Sivu 2/2

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 10:52
Kirjoittaja rysler
Itse syötän kuitit , vaimo tekee lopun hieno säädön.
Nyt tehdään enää alle 10 asiakkaan kirjanpito, ennen vaimon sairastumista tehtiin yli 70 asiakkaan kirjanpidot

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 00:35
Kirjoittaja aurauskeppi
MB TRAC kirjoitti: Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Ite teen ja vaimo tarkastaa ja neuvoo. Maksu luonnossa :wink:

Verokarhu julkaisee vuosittain yhtenäistämisohjeet jossa näitä käytäntöjä ja usein kysyttyjä asioita on niputettu ohjeiksi. Saankohan linkin tähän:
http://www.vero.fi/nc/viewarticle.asp?path=5,40,437
Joo, onnistui.

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 09:17
Kirjoittaja O.J.
4.6 Maatalousyrittäjän työterveyshuolto
Yrittäjien työterveyshuoltoa koskeva lainsäädäntö on muuttunut. Verohallitus antaa
erillisen ohjeen muutoksen vaikutuksista verotukseen.
Tuolta linkistä lainaus, miten olette tuon kanssa tehneet? Mulle on vielä epäselvä.

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 11:53
Kirjoittaja jiipee
MB TRAC kirjoitti:Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta :(
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.

Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen :wink:

Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Olen aina ihmetellyt, että miten ihmiset ja erityisesti maanviljelijät kiroavat kirjanpidon ja veroilmoituksen kalleutta ja sitten yritetään itse räpeltää asiat kuntoon. Lopullinen lasku voi olla paljon suurempi kuin muutama sata euroa...ja tämä siis yleisellä tasolla. Joku jo mainitsikin, että kannattaa suhteuttaa asioita vaikkapa siihen liikevaihtoon ja keskittyä omaan osaamiseen. Kaikkea ei osaa/tarvitse/kannata tehdä itse!

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 17:52
Kirjoittaja MB TRAC
Kaikkea ei osaa/tarvitse/kannata tehdä itse!
Tuossa olen samaa mieltä.Sentähden halusinkin teettää "oikein" kun oli muutama hankala asia saatava kohdalleen.

Kuitenkin kun itse tekee on pakko olla enempi asioista selvillä= jo ostoksilla tietää mitä/miten asian kuittiin käskee kirjoittamaan.
Mikäli tänävuonna ei tule yllätyksiä teen itse,
150 vientiä ei ole iso urakka kun ALV on pelkkää 22%

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 22:34
Kirjoittaja Mullifarmari
Mun aikani ei riitä verotukseen perehtymiseen siinä määrin, että tietotaitoni olisi vertailukelpoinen ammatikseen asian kanssa työskentelevien kans.

Katson pääseväni parempaan lopputulokseen ulkoistaessani kirjanpidon.


-Mf-

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 17:31
Kirjoittaja tiuhta
Itse teen Altiivilla kahdenkertaisena laajalla tilikartalla. Hommaa hieman enemmän, mutta saa myös irti enemmän.