Villähteen kesäpäivillä Nastolassa toissavuonna ainakin oli armeijanvihreä 1502 esillä. Kuten meikäläisen 1490 taavettikin. 
-
tiko78
- Luokka: yli 100 hv
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 22:32
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa
|
MAINOSPAIKKA
|