Fiat 880
Valvoja: Farmari-ryhmä
Fiat 880
Ters.! Nyt tuli vanhaan palvelijaan pahempi probleema, eli nelosella kun ajaa ja vauhtia tulee vähän enemmän (kierrokset 1200-1500) niin alkaa laatikosta tai perästä tulemaan hirveä vinkuna. Vinkuminen ei sitten muuten lopu kuin pysäyttää kone kokonaan. Taas mennään hiljaisena tuohon vauhtiin ja taas viiiiikkk.!!
Lisäsin perään öljyä mittatikun max merkistä sentin verran yli, mutta ei olluna vaikutusta.
Kuullostaa ihan siltäkin, että se voisi tulla vaihdelaatikostakin.
Eikös laatikon öljyt ole samat kuin perässäkin.?
Lisäsin perään öljyä mittatikun max merkistä sentin verran yli, mutta ei olluna vaikutusta.
Kuullostaa ihan siltäkin, että se voisi tulla vaihdelaatikostakin.
Eikös laatikon öljyt ole samat kuin perässäkin.?
Re: Fiat 880
Ei, Fiatin 80-sarjassa on eri öljyt perässä ja vaihdelaatikossa.
Re: Fiat 880
Jep näin on, kylällä ovat yhden laatikon aikoinaan sulattanu. Täyttöreikä kopin kannattimen tyvessä muistaakseni oikea puoli.jomikko kirjoitti:Ei, Fiatin 80-sarjassa on eri öljyt perässä ja vaihdelaatikossa.
Re: Fiat 880
Näissä wiiateissa oli tapana että perä öljyä pakkautui liiaksi vaihteiston puolelle ,,,,
Jotkut jopa poistivat välistefan. Tarkista ettei näin ole käynyt
Aiheuttaa kuumenemisen

Jotkut jopa poistivat välistefan. Tarkista ettei näin ole käynyt
Aiheuttaa kuumenemisen
Re: Fiat 880
Joo proppu löytyi ja lisäsin pari kolme litraa öljyä laatikkoon, niin jopa hiljeni vinkuminen. En sitten tiedä kerkesikö jo tehdä vahinkoa... no sen näkee sitte myöhemmin.
Uusi kysymys kyseisestä vekottimesta, eli nostolaitteet pätkii yhä, vaikka imusuodatin on vaihdettu ja suodatinkotelo todettu tiiviiksi, eli uuden tiivisteen lisäksi laitoin tiivisteliimaakin.
Pumpusta imupuolen O-renkaankin vaihdoin.
Marjakankaalla sanottiin, että jollei nuo auta niin vaihda pumppu. No tilasin siihen uuden pumpun, mutta perskeles, Pätkii pätkii niin pirusti. Jostain imee ilmaa joukkoon.
Onko siellä perään menevän putken päässä vielä joku suodatin, joka voisi olla tukossa ja siten imeä suodatin kotelosta tai jostain muusta ilmaa väkisin mukaan.?
Traktori on fiat 880/5 -83 jota tällä hetkellä käytetään kenttäsirkkeliä pyörittämässä.
Kone huutaa 2200 rpm. Traktorista tulee sirkkelille hydrauliikka ja tukin nostajat ei oikein tykkää, kun tukki pomppaa välillä 20 senttiä ylös kun vähän pätkäsee.!!!
Uusi kysymys kyseisestä vekottimesta, eli nostolaitteet pätkii yhä, vaikka imusuodatin on vaihdettu ja suodatinkotelo todettu tiiviiksi, eli uuden tiivisteen lisäksi laitoin tiivisteliimaakin.
Pumpusta imupuolen O-renkaankin vaihdoin.
Marjakankaalla sanottiin, että jollei nuo auta niin vaihda pumppu. No tilasin siihen uuden pumpun, mutta perskeles, Pätkii pätkii niin pirusti. Jostain imee ilmaa joukkoon.
Onko siellä perään menevän putken päässä vielä joku suodatin, joka voisi olla tukossa ja siten imeä suodatin kotelosta tai jostain muusta ilmaa väkisin mukaan.?
Traktori on fiat 880/5 -83 jota tällä hetkellä käytetään kenttäsirkkeliä pyörittämässä.
Kone huutaa 2200 rpm. Traktorista tulee sirkkelille hydrauliikka ja tukin nostajat ei oikein tykkää, kun tukki pomppaa välillä 20 senttiä ylös kun vähän pätkäsee.!!!
Re: Fiat 880
Vaihteistossa kuuluu olla öljyä täyttöreikään asti. Jos alkuperäinen systeemi, imuputken päässä on mahan alla on paperisuodatin (imuputken paksennuksessa). Ylisuuri pumppu voi aiheuttaa kavitointia, imupuolikun ei ole järin avara. Näin muistaakseni.jukkh kirjoitti:Joo proppu löytyi ja lisäsin pari kolme litraa öljyä laatikkoon, niin jopa hiljeni vinkuminen. En sitten tiedä kerkesikö jo tehdä vahinkoa... no sen näkee sitte myöhemmin.
Uusi kysymys kyseisestä vekottimesta, eli nostolaitteet pätkii yhä, vaikka imusuodatin on vaihdettu ja suodatinkotelo todettu tiiviiksi, eli uuden tiivisteen lisäksi laitoin tiivisteliimaakin.
Pumpusta imupuolen O-renkaankin vaihdoin.
Marjakankaalla sanottiin, että jollei nuo auta niin vaihda pumppu. No tilasin siihen uuden pumpun, mutta perskeles, Pätkii pätkii niin pirusti. Jostain imee ilmaa joukkoon.
Onko siellä perään menevän putken päässä vielä joku suodatin, joka voisi olla tukossa ja siten imeä suodatin kotelosta tai jostain muusta ilmaa väkisin mukaan.?
Traktori on fiat 880/5 -83 jota tällä hetkellä käytetään kenttäsirkkeliä pyörittämässä.
Kone huutaa 2200 rpm. Traktorista tulee sirkkelille hydrauliikka ja tukin nostajat ei oikein tykkää, kun tukki pomppaa välillä 20 senttiä ylös kun vähän pätkäsee.!!!
Re: Fiat 880
Voi perseensuti sentään.
Nyt ajelin fiatilla vähän vauhdikkaammin, niin eikös se hirvittävä vinkuminen alkanut taas.
Laitoin viimeks normaalia nesteen universal 10-30 öljyä laatikkoon, mutta pitäiskös siellä olla jotain ihan omaa ööliä.??
Mitähän sieltä lootasta on ehtoopuolella, jollei öljyjen vaihtaminen auta.??
Nyt ajelin fiatilla vähän vauhdikkaammin, niin eikös se hirvittävä vinkuminen alkanut taas.
Laitoin viimeks normaalia nesteen universal 10-30 öljyä laatikkoon, mutta pitäiskös siellä olla jotain ihan omaa ööliä.??
Mitähän sieltä lootasta on ehtoopuolella, jollei öljyjen vaihtaminen auta.??
Re: Fiat 880
No voipi siellä olla joku laakeri vaihtokunnossa. Tarkemmin tuntematta konetta 880:t ovat jo ikänsäkin puolesta varmaan keränneet jo riittävästi tunteja.jukkh kirjoitti:Voi perseensuti sentään.
Nyt ajelin fiatilla vähän vauhdikkaammin, niin eikös se hirvittävä vinkuminen alkanut taas.
Laitoin viimeks normaalia nesteen universal 10-30 öljyä laatikkoon, mutta pitäiskös siellä olla jotain ihan omaa ööliä.??
Mitähän sieltä lootasta on ehtoopuolella, jollei öljyjen vaihtaminen auta.??
Jos on ajettu vähällä öljyllä niin on paljastanut kulumavikaa?
Kyllä sinne laatikkoon voi yleisöljyä laittaa. Tosin se ei ole oikein hyvää missään, siksi laitan moottoriin varsinaista moottoriöljyä ja perään omaansa.
- Agronautti
- Luokka: >500hv
- Viestit: 516
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 09:39
- Paikkakunta: Kymenlaakso & P-Savo
- Viesti:
Re: Fiat 880
Mä muistelisin että meidän 880:ssä aikoinaan käytettiin Shellin Donaxia (td?) peräöljynä.
Taisi olla vielä huoltomiehen suositus ettei mitään universaalia saa laittaa..
Taisi olla vielä huoltomiehen suositus ettei mitään universaalia saa laittaa..
Re: Fiat 880
Dodii, nyt on viiatti taas hyvässä vedossa.!!
Ei siellä laatikossa vissiin mitään vikaa olekkaan, vaan se suurin vinkuminen tuli etuvedon kardaanin tukilaakerista. Se perhana siellä huuteli.!! En kyllä ymmärrä miksi vinkuminen loppui hetkeksi, kun lisäsin öljyä laatikkoon.!!!!!! Olisinko ottanut rasvaisilla hanskoilla kiinni siitä laakerista niin, että sinne olis menny tippa öljyä pinnoille.!!??
Pääasia, että tattori toimii.!!
Ei siellä laatikossa vissiin mitään vikaa olekkaan, vaan se suurin vinkuminen tuli etuvedon kardaanin tukilaakerista. Se perhana siellä huuteli.!! En kyllä ymmärrä miksi vinkuminen loppui hetkeksi, kun lisäsin öljyä laatikkoon.!!!!!! Olisinko ottanut rasvaisilla hanskoilla kiinni siitä laakerista niin, että sinne olis menny tippa öljyä pinnoille.!!??
Pääasia, että tattori toimii.!!
Re: Fiat 880
Aika klassinen juttu Fiatien kanssa. Se tukilaakeri pitää tosiaan aivan helvetillistä meteliä kun sillä alkaa olla tunnit täynnä.jukkh kirjoitti:Dodii, nyt on viiatti taas hyvässä vedossa.!!![]()
Ei siellä laatikossa vissiin mitään vikaa olekkaan, vaan se suurin vinkuminen tuli etuvedon kardaanin tukilaakerista. Se perhana siellä huuteli.!! En kyllä ymmärrä miksi vinkuminen loppui hetkeksi, kun lisäsin öljyä laatikkoon.!!!!!! Olisinko ottanut rasvaisilla hanskoilla kiinni siitä laakerista niin, että sinne olis menny tippa öljyä pinnoille.!!??
Pääasia, että tattori toimii.!!
Olen joskus tuoreempaan sortunut paniikkinappulan päällä hyppimiseen kun on kuulostanut siltä että kone hajoaa siihen paikkaan...