Veroilmoituksen ja kirjanpidon tekeminen
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1670
- Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
- Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
- Viesti:
Veroilmoituksen ja kirjanpidon tekeminen
Tälläinen ajankohtainen kysymys foorumilaisille, että teetkö veroilmoituksen itse vai miten.
Myös keskustelua ja kysymyksiä veroilmoitukseen liittyen voi laittaa aluille tähän ketjuun.
Myös keskustelua ja kysymyksiä veroilmoitukseen liittyen voi laittaa aluille tähän ketjuun.
- Maalaispoika
- Luokka: >500hv
- Viestit: 637
- Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Itse tulee veroilmoitus tehtyä, ProAgrian mies tosin käy katsomassa sen läpi ennen palautusta. Sen olen todennut hyväksi keinoksi varmistaa, että kaikki on ok ja ammattilaisella on aina joitakin vinkkejä, mitä ei itse välttämättä tietäisi. Varsinkin spv:n yhteydessä kannattaa käyttää ammattilaista veroilmoituksen teossa, kun siinä tulee todella paljon kaikenlaista tavallisuudesta poikkeavaa.
Just samoin täällä. Itse kirjaan kaikki paikallinen piiriagrologi tarkistaa loput. Yleensä jotain pikku juttuja pitää muuttaa. Viime vuonna tuli vielä tehtyä lopullinen spv (vuokralaisesta omistajaksi), niin siellä on jotain, josta ite ei tajua mitään...Maalaispoika kirjoitti:Itse tulee veroilmoitus tehtyä, ProAgrian mies tosin käy katsomassa sen läpi ennen palautusta. Sen olen todennut hyväksi keinoksi varmistaa, että kaikki on ok ja ammattilaisella on aina joitakin vinkkejä, mitä ei itse välttämättä tietäisi. Varsinkin spv:n yhteydessä kannattaa käyttää ammattilaista veroilmoituksen teossa, kun siinä tulee todella paljon kaikenlaista tavallisuudesta poikkeavaa.
Vielä pitäis laskea muutamia yhteenvetoja, muuten alkais olla lopuillaan.
Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.
Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen
Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.
Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen
Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut
- Agronautti
- Luokka: >500hv
- Viestit: 516
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 09:39
- Paikkakunta: Kymenlaakso & P-Savo
- Viesti:
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1049
- Liittynyt: 17 Joulu 2004, 15:27
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Maatilan tietokone(et) ?
Mites muualla tietokonehankinnat ? Meneekö 100 % maatalouden konehankintoihin vai kirjanpitokuluihin ? Onko verotarkastajan linjauksia oikeasta menettelystä ?
- Maalaispoika
- Luokka: >500hv
- Viestit: 637
- Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Aika halvalla sait, mulle tuli viime vuodelta lasku 200 euroa + alv. Olikohan se taksa sitten 40 eur/h + alv. Tämän vuoden käynti onkin vielä edessä.Jari kirjoitti:Pelkästään veroilmoituksen tarkastaminen,käytännössä teki veroilmoituksen tositteiden kirjaamisen jälkeen. Kustansi 112€,lasku tuli tänään. Ei paha hinta,suhteutettuna liikevaihtoon/saatavaan hyötyyn.
No,edellisenä iltana jo tutkittiin periaatteessa valmista veroilmoitusta maatalousneuvokselta,kaikki kuitit ym. oli syötetty joten eipä enää ihmeitä tehtävänä. Aikaa meni noin kolme tuntia kahveineen,tietoja sai alkaa käsittelemään välittömästi kun kaikki meidän kannettavalla ja ohjelma tuttuakin tutumpi tekijälle. Eipä oikein konsteja löytynyt,tuloksesta tuli liiankin hyväMaalaispoika kirjoitti:Aika halvalla sait, mulle tuli viime vuodelta lasku 200 euroa + alv. Olikohan se taksa sitten 40 eur/h + alv. Tämän vuoden käynti onkin vielä edessä.
Perusmaksu 42,70. Maatalouden veroilmoitus 85,40 metsän 24,40 ja alv ilmoitus 24,40.MB TRAC kirjoitti:Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta![]()
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.
Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen![]()
Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut