paikkojen lukitus

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Avatar
8400
Luokka: 50 hv., takaveto
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Touko 2005, 14:19
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja 8400 »

kyl me pidetään hallien ovet kiinni mahdollisen ilkivallan vuoksi :wink:
Avatar
8400
Luokka: 50 hv., takaveto
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Touko 2005, 14:19
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja 8400 »

tuolle voisi olla kayttoa :D
cobra
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 210
Liittynyt: 19 Touko 2007, 17:23
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja cobra »

tuli tuos mieleen et jos laittaa valvontakamerat maatilalle niin täytyykö siitä ilmoittaa että on kameravalvonta? jos tulee esim. rikollisia ja vie jotain niin kuinka siinä käy jos kamera tallentaa sen ja selviää ketä ne on ollu, mutta siitä ei oo ilmotettu mitää? ymmärtääkseni siitähän täytyy ilmoittaa jossain että kameravalvonta?
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

cobra kirjoitti:tuli tuos mieleen et jos laittaa valvontakamerat maatilalle niin täytyykö siitä ilmoittaa että on kameravalvonta? jos tulee esim. rikollisia ja vie jotain niin kuinka siinä käy jos kamera tallentaa sen ja selviää ketä ne on ollu, mutta siitä ei oo ilmotettu mitää? ymmärtääkseni siitähän täytyy ilmoittaa jossain että kameravalvonta?
Eikös kameravalvonnasta kannata ilmoitaa vaikkei olisikaan...
Avatar
Auts
Luokka: >500hv
Viestit: 800
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

Suurinpiirtein kaikki paikat, missä on jotain työkalua, yms. helposti käsin kannettaa, ovat lukossa, asuinrakennus lukossa, välillä jopa koko päivän.

Muutama paikka, jossa lähinnä vain työkoneita tai kärryjä, ilman lukkoa.

Ilkivaltaa ei ole näkynyt, vaikkakin kuitenkin aika lähellä taajamaa toimitaan.
Avatar
Juhta
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 127
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 23:29
Paikkakunta: Pohjois-Kymenlaakso

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Juhta »

Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Avatar
nut
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 229
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 14:14
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja nut »

Tupa ja autot lukossa öisin tai jossei paikalla. Öljysäiliöt lukossa aina kun muistaa laittaa, pari kertaa viety muutamia satoja litroja PÖ yön aikana kun on säiliö suoraan tuon kantatien varressa kuivurin pihassa. Nevalla on tullu laitettua traktorit ja kaivinkone lukkoon yöksi, eipähän ainakaan käy mitkään hiippailijat koeajoilla. Yhdeltä tutulta turvemieheltä vietiin pari kesää sitten keruuvaunusta 8 kpl Nokian pallorenkaita yön aikana, oli aamulla vaunu pölkkyjen päällä :lol:
nufa
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 17:51

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja nufa »

Ei ole tarvinnut vielä lukita ainuttakaan paikkaa.........Elikkä pirtin ovi ei ole koskaan lukossa, traktoreissa ja kaivurissa avaimet suulla, verstas ja konehalli ilman lukkoja. Ei ole pitkäkyntiset vielä koskaan vierailleet, vaikka asutaan melkein ruuhka Suomessa. (Ei kuitenkaan valtatien varressa.)
Avatar
hullujussi
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 171
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 21:06
Paikkakunta: siikajoki

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja hullujussi »

Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?

Onko liukuovet mallia vastakkain tulevat vai pelkästään yksi per oviaukko?
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?
Vastakkaisissa liukuovissa on wanhan mallin lavalukko sisäpuolella jolla saa vedettyä ovet tiukkaan keskenään. Voisi toimia ulkupuolellakin jos poraa kahvaan reiän ja laittaa munalukon.
Avatar
oppipoika
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 398
Liittynyt: 12 Heinä 2008, 22:00
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja oppipoika »

Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?

Jos on mahdollisuus että ovet pystyy lukita sisäpuolelta(pääsee muuta kautta ulos) nii haka systeemillä ovi kiinni karmiin kummastakin reunasta. Pitää tuulella ovea mukavasti paikallaan ja on helppo eikä tarvita avaimia niin aina kaivaa.
Avatar
Juhta
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 127
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 23:29
Paikkakunta: Pohjois-Kymenlaakso

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Juhta »

hullujussi kirjoitti:
Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?

Onko liukuovet mallia vastakkain tulevat vai pelkästään yksi per oviaukko?
Kolmet liukuovet on yksiosaiset ja yhdet taasen kahdet avatessa toisen oven päälle liukuvat ovet(entinen katettu kaksiosainen laakasiilo).

Yksiosaisiin täytynee vaan kehitellä jokin hyvä alaohjuri ja jonkinlaiset raudat toiseen laitaan mihin saa lukon kiinni.
Vanhan siilon ovet pitää vaan jollain tapaa saada siitä keskeltä lukittua toisiinsa kiinni..
pets
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Touko 2006, 01:59
Paikkakunta: häme

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja pets »

Juhta kirjoitti:
hullujussi kirjoitti:
Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?

Onko liukuovet mallia vastakkain tulevat vai pelkästään yksi per oviaukko?
Kolmet liukuovet on yksiosaiset ja yhdet taasen kahdet avatessa toisen oven päälle liukuvat ovet(entinen katettu kaksiosainen laakasiilo).

Yksiosaisiin täytynee vaan kehitellä jokin hyvä alaohjuri ja jonkinlaiset raudat toiseen laitaan mihin saa lukon kiinni.
Vanhan siilon ovet pitää vaan jollain tapaa saada siitä keskeltä lukittua toisiinsa kiinni..

Yksiosaisissa on samanlaiset salvat, millä autonperäkärryn kate lukitaan. Ja kaksi osaisessa on lisänä vinka keskellä puristamassa ovia kiinni. Tosin mulla ovet liukuvat päikseen.
Avatar
Auts
Luokka: >500hv
Viestit: 800
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

Juhta kirjoitti:Talo ja verstas lukossa öisin ja poissa ollessa, öljysäiliöt ja pumput sekä lämpökeskus lukossa. Kone ja muut varastot sekä kuivuri on tarkoitus nyt laittaa myös lukittaviksi. Lukot on jo hankittu samalla kun uusin öljysäiliöiden lukot, mutta liukuoviin täytyy vielä miettiä järkevä salparatkaisu. Hyviä ideoita?

Meillä on hallin liukuovet kettingillä sisäpuoleta kiinni runkotolpissa, sisälle pääsee liukuoveen tehdystä pikkuovesta.
Avatar
SS
Luokka: >500hv
Viestit: 1617
Liittynyt: 25 Huhti 2005, 21:26
Paikkakunta: Lohja

Re: paikkojen lukitus

Lukematon viesti Kirjoittaja SS »

Pönkä ovea vasten.

-SS-
Vastaa Viestiin