Ammattitaidoton töihin..?

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Nuorinainen
Luokka: Polkutraktori

Ammattitaidoton töihin..?

Lukematon viesti Kirjoittaja Nuorinainen »

Moikka!

Olen 19-vuotias nuori naisen alku Etelä-Suomesta ja kyselisin sellaista, että onkohan kuinka mahdollista päästä taidottomana maatilalle töihin oppimaan traktorilla ajosta esim metsätöihin? En tarkoita työelämään tutustumista, jolloin kela(?) maksaa palkan.

Itse olen pyörinyt maatilalla lapsesta asti, mutta lähinnä hevosten parissa. B kortti löytyy ja kaivinkonetta on tullut hieman ajettua. Olen nopea oppimaan ja maalaisjärkeä löytyy enkä pelkää pitkiä päiviä tai arastele kysellä apua ;)
kettu
Luokka: 50 hv., takaveto

Re: Ammattitaidoton töihin..?

Lukematon viesti Kirjoittaja kettu »

Onko minkään vertaa kokemusta traktorilla ajosta? Metsätöitä ei oo mut traktorilla ajelua senkin eestä saattas olla. Ai niin tarttis olla vähintään se LT- kortti liikennetraktoriin tai C-kortti.
Oletko valmis muuttamaan työnperässä etelästä vähän ylemmäs???
oppipoika
Luokka: yli 300 hv

Re: Ammattitaidoton töihin..?

Lukematon viesti Kirjoittaja oppipoika »

kettu kirjoitti:Onko minkään vertaa kokemusta traktorilla ajosta? Metsätöitä ei oo mut traktorilla ajelua senkin eestä saattas olla. Ai niin tarttis olla vähintään se LT- kortti liikennetraktoriin tai C-kortti.
Oletko valmis muuttamaan työnperässä etelästä vähän ylemmäs???

Minkä tyyppistä traktorilla ajoa saattaisi olla tiedossa? Kärryn vetoa? Missä päin etelä-suomen yläpuolella töitä olisi? Reilun 30 v miehen alulla voisi olla kiinnostusta, traktoreista on jonkin verran kokemusta (annetut hommat on onnistuneet ja itsenäinen työskentely onnistuu) ja leipätyö on tällä hetkellä työkoneiden parissa.
Vastaa Viestiin