Toiminimi>tuntihinta?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
TL-100
- Luokka: 75 hv., takaveto
Toiminimi>tuntihinta?
En alkanu etsimään tältä palstalta asiaa,mutta kysyisin mikä on järkevä taksa miestyötunnille,mitä vois ottaa? Välillä ois kysyntää traktori ym. muuhunkin kuskiksi. Tää on nyt uusi asia tehdä näinkin,mutta oman traktorin kanssa olen kyllä urakoinut. Oliskohan taksa jossain 27€ tunti sis.alv.
Kertoilkaa että millä kannattaa tehdä ettei mene hyväntekeväisyyteen.
Kertoilkaa että millä kannattaa tehdä ettei mene hyväntekeväisyyteen.
-
cobra
- Luokka: yli 200 hv
- Viesti:
Re: Toiminimi>tuntihinta?
meillä päin liikkuu 25-30e / h + alv.
Vahva kakkosella alkava jos jatkuvaa, itse olen laskuttanut satunnaisista sivutoimista joihin ei ole ihan pakko lähteä vähän päälle pari kymppiä + alv. Kuljettajan hommia enimmäkseen tutuille, keskimäärin jokunen työpäivä kuukaudessa satunnaista poissaolotuurausta.
-
LihavaPoika
Tuntihinta kerrotaan 1,7 elipalkan sivukuluilla ja päälle alv näin yksinkertaista.
plus mahdolliset ruokaraha tai päiväraha ja se kilometrikorvaus mutta ne ei oo tuntihintaan sisältyviä.
nyt vain pähkäilemään sitä omaa tuntihintaa ilman sivukuluja. ja sitten kerrotaan.
PS muista uusia laskimen patterit.
plus mahdolliset ruokaraha tai päiväraha ja se kilometrikorvaus mutta ne ei oo tuntihintaan sisältyviä.
nyt vain pähkäilemään sitä omaa tuntihintaa ilman sivukuluja. ja sitten kerrotaan.
PS muista uusia laskimen patterit.
Missähän hintaluokassa nykyään liikutaan miestyötunnin hinnassa? Itse laskeskelin että hinnan pitäisi olla lähellä 30 €/h+alv. Kyseessä siis maatalousalan hommat, niittoa perhoskoneella, noukkarin vetoa. Jotenkin tuntuu kalliilta mutta pyydettävä on.
jos saat 30e h pelkälle miehelle ni lopeta kaikki muu
Näin teksisin varmasti jos työ olisi jatkuvaa, kiireavusta ei saa koko vuoden tuloa.taisker10 kirjoitti:jos saat 30e h pelkälle miehelle ni lopeta kaikki muu
Mikä olisi mielestäsi kohtuullinen hinta?
Tuohon kaavailemaani sisältyy kaikki mitä työnantaja joutuisi kustantamaan jos verokirjalla jonkun palkkaa. Matkakulut, työterveyshuolto, työvaatteet... Huomaamattomia kuluja monelle joista kuitenkin kertyy yllättävän paljon suoranaisen palkan lisäksi.
Ite olen laskuttanut jatkuvasta työstä 20 €/h + alv. Mikä on noin 1,7 x tuntipalkkani ennen kun siirryin toiminimelle, tunteja tulee n. 180-200h/kk ja 8kk/vuosi.
Omia hommia tehdessäni oon laskuttanut 30€ /h + alv. Yleensä noissa omissa hommissa on mukana moottorisaha / raivaussaha tms. joten polttoaine kulujen ja sahan kulujen jälkeen jää n. 25-27€.
Mielestäni satunnaisissa töissä 25-30€/h + alv on sopiva.
Omia hommia tehdessäni oon laskuttanut 30€ /h + alv. Yleensä noissa omissa hommissa on mukana moottorisaha / raivaussaha tms. joten polttoaine kulujen ja sahan kulujen jälkeen jää n. 25-27€.
Mielestäni satunnaisissa töissä 25-30€/h + alv on sopiva.
Tavallisissa työvaatteissa ja omilla eväillä oon kysyttäessä sanonu hinnaksi 20 €/h + alv.
22 €/h + alv. Kaveripiiri laskuttaa 25-28 €. Tuolla hinnalla saan jo jonkin verran valita töitäni, kaikki kuitenkin ehtinyt tekemään, kesälomailu kylläkin jäänyt haaveasteelle ja välillä omia töitä joutuu laiminlyömään. Enempää ei oikein maatalouden alalla kehtaa pyytää, kun tälläisenä vuotena raha on monilla tiukassa kun tukimaksatukset ja viljatili menee loppusyksyyn/ensi vuoteen...
-
TL-100
Joo samoissa hinnoissa olen 22€+alv. Ei oikein viitti tosiaan pyytää enempää kun tuo maatalouspuoli ei oikein hyvältä näytä. Mutta hyvä kun on edes jonkin verran hommia ei jokapäivälle kuitenkaan vaikka sais kyllä olla. Olen myös jonkinverran oman traktorin kanssa liikenteessä ja sit kuskina ym. Täällä pirkanmaan pohjoisosassa on aika hiljasta kun tilat vähenee jne. Mutta ehkäpä joskus olis enemmän hommia.